Teren u zbiegu ulicy Poznańskiej i Wojska Polskiego, to jedyne miejsce w Łomży, na którym można zrealizować tak duży projekt, jak Galeria Narew (prawie 11ha). Przy wyborze tej lokalizacji wzięliśmy pod uwagę kilka czynników. Szukaliśmy miejsca, w niewielkiej odległości od centrum miasta, aby umożliwić mieszkańcom Łomży prosty dojazd, ale jednocześnie przy głównych szlakach komunikacyjnych, żeby mogli z niej skorzystać również mieszkańcy okolicznych miejscowości. Projekt powstaje w idealnym punkcie komunikacyjnym, ponieważ do Galerii docelowo będzie dojeżdżało 9 linii autobusowych. Jego lokalizacja na obrzeżach miasta sprawi, że będzie to centrum o charakterze regionalnym, a co ważniejsze nie przyczyni się do paraliżu komunikacyjnego w centrum miasta.
Nie ma praktycznie żadnych ograniczeń jeśli chodzi o możliwość rozbudowy obiektu w przyszłości. W sytuacji dalszego popytu na powierzchnię handlowo-usługową istnieje możliwość rozbudowy Galerii, a nawet budowy powierzchni biurowych w bliskiej odległości. Dzięki nowo powstałym drogom miejskim, Galeria Narew będzie doskonale skomunikowana z osiedlami mieszkalnymi (tzw. sypialnią Łomży). Drogi wewnętrzne na terenie inwestycji będą połączone z istniejącą siecią dróg miejskich. Jest również możliwość budowy nowych połączeń komunikacyjnych w sytuacji powstania nowych dróg (np. obwodnica Łomży, której planowana trasa będzie przebiegała kilkaset metrów od Galerii).
Każde planowane centrum handlowe jest dostosowywane do terenu, na którym ma powstać. Planując inwestycję na tym terenie wiedzieliśmy, że chcemy wybudować centrum o zasięgu regionalnym, czyli na tyle duże, żeby sprostało zainteresowaniu szerokiej grupy najemców. Przed dokonaniem zakupu sprawdziliśmy więc potencjał tego terenu upewniając się, że pozwoli na spełnienie wymogów naszej inwestycji. Konkretny projekt architektoniczny powstał w następnej kolejności.
Lokalizacja niewątpliwie jest takim czynnikiem. Szczególnie ważne jest bliskie położenie osiedli mieszkaniowych, głównych arterii oraz ewentualnej konkurencji. Koniecznym jest również zwrócenie uwagi na potencjał demograficzny otoczenia oraz kwestie techniczne, ponieważ to one w bezpośredni sposób wpływają na potencjalne przychody z inwestycji oraz koszty realizacji projektu. Reasumując centrum powinno znaleźć się w takim miejscu, które umożliwi prosty dojazd na zakupy, jak największej liczbie konsumentów oraz zapewni opłacalność inwestycji. Te czynniki wpływają również na decyzje potencjalnych najemców. Na podstawie zainteresowania, jakie wśród najemców budzi nasz projekt jesteśmy przekonani, że podjęliśmy słuszną decyzję.
Tagi: