Wydarzenia sportowe w Agorze Bytom najczęściej są związane z najbardziej zasłużoną piłkarską drużyną w mieście, czyli Polonią Bytom. Na początku 2011 roku Agora i Polonia rozpoczęły współpracę, a w sierpniu obie strony postanowiły zacieśnić relację, czego efektem jest umowa sponsorska. W jej wyniku piłkarze grają z logo Agory na rękawach, a banery reklamujące Agorę pojawiają się na Stadionie im. Edwarda Szymkowiaka. Dzięki tej umowie, w Agorze już dwukrotnie dokonano prezentacji drużyny piłkarskiej - przed rundą wiosenną sezonu 2010/2011 i 2011/2012. To prawdziwe futbolowe święta, które gromadzą tysiące kibiców ubranych w klubowe barwy i wieszających na wszystkich poziomach galerii swoje flagi.
Współpraca Agory i Polonii zaowocowała również organizacją turnieju piłkarskiego dla dzieci, „Agora Kids Cup”, niezwykle ważnego wydarzenia dla całego miasta. Do gry zaangażowały się szkoły z sześciu dzielnic Bytomia. Eliminacje trwały sześć dni, wzięło w nich udział kilkadziesiąt drużyn i kilkuset młodych piłkarzy. Wielki finał rozegrano 19 czerwca 2011 roku na specjalnym boisku, które zamontowano w Agorze Bytom.
Imprezy sportowe w Agorze Bytom odbywają się więc raz na kilka miesięcy. Wydarzenia związane z Polonią Bytom mają charakter cykliczny i są związane z rytmem rozgrywek piłkarskich w Polsce. Nie brakuje u nas jednak również jednorazowych eventów o charakterze sportowym czy prozdrowotnym.
Najemcy chętnie angażują się we współpracę przy eventach sportowych w Agorze Bytom, ponieważ przyciągają one setki, a nawet tysiące klientów. Umiejętna odpowiedź na potrzeby „sportowych” klientów i nawiązanie z nim trwałej relacji to dla najemców wyzwanie, które może przynieść wielkie korzyści. Dlatego możemy liczyć na ich życzliwość i to bez względu na to, jaką reprezentują branżę. Fantastycznym przykładem jest Solo Pizza. Jej szef, Dariusz Kwapiszewski, zdecydował się wesprzeć „Agora Kids Cup”. Dzięki niemu, dwukrotnie w ciągu dnia na teren zawodów dowożono gorącą pizzę, której mogli spróbować uczestnicy turnieju. Często wspiera nas także Fantasy Park, który nie tylko sponsorował „Agora Kids Cup”, ale również zaprosił piłkarzy Polonii na laserowy paintball, bilard i bowling. Nasi futboliści pokazali zresztą, że dobrze radzą sobie nie tylko na boisku.
Tegoroczna prezentacja drużyny przed rundą wiosenną to wspólna inicjatywa Agory i Polonii, i tylko te dwa podmioty były zaangażowane w jej realizację. Było jasne, że takie wydarzenie musi mieć miejsce. To już tradycja, że stwarza się piłkarzom okazję do przywitania z kibicami przed wznowieniem rozgrywek. Projekt akcji wyniknął z bogatego doświadczenia Agory w organizowaniu eventów i zaangażowania przedstawicieli Polonii, którzy wiedzą, jak przygotować spektakularne show dla kibiców. Oficjalna prezentacja zespołu była dla bytomian doskonałą okazją, by zobaczyć piłkarzy z bliska i poznać ich z nieco innej strony, a dla piłkarzy – by poczuli, że mają pełne wsparcie mieszkańców. W końcu razem nadajemy rytm miastu!
Odpowiednio przygotowana informacja o prezentacji była dystrybuowana wśród dziennikarzy reprezentujących media tradycyjne i internetowe. Z racji charakteru wydarzenia, komunikat spotkał się z olbrzymim oddźwiękiem, szczególnie w mediach lokalnych i sportowych.
Imprezie towarzyszyły ulotki i plakaty. Nie zapomnieliśmy również o użytkownikach Internetu, gdzie korzystamy z własnych kanałów – strony internetowej oraz popularnego fanpage’a na Facebooku. Nasze www to miejsce publikacji rozbudowanych, „poważnych” informacji, natomiast w mediach społecznościowych pozwalamy sobie na odrobinę luzu, zachęcamy do dyskusji, organizujemy konkursy.
Zależy nam na tym, by z informacją dotrzeć jak najszerzej, dlatego wykorzystujemy możliwości wszystkich dostępnych kanałów i narzędzi. W przypadku prezentacji Polonii Bytom ta synergia przejawiała się również promocyjną współpracą z klubem. Cieszy nas to tym bardziej, że Polonia ma w dziedzinie promocji duże osiągnięcia - choćby pierwsze miejsce w rankingu medialności klubów pierwszoligowych w 2011 roku przygotowanym przez Press-Service Monitoring Mediów.
Wsparcie dla sportu w mieście jest stałym elementem działalności Agory Bytom. Przejawia się to choćby wspomnianym podpisaniem rocznej umowy sponsorskiej z Polonią Bytom. Agora, największa galeria handlowa w mieście, jest wizytówką Bytomia i nie może pozwolić sobie na rezygnację z tak ważnego pola społecznego, jakim jest sport. Jako zarządcy centrum, mamy do osiągnięcia konkretne cele, więc nie zapominamy również, że sympatycy Polonii Bytom i entuzjaści sportu są cennymi klientami, do których musimy na bieżąco docierać. Zbudowanie z nimi trwałej relacji to nasz cel długoterminowy, do którego konsekwentnie dążymy. Takie działania wpisują się w naszą filozofię łączenia aktywności pro-handlowych i pro-społecznych. Działamy w branży, w której o sukcesie decyduje liczba klientów i obrót finansowy, ale pokazujemy, że można osiągać bardzo dobre wyniki i równocześnie robić świetne rzeczy dla społeczności lokalnej.
Takie wydarzenia przyciągają mnóstwo klientów. Staramy się więc, żeby dane akcje nie były atrakcyjne tylko z punktu widzenia kibica, bądź osoby zainteresowanej dyscypliną. Sportowym akcjom w Agorze Bytom towarzyszyły liczne konkursy z nagrodami, koncert górniczej orkiestry dętej, występy hip-hopowców czy pokazy cheerleaderek - wicemistrzyń Europy. Dbamy również o wizualną oprawę wydarzeń – ciekawe koncepcje sceny, ekrany LED, bandy. Jednym słowem - stawiamy na show!
Tak jak wszyscy kibice w Polsce przygotowujemy się już do celebracji Euro 2012. Bytom, co prawda nie dostał prawa organizacji meczów, natomiast zrobimy wszystko, żeby miłośnicy piłki nożnej poczuli się u nas, jak na największych arenach turnieju.
Tagi: