Co roku w telewizji kończy swą emisję kilka programów typu "talent show", które pozwalają dotychczas nieznanym osobom zaistnieć na scenie muzycznej i w show businnesie. Fenomen gwiazdy znanej z ekranów telewizyjnych wykorzystują również galerie handlowe, które zapraszają i organizują ich występy na terenie swych obiektów. O współpracy z celebrytami, pozytywnych aspektach występów debiutantów opowiedziała Hanna Petters-Kaczmarska, marketing manager Agory Bytom
Scena muzyczna w naszym kraju rządzi się swoimi prawami. Poza sprawdzonymi wykonawcami, jak chociażby goszczone już przez nas wokalistki Ewa Farna, Patrycja Markowska, czy Katarzyna Cerekwicka, co roku pojawia się także wielu ciekawych debiutantów. Dzięki dużej aktywności programów typu talent-show, ich twórczość zaczyna trafiać do coraz szerszego grona słuchaczy. Często te młode gwiazdy są już na tyle popularne, że klienci przychodzą specjalnie dla nich na koncerty, by w końcu zobaczyć i posłuchać ich występu na żywo. Dlatego staramy się, w miarę możliwości, zapraszać również i tych, debiutujących artystów.
Agora Bytom po dwóch latach ma już na swoim koncie organizację wielu koncertów i współpracę z liczną grupą gwiazd. Dzięki temu zaangażowaniu stała się jednym z najważniejszych miejsc na mapie kulturalnej Bytomia. Na scenie w Agorze Bytom wystąpiła już cała plejada znakomitych wykonawców. Podczas organizacji koncertów czy innych wydarzeń celujemy w jak najlepsze wpasowanie się w gusta naszych klientów. Dlatego też staramy się różnicować naszą ofertę, przez co z reguły współpraca z zapraszanymi gwiazdami ma raczej jednorazowy charakter.
W przypadku każdego wydarzenia, podczas którego zaplanowany jest występ gwiazdy, odnotowujemy wyraźny wzrost liczby odwiedzin w Agorze Bytom. Gwiazdy działają jak magnes, który adekwatnie do popularności danego wykonawcy czy celebryty, oddziałuje na klientów. Zapraszani artyści mają zawsze duże przełożenie na sukcesu frekwencyjny organizowanego przez nas wydarzenia. Przeciętnie Agorę Bytom odwiedza każdego dnia ponad 15 tysięcy klientów. W dniach koncertów lub innych występów, ten wynik jest przynajmniej podwajany. Oczywiście taki skok jest w dużej mierze osiągany za sprawą magii znanych nazwisk.
Staramy się przede wszystkim odpowiednio zagospodarować i wykorzystać nasze zasoby i możliwości. W Agorze codziennie przebywa kilkanaście tysięcy osób, którzy już nas dobrze znają, i właśnie do nich w pierwszej kolejności staramy się trafić z informacjami o zbliżających się wydarzeniach. Wykorzystujemy do tego tradycyjne nośniki reklamowy zewnętrznej oraz naszą stronę internetową centrum. Od samego początku funkcjonowania, czyli już od dwóch lat, jesteśmy także obecni w mediach społecznościowych, gdzie mamy stały kontakt z naszymi klientami. To również bardzo szybki i skuteczny sposób interakcji. Ponad 11 tysięcy fanów na naszym FanPage’u na Facebooku ułatwia nam promowanie wydarzeń w Internecie. Dbamy także o obecność w mediach tradycyjnych, zarówno tych ogólnoinformacyjnych, ze szczególnym naciskiem na wszystkie lokalne tytuły, jak i branżowych. Staramy się także zaskakiwać klientów niestandardowymi akcjami promocyjnymi. Przy okazji drugich urodzin Agory Bytom, przeprowadziliśmy np. akcję ambientową z kolorowymi ninja – tzw. morphsuits, którzy opanowali śląskie miasta i skutecznie promowali zbliżające się święto w naszej galerii.
Przy większości wydarzeń współpracujemy przeważnie z kilkoma dodatkowymi podmiotami. Najczęściej wspiera nas przynajmniej jedna agencja w kwestiach związanych z organizacją eventu. Z kolei drugim naszym partnerem jest agencja public relations, z którą zresztą współpracujemy od samego początku, i także ona jest zaangażowana w promowanie każdego wydarzenia.
Jesteśmy otwarci na nowych wykonawców. Staramy się na bieżąco szukać nowych kontaktów i obserwować najciekawszych debiutantów. Z pewnością będziemy zapraszać w przyszłości wyróżniających się twórców. Jednocześnie, staramy się by pierwszeństwo na liście naszych gości mieli wykonawcy w jakiś sposób związani z Bytomiem lub przynajmniej z województwem śląskim.
Każdy taki program to dla jego uczestników przepustka do kariery. Aby ją wykorzystać, trzeba jednak po programie włożyć jeszcze wiele pracy, by mogło się to udać i by cieszyć się sławą jak najdłużej. Co prawda, Agora Bytom nie pretenduje do miana mecenasa tych młodych wykonawców, ale na pewno stara się prezentować wyjątkowe osobistości. Jak głosi nasze hasło „Nadajemy rytm miastu” i chcemy by pomogli nam w tym także młodzi stażem wykonawcy, szczególnie gdy pochodzą z naszych stron. <
Tagi: