Pół roku temu Polska cieszyła się organizacją Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. Dzisiaj to już tylko historia, jednak warto zaznaczyć, że niektóre firmy korzystają z jej dobrodziejstw jeszcze dzisiaj. Wśród nich znalazła się także firma Kolporter, którą do końca 2012 r. obowiązuje kontrakt z UEFA. O szczegółach mówi Grzegorz Maciągowski, rzecznik prasowy Kolportera.
Kolporter był wyłącznym licencjobiorcą i dystrybutorem w Polsce oficjalnych, pluszowych maskotek UEFA Euro 2012 – Slavek i Slavko. Oczywiście spółka podpisała kontrakt z UEFA, umowa została podpisana w sierpniu 2011 i obowiązuje do końca 2012 r. Wszystkie firmy, starające się o uzyskanie tej licencji, musiały przejść specjalną procedurę. Kolporter zwyciężył w tej rywalizacji. Poza znaną marką i doświadczeniem rynkowym, na wybór wpłynęło posiadanie przez nas dobrze rozwiniętej własnej sieci sprzedaży. Oryginalne maskotki Euro 2012 na metce miały umieszczony hologram z angielskim napisem „Official Licensed Product”, a także dodatkową informację „Manufactured under licence by Kolporter S.A.”, potwierdzającą, że oba pluszaki zostały wyprodukowane i wprowadzone do sprzedaży na licencji UEFA. Dodatkowo umowa bardzo szczegółowo określała m. in. zasady prezentacji czy promocji maskotek w punktach sprzedaży.
Nasza licencja dotyczyła wyłącznie pluszowych maskotek Slavek i Slavko, koncentrowaliśmy się więc oczywiście na sprzedaży tych produktów. Naszym partnerom handlowym oferowaliśmy maskotki Slavek i Slavko w trzech rozmiarach – 24, 30 i 44 cm. Na każdy komplet składały się dwie postaci chłopców, nie można ich było kupić osobno. Slavek, symbolizujący Polskę, miał na sobie koszulkę z numerem 20, natomiast ukraiński Slavko – z numerem 12 (co razem daje rok 2012). W Polsce maskotki Euro 2012 we wszystkich trzech rozmiarach dostępne były m. in. w sieciach handlowych: Real, Empik, E. Leclerc i Carrefour. Najmniejsze (24 cm) można było kupić w salonikach prasowych Kolportera, salonach Top-Press, hipermarketach Tesco, Polo Market i sklepach sportowych sieci Go Sport. Dla kibiców, w wybranych salonikach prasowych Kolportera, przygotowaliśmy również specjalne stoiska z okazji Euro 2012. Oprócz maskotek mogli w nich kupić inne licencjonowane produkty.
Zainteresowanie klientów – zarówno bezpośrednio przed mistrzostwami, jak i w trakcie ich trwania – było wyjątkowo duże. Maskotki były jednymi z chętniej kupowanymi przez kibiców pamiątkami.
Naszymi klientami – jako dystrybutora – były przede wszystkim sieci handlowe, zainteresowane wprowadzeniem maskotek do swojej oferty. Działania promocyjne były przez nie prowadzone we własnym zakresie. W naszej sieci saloników prasowych i salonów Top- Press nie prowadziliśmy dodatkowych akcji promocyjnych, związanych z Euro 2012. Zainteresowanie kupujących było wystarczająco duże.
Oferta dedykowana Euro 2012 znalazła się w wybranych punktach naszej sieci – salonikach i salonach prasowych. Nie tworzyliśmy dodatkowych punktów sprzedaży. Oferowane przez nas maskotki – poza wspominanymi już sieciami – były również dostępne w sklepach w Europie. Poza Polską pierwszym krajem, do którego trafiły dystrybuowane przez Kolportera pluszaki, była Ukraina, maskotki sprzedawane były tam w sklepach sieci Intertop. Na sprzedaż maskotek w innych krajach, podpisaliśmy umowę ze szwajcarską firmą Intersport, oficjalnym partnerem UEFA.
Tagi: