Grzegorz Kowalski, Super-Pharm Poland: Staramy się być konsekwentni w naszej strategii rozwoju

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-07-25 | 09:22
W maju 2001 roku w Warszawie otwarty został pierwszy drugstore Super-Pharm. Obecnie sieć działa już w większości dużych miast w Polsce. Innowacyjna formuła, będąca połączeniem drogerii, perfumerii i apteki stale zyskuje na popularności, a do końca roku planowane jest otwarcie kolejnych nowych punktów. O planach na przyszłość, współpracy z centrami handlowymi i nietypowym koncepcie opowiada Grzegorz Kowalski, prezes Super-Pharm Poland.

Coraz szersze oferty markowych kosmetyków zaczynają prezentować dyskonty. Czy nie obawiają się Państwo konkurencji z ich strony?
Wierzymy, że klienci korzystają z naszych usług w poszukiwaniu szerokiej oferty, najwyższej jakości i profesjonalnej obsługi oferowanej przez uważnie dobieranych ekspertów.
Ekspert to od pewnego czasu wręcz nieodłączny element drogerii i perfumerii. Rossmann, w jednej ze swoich drogerii, zatrudnił już nawet fryzjerów. Czy Pana zdaniem warto poszerzać działalność o kolejne specjalizacje?
Doceniamy innowacyjność w każdym aspekcie, również w formacie salonów fryzjerskich i innych usług, które pozwalają na jeszcze bardziej wszechstronną obsługę klientów. Również staramy się rozwijać w celu zaspokojenia jak najszerszych potrzeb naszych klientów.
Polska to jak dotychczas jedyny europejski kraj, w którym działa Super-Pharm. Co o tym zadecydowało?
Super-Pharm już 13 lat temu doceniło potencjał naszego rynku, które wielu inwestorów odkrywa dopiero teraz. Wierzono, że praktyczny i innowacyjny koncept połączenia drogerii, perfumerii i apteki w jedno przypadnie do gustu polskiemu konsumentowi i tak właśnie się stało.
Czy w innych krajach został przyjęty równie entuzjastycznie co w Polsce?
Równie dynamicznie, jak na rynku polskim, Super-Pharm rozwija się od niedawna także w Chinach.
Pierwszy sklep w Polsce został otwarty w jednej z galerii w Warszawie. Czy nadal pozostają Państwo wierni strategii rozwoju w centrach i galeriach handlowych?
 
Aktualnie nasza sieć ma swoje placówki w całej Polsce – od Zakopanego, po Gdańsk. Staramy się być konsekwentni w naszej strategii rozwoju. Galeria handlowa czy park handlowy to miejsce, do którego konsument udaje się, aby kompleksowo zaspokoić swoje różnorodne potrzeby, zarówno w aspekcie zakupu towarów, jak i usług. To wpisuje się w naszą ambicję wszechstronnej obsługi w zakresie zdrowia i urody.
Często mówi się jednak o nieprawidłowościach na linii zarządca centrum handlowego – najemca. Jak Pan ocenia te relacje z własnego doświadczenia?
Nie uważam, że należy tu generalizować. Niezwykle ważne jest indywidualne podejście w każdym dialogu między zarządcą centrum handlowego, a najemcą, uwzględniające potrzeby obu stron. Wiele zależy od jasnego wyrażenia swoich oczekiwań, zrozumienia oraz możliwości ich spełnienia przez drugą stronę. Utrzymujemy dobre stosunki ze wszystkimi zarządcami w galeriach, w których znajduje się Super-Pharm.
Czy w związku z tym zamierzają Państwo otwierać nowe sklepy wyłącznie w obiektach wielko powierzchniowych?
Do końca roku planujemy otworzyć kilka do kilkunastu nowych placówek. Nie koncentrujemy się jednak wyłącznie na lokalizacjach o tym charakterze. W kwietniu tego roku otworzyliśmy Super-Pharm w Legionowie i na ul. Puławskiej w Warszawie, są to sklepy znajdujące się przy ulicach handlowych.
Zasięg sieci Super-Pharm obejmuje już całą Polskę. Brakuje jeszcze ciągle kanału sprzedaży online.
Jesteśmy w pełni świadomi, że jest to ważny trend na rynku, któremu bacznie się też przyglądamy. Aktualnie, jesteśmy na etapie analiz, które pozwolą nam się odpowiednio przygotować.
Państwa koncept łączący drogerię, perfumerię i aptekę w jednym stanowił nowatorski format na polskim rynku. Odkąd pojawiły się jednak Drogerie Hebe, nie jest już jednak osamotniony. Co Pan sądzi o zagrożeniu wynikającym z prób kopiowania tego rozwiązania przez inne sieci drogeryjne?
Nie traktujemy tego ani jako zagrożenie, ani jako problem. Jest to dla nas swoiste docenienie konceptu, w którym byliśmy pionierami i dowód na to, że odnalazł on swoje miejsce na rynku, skoro inni gracze na rynku również z niego skorzystali. Wierzymy również, że ich obecność motywuje do udoskonalania naszego funkcjonowania, aby dalej stanowić niedościgniony wzorzec w tym sektorze.
W sieci pojawiły się informacje, że rozważają Państwo przejęcie innych firm. Czy to prawda?
Aktualnie nie zostały jeszcze podjęte kroki w celu przejęcia innych drogerii. Uważnie przyglądamy się rynkowi drogeryjnemu i dynamicznym zmianom, jakie w nim aktualnie zachodzą.
Co zatem czeka branżę w najbliższych latach?
Niezależnie od tego, jakiego charakteru nabierze rynek w naszej branży, będziemy odgrywać w nim znaczącą rolę.
Tagi:
Oceń artykuł:

Grzegorz Kowalski, Super-Pharm Poland: Staramy się być konsekwentni w naszej strategii rozwoju

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.