Grażyna Krenig: Będziemy tworzyć biznes małymi krokami

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-10-22 | 12:41
Marka Krenig, dotychczas obecna w sklepach zewnętrznych partnerów biznesowych, otwiera swój własny salon. Pierwszy sklep sieci już niebawem zagości w Poznaniu, ale to nie koniec planów rozwoju firmy. Jakie kluczowe działania zadecydowały o sukcesie marki na polskim rynku? Jakie elementy strategii marketingowej/filozofii zarządzania wyróżniają ją na tle konkurencji? O tym opowiada Grażyna Krenig, wiceprezes zarządu Krenig Sp. Z o.o.

Jesteśmy firmą rodzinną, która była tworzona w sposób organiczny, w oparciu o własny kapitał. Od samego początku tworzenia marki Krenig wyszliśmy z założenia, że będziemy tworzyć biznes małymi krokami, skupiając się przede wszystkim na jego najbardziej rentownych elementach. Stąd też udało nam się w porę uniknąć długotrwałego przerostu zatrudnienia oraz działań, które wpędziłyby firmę w duże koszty. Ważne jest przy tym również to, że mamy bardzo sprawdzony, zaangażowany w budowę firmy personel, który uczestniczy w procesie decyzyjnym dotyczącym kierunków dalszego rozwoju.
Jesteśmy w momencie, w którym dopiero podjęliśmy decyzję o otwarciu własnych salonów i pierwszy z nich pojawi się wraz z uruchomieniem galerii MM w Poznaniu (z początkiem 2013 roku). Dotąd bazowaliśmy na sieci kilkuset zewnętrznych partnerów biznesowych, którzy prowadzą od jednego do kilkunastu sklepów. Siłą rzeczy uzależnieni nadal jesteśmy od decyzji zakupowych właścicieli sklepów, a czasami zatrudnionych przez nich sprzedawców. Oznacza to, że praktycznie nie ma punktu handlowego, który oferowałby cały nasz asortyment. To oczywiście przekłada się na obroty, które jak dotąd sięgają kwoty kilku milionów złotych, a ponieważ nie są dla nas satysfakcjonujące – stąd decyzja o otwieraniu własnych sklepów.
Oczywiście prowadzimy własny e-sklep, ale nie jest on najważniejszym elementem w naszej strategii sprzedaży, ponieważ nasze produkty sprzedawane są także w e-sklepach należących do naszych partnerów. Pełni on raczej rolę okna wystawowego, w którym można obejrzeć wszystko to co oferujemy.
Staramy się być inni niż nasza konkurencja i jak na razie udaje nam się to z powodzeniem. Wyraża się to właśnie, między innymi, w tym, że oferujemy kilka unikalnych kolekcji. Wspomnę choćby o kolekcjach ze skór egzotycznych, takich jak płaszczka czy wąż, kolekcja Scarlet, która łączy różne kolory skóry oraz nasz nowy pomysł – kolekcja Young adresowana do młodych klientów.
Jeśli chodzi o udane kampanie marketingowe, mamy ich na swoim koncie kilka i służyły one dotąd promocji naszej marki i jednoczesnemu wspieraniu sklepów, które są naszymi odbiorcami. Były to kampanie rabatowe, radiowe, z wykorzystaniem agencji PR. Aktualnie przygotowujemy kolejne działania, które przełożą się na lepszą rozpoznawalność naszej marki.
Jeśli chodzi o plany rozwoju, to nie zamierzamy oczywiście poprzestać tylko na polskim rynku, choć tutaj jest bardzo wiele do zrobienia. Nasza strategia marketingowa będzie opracowywana na podstawie rezultatów, jakie przyniosą aktualne działania, w tym otwarcie własnych salonów.
Tendencja jest taka jak wszyscy zapewne obserwujemy w ostatnich latach – handel przeniósł się do galerii handlowych, a jedynie w mniejszych miejscowościach funkcjonują jeszcze z powodzeniem sklepy przy głównych ulicach handlowych. Mniejsze miejscowości to jednak mniej klientów kupujących produkty luksusowe, a do takich zalicza się elegancka galanteria skórzana, i już dziś obserwujemy, że handel tego typu produktami skupia się przede wszystkim w większych aglomeracjach.
Większość producentów galanterii skórzanej stara się poszerzać liczbę odbiorców, zwłaszcza jeżeli nie opierają swojej sprzedaży o własne salony. Siłą rzeczy galanteria skórzana pojawia się więc jako dodatek w sklepach obuwniczych czy nawet odzieżowych. Myślę, że ta tendencja się utrzyma, z tym, że po produkt konkretnej, wybranej przez siebie marki klient uda się raczej do wyspecjalizowanego sklepu z galanterią.
Klienci polscy bardzo się rozwijają i trzeba uważnie wsłuchiwać się w ich potrzeby. Poza oczywiście kwestiami funkcjonalności produktów, niezbędna jest dbałość o innowacyjność i atrakcyjny design. Niestety wszystko to wiąże się ze sporymi nakładami, a do tego trzeba się liczyć z sezonowością sprzedaży. Firma, która oferuje galanterię skórzaną, jeśli jest dostawcą do sklepów partnerskich napotka na jeszcze jeden problem – zmorę dzisiejszych dostawców: wszechobecne przyzwolenie na niepłacenie, czasami nawet za sprzedany towar.
Tagi:
Oceń artykuł:

Grażyna Krenig: Będziemy tworzyć biznes małymi krokami

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.