Gilles Dougoud, Sephora Polska: Klienci uznają nas za eksperta nr 1

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-08-07 | 08:00
Sephora od lat ma rzeszę stałych klientów, którzy nie tylko robią zakupy, ale także korzystają z wszelkich usług oferowanych im przez markę. O tym, jakie trzeba mieć podejście do klienta, aby wrócił do salonu, opowiedział portalowi Galeriehandlowe.pl Gilles Dougoud, dyrektor generalny Sephora Polska.

Czy klienci chętnie kupują drogie kosmetyki?
Obecnie segment dóbr luksusowych ma się dość dobrze w Polsce, pomimo niewątpliwie trudniejszej niż jeszcze rok temu sytuacji w sektorze handlowym. Jak wynika z badań Euromonitor, w 2012 roku rynek kosmetyków selektywnych w Polsce wzrósł o 4,6%, w porównaniu do 1,9% wzrostu odnotowanego na rynku kosmetyków masowych. Oceniając potencjał tego rynku należy zwrócić uwagę także na porównanie udziału sprzedaży kosmetyków premium w całym rynku kosmetyków w Polsce (11%) i Europie Zachodniej (25-30%). Ta znacząca różnica oraz wzrost rynku świadczą o obiecujących możliwościach rozwoju marek luksusowych w Polsce.
Czyli to prawda, że klienci mają coraz większą świadomość tego co kupują?
Tak. Świadczą o tym również zmiany w potrzebach i oczekiwaniach klientów, a także w ich nawykach zakupowych. Obserwujemy na przykład, że klienci Sephora mają coraz bardziej rozległą wiedzę, a co za tym idzie, ich oczekiwania wobec marek rosną. Poszukują już nie tylko produktu, ale kompleksowej oferty, czyli konsultacji, wymiany wiedzy, lekcji makijażu, informacji o najnowszych trendach, porady jak dbać o swoją urodę czy stosować dane rozwiązanie, a także łatwego dostępu do potrzebnych informacji za pośrednictwem komputera lub telefonu.
Prowadzą Państwo może badania, aby poznać opinię klienta?
Oczywiście. Te zmiany potwierdzają również badania przeprowadzone przez GfK Polonia z końca 2012 roku, które jasno pokazują, że klienci perfumerii szczególną wagę przykładają do eksperckich konsultacji i dogłębnej wiedzy o produkcie.
Co marka Sephora może dodatkowo zaproponować poza zwykłymi zakupami?
W Sephora jesteśmy wyczuleni na oczekiwania klientów, dlatego dbamy o to, żeby zapewniać im poza samym produktem także kompleksową ofertę i wartość dodaną. Stąd też nasza duża aktywność w obszarze angażowania klienta w świat beauty, poprzez oferowane usługi (lekcje makijażu, usługi makijażowe, regulacja brwi, manicure, pakowanie prezentów) i liczne inicjatywy takie jak: Sephora Make Up School (bezpłatna szkoła makijażu), Salony Ekspertów Sephora (eksperckie kompleksowe konsultacje makijażowe i pielęgnacyjne), Sephora Trend Report (prezentacja światowych trendów w modzie i kosmetyce) czy spotkania z markami (np. Dior Backstage Stories). Inicjatywy te, odbywające się na terenie centrum handlowego poza perfumeriami, budują także rynek kosmetyków luksusowych, bo angażują klienta, który mógł do tej pory nie mieć styczności z daną kategorią produktów.
Nie każdy sprzedawca jest się w stanie pochwalić głęboką wiedzą na temat kosmetyki i urody. W jaki sposób odbywają się szkolenia dla pracowników?
Oczywiście, aby móc dzielić się wiedzą z klientami, kluczowe jest inwestowanie w stałe podnoszenie wiedzy i kompetencji naszych pracowników. Przykładem działań w tym zakresie może być projekt Sephora University.
Czyli?
Jest to pierwszy w branży certyfikowany, autorski program szkoleniowy dla makijażystów, w ramach którego personel naszych perfumerii rozwija swoje kompetencje pod okiem najlepszych makijażystów w branży. Szefem projektu Sephora University jest Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora Polska i autorytet w dziedzinie makijażu w Polsce. Współpracujemy też z zespołem światowej klasy profesjonalnych wizażystów, którzy szkolą naszych ludzi. Dzięki umiejętnościom, które pracownicy Sephora nabywają i doskonalą w trakcie nauki w Sephora University, mogą oferować klientkom naszych perfumerii najlepsze w branży porady i usługi. Chcemy, żeby wszystkie Polki, które chcą się umalować lub podszkolić w makijażu, kierowały swoje kroki do Sephora lub odwiedzały nasz videoblog makijażowy blogmakijaz.pl, gdyż to właśnie w Sephora uzyskają najlepszą poradę w branży.
Czy istnieją dowody na posiadanie tak wysokiej pozycji w tej branży?
Dzięki między innymi takim projektom jak Sephora University, jesteśmy bardzo dobrze oceniani przez klientów, i to pod wieloma względami – od wiedzy konsultantek po wyjątkowość naszej oferty, w której znajdują się liczne marki dostępne w Polsce tylko w naszej sieci. Po raz trzeci z rzędu jesteśmy zdobywcą nagrody Laur Klienta oraz nagrody Superbrands. Jak pokazują wspomniane już wcześniej badania GfK Polonia, klienci doceniają nasze wyczulenie na najnowsze trendy i uznają nas za eksperta nr 1, nie tylko w makijażu. Dlatego też możemy pochwalić się ogromną grupą stałych klientów – niektórzy z nich odwiedzają nasze perfumerie nawet szesnaście razy w roku.
Zobacz film Sephora University
Tagi:
Oceń artykuł:

Gilles Dougoud, Sephora Polska: Klienci uznają nas za eksperta nr 1

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.