Galerie przyszłości

2023-02-01 | 10:00

W dobie ery cyfryzacji stacjonarne centra handlowe straciły na znaczeniu. Coraz więcej osób robi zakupy online, a rynek e-commerce stale się powiększa. Czy galerie handlowe są nam jeszcze potrzebne? - odpowiada Rafał Wójcik, ID Sales Monitor Signage&CTV KAM LG Electronics Polska.


[RW]: Rzeczywiście, stare przestrzenie handlowe powoli odchodzą do lamusa, choć 40 lat temu stanowiły aż połowę sprzedaży w USA. Mimo różnych niespodziewanych przestojów, jak pandemia, galerie zawsze będą potrzebne, choćby do nagłych zakupów. Kluczem do przetrwania jest zmiana myślenia – w dzisiejszych czasach nie może to być jedynie przestrzeń do zakupów, a coś więcej, moment obcowania z produktem, miejsce do zapoznawania się z filozofiami marek.

Jak miałaby wyglądać ta zmiana myślenia?

[RW]: Przede wszystkim w użyciu zaskakującej technologii. Każda innowacja przyciąga rzeszę oglądających. Tak było choćby z Kerfusiem, którego chciała zobaczyć cała Polska. Galerie stają się przestrzeniami do spędzenia czasu, z każdą nową inwestycją widać coraz więcej miejsc do odpoczynku, coraz ciekawiej zaprojektowane sklepy, nowe koncepty przestrzeni zakupowej  i coraz więcej użytkowej technologii, w której znaczącą rolę odgrywają monitory, w tym przede wszystkim monitory dotykowe.

Monitory dotykowe są już wszędzie. Czy ta technologia może nam jeszcze przynieść coś nowego?

[RW]: Tak. Przeprowadzaliśmy na świecie kilkaset inwestycji łączących świat rzeczywisty z generowanym komputerowo, np. interaktywne mapy z technologią Way Finder. Centra handlowe są spore i łatwo się w nich zgubić. Przyzwyczailiśmy się do zwykłych monitorów, na których można wyszukać odpowiedni sklep i zobaczyć mapę z zaznaczoną drogą. Nasze rozwiązanie ułatwia wskazanie drogi poprzez wyświetlenie na przezroczystym monitorze OLED Transparent Signage zaznaczonej trasy tak, aby nie było wątpliwości w którą stronę iść – podążamy w stronę rzeczywistego obiektu. Zupełnie nowe dotarcie do odbiorców i zaprezentowanie produktów umożliwiają  również przezroczyste folie LED, którymi można wyklejać przeszklone powierzchnie m.in. na balustradach czy windach. W połączeniu z naszą autorską technologią OLED, dostępną w wielkości 55’’ (w niedalekiej przyszłości również 30’’), która zapewnia żywe kolory i wysoki kontrast, wywołuje to niesamowite wrażenia.

W jaki sposób taka technologia może być użytkowa?

[RW]: Przede wszystkim dzięki interakcji. Nasze ekrany są wyposażone w intuicyjną i wysoce responsywną technologię dotykową, która umożliwia przeglądanie wyświetlanych treści np. o pokazywanym produkcie. Dzięki temu klient sam może wyszukać interesujące go informacje, bez konieczności interakcji z obsługą. Staramy się tworzyć rozwiązania odpowiadające na potrzeby młodszych pokoleń, które są przyszłością. Daliśmy temu wyraz nawet w odświeżonej wersji naszego logotypu przez zastosowanie interaktywnych ikon i młodzieżowej komunikacji.

Inwestycja opakowana elektroniką to przede wszystkim wielki wydatek. Koszty energii czy wpływ na środowisko mogą zniechęcić potencjalnych użytkowników, prawda?

[RW]: Zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego przywiązujemy bardzo dużą wagę do energooszczędności. Nasze rozwiązania pozwalają na zdalne zarządzanie energią monitorów – dzięki sensorom, które kontrolują światło w otoczeniu możemy ustawiać jasność wyświetlaczy lub, przy użyciu czujników ruchu, zaplanować harmonogram wyświetleń wybranych treści oparty o godziny szczytu galerii. W krajach rozwiniętych  popularności nabiera filozofia Green Signage, czyli odpowiedzialnego zarządzania monitorami i zawartością, którą LG od lat aktywnie wdraża.  Zależy nam na jak najbardziej neutralnych środowiskowo rozwiązaniach, dlatego współpracujemy z naszymi klientami od pomysłu, przez wdrożenie, po posprzedażową opiekę. Kompleksowa współpraca pozwala na wspólne odkrywanie jak najlepszych rozwiązań dla danego miejsca. Bierzemy pod uwagę wszystkie parametry, od poziomu jasności, przez potencjalny ruch, aż po profil i płeć klientów. Odpowiednie dobranie sprzętu pozwala nie tylko na mniejsze koszty eksploatacji, ale przede wszystkim dłuższą żywotność urządzeń oraz ograniczanie wpływu na środowisko.

Ważne pytanie na koniec. Czy sytuacja geopolityczna lub problemy w łańcuchach dostaw mają wpływ na realizację projektów LG Electronics Polska?

[RW]: LG Electronics jest światowej skali liderem i pionierem technologicznym w dziedzinie szeroko pojętej elektroniki. Firma posiada zakłady produkcyjne na kilkunastu rynkach zagranicznych, jednak innowacyjne produkty LG Information Display produkowane są także w Polsce, w zakładzie w Mławie. Właśnie w Mławie produkujemy telewizory LED z wykorzystaniem technologii ultra HD, najnowszej technologii OLED oraz zastosowaniem narzędzi ułatwiających komunikację i obsługę telewizorów jako centrum medialnego. Własny, nowoczesny zakład produkcyjny w Polsce pozwala nam w pełni kontrolować proces produkcyjny, a w efekcie także realizację projektów.

Dziekujemy za rozmowę.
[RW]: Dziękuję.

 

Tagi: Digital Signage LG Electronics Polska
Oceń artykuł:

Fot: LG Electronics Polska Źródło: LG Electronics Polska

Galerie przyszłości

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.