[RW]: Rzeczywiście, stare przestrzenie handlowe powoli odchodzą do lamusa, choć 40 lat temu stanowiły aż połowę sprzedaży w USA. Mimo różnych niespodziewanych przestojów, jak pandemia, galerie zawsze będą potrzebne, choćby do nagłych zakupów. Kluczem do przetrwania jest zmiana myślenia – w dzisiejszych czasach nie może to być jedynie przestrzeń do zakupów, a coś więcej, moment obcowania z produktem, miejsce do zapoznawania się z filozofiami marek.
Jak miałaby wyglądać ta zmiana myślenia?
[RW]: Przede wszystkim w użyciu zaskakującej technologii. Każda innowacja przyciąga rzeszę oglądających. Tak było choćby z Kerfusiem, którego chciała zobaczyć cała Polska. Galerie stają się przestrzeniami do spędzenia czasu, z każdą nową inwestycją widać coraz więcej miejsc do odpoczynku, coraz ciekawiej zaprojektowane sklepy, nowe koncepty przestrzeni zakupowej i coraz więcej użytkowej technologii, w której znaczącą rolę odgrywają monitory, w tym przede wszystkim monitory dotykowe.
Monitory dotykowe są już wszędzie. Czy ta technologia może nam jeszcze przynieść coś nowego?
[RW]: Tak. Przeprowadzaliśmy na świecie kilkaset inwestycji łączących świat rzeczywisty z generowanym komputerowo, np. interaktywne mapy z technologią Way Finder. Centra handlowe są spore i łatwo się w nich zgubić. Przyzwyczailiśmy się do zwykłych monitorów, na których można wyszukać odpowiedni sklep i zobaczyć mapę z zaznaczoną drogą. Nasze rozwiązanie ułatwia wskazanie drogi poprzez wyświetlenie na przezroczystym monitorze OLED Transparent Signage zaznaczonej trasy tak, aby nie było wątpliwości w którą stronę iść – podążamy w stronę rzeczywistego obiektu. Zupełnie nowe dotarcie do odbiorców i zaprezentowanie produktów umożliwiają również przezroczyste folie LED, którymi można wyklejać przeszklone powierzchnie m.in. na balustradach czy windach. W połączeniu z naszą autorską technologią OLED, dostępną w wielkości 55’’ (w niedalekiej przyszłości również 30’’), która zapewnia żywe kolory i wysoki kontrast, wywołuje to niesamowite wrażenia.
W jaki sposób taka technologia może być użytkowa?
[RW]: Przede wszystkim dzięki interakcji. Nasze ekrany są wyposażone w intuicyjną i wysoce responsywną technologię dotykową, która umożliwia przeglądanie wyświetlanych treści np. o pokazywanym produkcie. Dzięki temu klient sam może wyszukać interesujące go informacje, bez konieczności interakcji z obsługą. Staramy się tworzyć rozwiązania odpowiadające na potrzeby młodszych pokoleń, które są przyszłością. Daliśmy temu wyraz nawet w odświeżonej wersji naszego logotypu przez zastosowanie interaktywnych ikon i młodzieżowej komunikacji.
Inwestycja opakowana elektroniką to przede wszystkim wielki wydatek. Koszty energii czy wpływ na środowisko mogą zniechęcić potencjalnych użytkowników, prawda?
[RW]: Zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego przywiązujemy bardzo dużą wagę do energooszczędności. Nasze rozwiązania pozwalają na zdalne zarządzanie energią monitorów – dzięki sensorom, które kontrolują światło w otoczeniu możemy ustawiać jasność wyświetlaczy lub, przy użyciu czujników ruchu, zaplanować harmonogram wyświetleń wybranych treści oparty o godziny szczytu galerii. W krajach rozwiniętych popularności nabiera filozofia Green Signage, czyli odpowiedzialnego zarządzania monitorami i zawartością, którą LG od lat aktywnie wdraża. Zależy nam na jak najbardziej neutralnych środowiskowo rozwiązaniach, dlatego współpracujemy z naszymi klientami od pomysłu, przez wdrożenie, po posprzedażową opiekę. Kompleksowa współpraca pozwala na wspólne odkrywanie jak najlepszych rozwiązań dla danego miejsca. Bierzemy pod uwagę wszystkie parametry, od poziomu jasności, przez potencjalny ruch, aż po profil i płeć klientów. Odpowiednie dobranie sprzętu pozwala nie tylko na mniejsze koszty eksploatacji, ale przede wszystkim dłuższą żywotność urządzeń oraz ograniczanie wpływu na środowisko.
Ważne pytanie na koniec. Czy sytuacja geopolityczna lub problemy w łańcuchach dostaw mają wpływ na realizację projektów LG Electronics Polska?
[RW]: LG Electronics jest światowej skali liderem i pionierem technologicznym w dziedzinie szeroko pojętej elektroniki. Firma posiada zakłady produkcyjne na kilkunastu rynkach zagranicznych, jednak innowacyjne produkty LG Information Display produkowane są także w Polsce, w zakładzie w Mławie. Właśnie w Mławie produkujemy telewizory LED z wykorzystaniem technologii ultra HD, najnowszej technologii OLED oraz zastosowaniem narzędzi ułatwiających komunikację i obsługę telewizorów jako centrum medialnego. Własny, nowoczesny zakład produkcyjny w Polsce pozwala nam w pełni kontrolować proces produkcyjny, a w efekcie także realizację projektów.
Dziekujemy za rozmowę.
[RW]: Dziękuję.