Carrefour jest jednym z pionierów w zakresie dzielenia się wiedzą i doświadczeniem na temat partnerskiej franczyzy. W Polsce działa w ramach trzech konceptów opartych na współpracy franczyzowej. O szczegółach oraz sposobach komunikacji ze swoimi franczyzobiorcami mówi Francois Vincent, dyrektor ds. franczyzy i członek zarządu Carrefour Polska.
Gdzie sprawdza się proponowany przez Państwa model współpracy franczyzowej?
Oferta franczyzowa Carrefour Polska to
unikatowy koncept biznesowy, którego atrakcyjność znacznie ułatwia
prowadzenie działań promocyjnych. Dostosowana jest ona do zróżnicowanych
warunków rynkowych. Oferowany przez firmę model franczyzy sprawdza się zarówno w dużych miastach, jak i w niewielkich miejscowościach oraz na terenach wiejskich.
Jakie formaty franczyzowe proponuje Carrefour w Polsce?
W Polsce Carrefour rozwija trzy koncepty sklepów franczyzowych. Pierwszy z nich to Carrefour Express mini-market z zielonym logo – sklepy o powierzchni od 100 do 500 mkw., zlokalizowane w dużych, średnich i małych miastach oraz na terenach wiejskich. Drugim formatem jest Carrefour Express convenience z pomarańczowym logo – sklepy samoobsługowe, przeznaczone do lokalizacji typowo miejskich. Ich powierzchnia sprzedaży wynosi do 100 mkw. Sklepy te oferują dodatkowe usługi, np. możliwość zrobienia ksero, opłacenia rachunków czy doładowania telefonu. Trzeci format to Globi – sklepy o powierzchni do 100 mkw. przeznaczone do lokalizacji głównie w małych miejscowościach i na terenach wiejskich.
W jaki sposób starają się Państwo przyciągnąć potencjalnych franczyzobiorców?
W kontaktach z franczyzobiorcami kluczowy jest bezpośredni kontakt. Dlatego Carrefour organizuje spotkania na terenie całego kraju, podejmuje bezpośrednie rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami, a także lokalnymi organizacjami pozarządowymi wspierającymi przedsiębiorczość. Eksperci z Carrefour biorą udział w targach branżowych oraz warsztatach i konferencjach, gdzie prezentują ofertę firmy. Carrefour organizuje także panele dyskusyjne skierowane do właścicieli małych sklepów spożywczych.
Jakie zainteresowanie wzbudzają takie spotkania?
Do chwili obecnej w różnych miastach kraju odbyło się 11 takich spotkań i cieszyły się one żywym zainteresowaniem. Carrefour promuje nie tylko swoją ofertę franczyzową, lecz także sam model partnerskiej franczyzy – prawdziwa franczyza to nie samo logo, ale też silna i rozpoznawalna marka, dobrze dobrany asortyment oraz sprawna logistyka, doświadczenie i dzielenie się wiedzą na każdym etapie prowadzenia sklepu.
W jakim stopniu franczyzobiorcy mogą liczyć na Państwa pomoc?
Jak już wspomniałem, doradcy Carrefour służą wsparciem na każdym etapie prowadzenia sklepu. Pracę z naszymi franczyzobiorcami rozpoczynamy jeszcze przed otwarciem placówki, a później, z miesiąca na miesiąc, wspólnie pracujemy nad poprawą rentowności.
Tagi: