Fernando Trebolle, Gocco: Sklepy internetowe są kluczowym czynnikiem w rozwoju sieci handlowych

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-09-14 | 07:03
Czy niszowa marka może odnieść międzynarodowy sukces? Przykład hiszpańskiej sieci Gocco udowadnia, że jak najbardziej. Pomimo dynamicznego rozwoju, obecności w już 18 krajach na 4 kontynentach i dużej konkurencji w branży produktów dla dzieci, firma zachowuje swój unikatowy charakter. I właśnie za ten niepowtarzalny charakter, wyjątkowy styl i design cenią ją klienci. O źródłach globalnego sukcesu, sprzedaży online i umiejętności wybierania atrakcyjnych lokalizacji opowiada Fernando Trebolle, International Expansion Manager Gocco.

Dzisiaj Gocco to marka niszowa, choć znana i lubiana w kilkunastu krajach. Co postrzegają Państwo jako źródło swojego sukcesu?
Nasz styl mogę opisać hasłem "Odnowiona klasyka”. I właśnie za wzornictwo cenią nas nasi klienci, a nasze projekty idealnie wpisują się w europejskie tendencje. Jednym z naszych najsilniejszych atutów są także konkurencyjne ceny. Recepta na sukces Gocco to zatem połączenie przystępnej ceny, z wysoką jakością i stylem.
W tym roku marka obchodzi już 15 urodziny.
Zgadza się. Jesteśmy z tego powodu bardzo szczęśliwi i dumni, tym bardziej że przez ten czas udało nam się rozwinąć we wszystkich aspektach. Gocco jest większe, lepsze i bardziej dostępne. Dumą napawa nas fakt, że dziś możemy się pochwalić obecnością na 4 kontynentach – w Europie, Afryce i obu Amerykach. W ten sposób nasze marzenia stały się rzeczywistością.
 
Międzynarodową ekspansję rozpoczęli Państwo w 2005 roku, prawda?
 
Dokładnie. Aktualnie aktywnie działamy na 18 rynkach. Nie tylko w Hiszpanii, ale także m.in. w Arabii Saudyjskiej, Panamie, Peru, Katarze, Kuwejcie, Maroko, Francji, Włoszech i Niemczech.
 
Mówi się, że jednym z kluczowych czynników sukcesu jest lokalizacja. Jak dobierają Państwo punkty pod swoje sklepy?
Nasze salony otwieramy zarówno przy głównych ulicach jak i w centrach handlowych. Pod uwagę bierzemy w tym zakresie elementy o różnym charakterze.
 
Ważne są dla nas kwestie demograficzne – liczba ludności miasta czy miejscowości oraz demograficzne tendencje (liczba dzieci, wskaźnik urodzeń). Względy ekonomiczne, które analizujemy, to m.in. siła nabywcza, typ konsumentów, dzielnice biznesowe etc. No i ważny jest oczywiście handel, a zwłaszcza liczba i rodzaj konkurentów z naszej branży.
Obok tradycyjnych punktów sprzedaży prowadzą Państwo również sklep online.
Tak, sklep internetowy uruchomiliśmy w ubiegłym roku. Na początku był dostępny tylko dla klientów hiszpańskich. Od tego roku mogą z niego korzystać również nasi sympatycy z Portugalii i Francji. Wierzymy, że ten kanał sprzedaży jest obecnie kluczowy w rozwoju sieci handlowych.
Tagi:
Oceń artykuł:

Fernando Trebolle, Gocco: Sklepy internetowe są kluczowym czynnikiem w rozwoju sieci handlowych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.