Czy niszowa marka może odnieść międzynarodowy sukces? Przykład hiszpańskiej sieci Gocco udowadnia, że jak najbardziej. Pomimo dynamicznego rozwoju, obecności w już 18 krajach na 4 kontynentach i dużej konkurencji w branży produktów dla dzieci, firma zachowuje swój unikatowy charakter. I właśnie za ten niepowtarzalny charakter, wyjątkowy styl i design cenią ją klienci. O źródłach globalnego sukcesu, sprzedaży online i umiejętności wybierania atrakcyjnych lokalizacji opowiada Fernando Trebolle, International Expansion Manager Gocco.
Dzisiaj Gocco to marka niszowa, choć znana i lubiana w kilkunastu krajach. Co postrzegają Państwo jako źródło swojego sukcesu?
Nasz styl mogę opisać hasłem "Odnowiona klasyka”. I właśnie za wzornictwo cenią nas nasi klienci, a nasze projekty idealnie wpisują się w europejskie tendencje. Jednym z naszych najsilniejszych atutów są także konkurencyjne ceny. Recepta na sukces Gocco to zatem połączenie przystępnej ceny, z wysoką jakością i stylem.
W tym roku marka obchodzi już 15 urodziny.
Zgadza się. Jesteśmy z tego powodu bardzo szczęśliwi i dumni, tym bardziej że przez ten czas udało nam się rozwinąć we wszystkich aspektach. Gocco jest większe, lepsze i bardziej dostępne. Dumą napawa nas fakt, że dziś możemy się pochwalić obecnością na 4 kontynentach – w Europie, Afryce i obu Amerykach. W ten sposób nasze marzenia stały się rzeczywistością.
Międzynarodową ekspansję rozpoczęli Państwo w 2005 roku, prawda?
Dokładnie. Aktualnie aktywnie działamy na 18 rynkach. Nie tylko w Hiszpanii, ale także m.in. w Arabii Saudyjskiej, Panamie, Peru, Katarze, Kuwejcie, Maroko, Francji, Włoszech i Niemczech.
Mówi się, że jednym z kluczowych czynników sukcesu jest lokalizacja. Jak dobierają Państwo punkty pod swoje sklepy?
Nasze salony otwieramy zarówno przy głównych ulicach jak i w centrach handlowych. Pod uwagę bierzemy w tym zakresie elementy o różnym charakterze.
Ważne są dla nas kwestie demograficzne – liczba ludności miasta czy miejscowości oraz demograficzne tendencje (liczba dzieci, wskaźnik urodzeń). Względy ekonomiczne, które analizujemy, to m.in. siła nabywcza, typ konsumentów, dzielnice biznesowe etc. No i ważny jest oczywiście handel, a zwłaszcza liczba i rodzaj konkurentów z naszej branży.
Obok tradycyjnych punktów sprzedaży prowadzą Państwo również sklep online.
Tak, sklep internetowy uruchomiliśmy w ubiegłym roku. Na początku był dostępny tylko dla klientów hiszpańskich. Od tego roku mogą z niego korzystać również nasi sympatycy z Portugalii i Francji. Wierzymy, że ten kanał sprzedaży jest obecnie kluczowy w rozwoju sieci handlowych.
Tagi: