Félix Tena, Imaginarium: Każdy kraj ma swoje własne cechy i staramy się im wszystkim sprostać

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-07-10 | 09:09
W ubiegłym roku na polskim rynku zadebiutowało ponad 20 zagranicznych sieci handlowych, w tym marki już dobrze znane na arenie międzynarodowej. Wśród nich znalazła się także popularna hiszpańska sieć z zabawkami - Imaginarium. Charakterystycznym elementem jej sklepów jest podwójne wejście - większe dla dorosłych i mniejsze dla dzieci. O początkach firmy, misji edukacyjnej i międzynarodowej ekspansji rozmawiamy z Félixem Teną, założycielem i CEO Imaginarium.

Historia marki sięga roku 1992. Jak wyglądały jej początki?
Imaginarium powstało z zamiarem wniesienia wartości dodanej do świata zabawek. To, co było dostępne w tej branży w tamtym czasie, było bezpośrednim wynikiem presji reklamowej i interesów handlowych masowej dystrybucji. Mieliśmy poczucie, że tracimy najważniejszy element, istotę zabawek dla dzieci, którą jest to, aby towarzyszyły najmłodszym przez całe ich dzieciństwo i były źródłem nauki i ekspresji emocjonalnej. Zaczęliśmy się więc przeciwstawiać tym trendom w listopadzie 1992 roku, a za cel postawiliśmy sobie przyczynianie się do rozwoju dzieci poprzez kreatywność i zabawę. Wspólnie z grupą współpracowników pracowaliśmy nad tym, aby stworzyć podstawy firmy, która dzisiaj jest jedną z najbardziej cenionych na świecie w branży produktów dla dzieci. 
Szczególną wagę zdają się Państwo przywiązywać do misji edukacyjnej swoich produktów.
Zgadza się. Nasi specjaliści łączą wysiłki w pracy nad tym, aby każda kolekcja zabawek Imaginarium była nie tylko bezpieczna dla najmłodszych, ale także, aby wypełniały one swoją misję edukacyjną. Przykładamy dużą uwagę do każdego, nawet najdrobniejszego szczegółu w tym zakresie, ponieważ dla nas jako firmy jest to niezwykle ważne. Weźmy jako przykład nasze zabawki technologiczne. W Imaginarium pracujemy nad tym, aby nie była to tylko kolejna zabawka, ale żeby np. miała funkcje językowe, które pozwalają ćwiczyć słuch dzieci. Tworzymy również zabawki, które stymulują najmłodszych do rozwijania ich intelektu i umiejętności. To samo dotyczy wszystkich produktów Imaginarium. I wiele pracy trzeba w to włożyć, aby te cele osiągnąć.
Z jakich form promocji najchętniej Państwo korzystają?
Nasza marka dużą wagę przykłada do obecności w social mediach, ponieważ stwarza nam to możliwość pozostawania w stałym kontakcie z naszymi klientami, a co za tym idzie mamy możliwość poznawania ich problemów, ale także dzielenia się ich radościami. Aktualnie jesteśmy obecni na Twitterze, Facebooku i Pintereście. Prowadzimy także stronę internetową i bloga, dzięki którym klienci z łatwością mogą znaleźć komplet informacji nie tylko o naszych produktach i kolekcjach, ale także inne zawartości, które tworzymy specjalnie z myślą o naszych odbiorcach.
Pierwszy sklep Imaginarium został otwarty w Polsce pod koniec ubiegłego roku. Dlaczego zdecydowali się Państwo wejść na nasz rynek?
Zdecydowaliśmy się wejść na polski rynek, ponieważ naszym zdaniem jest bardzo stabilny i prezentuje spory potencjał. Wierzymy, że sklepy Imaginarium zostaną bardzo dobrze przyjęte w Polsce.
Dziś firma może poszczycić się obecnością już w 26 krajach na 4 kontynentach. Które z tych rynków są w Pana opinii najbardziej wymagające?
Zawsze patrzymy na Imaginarium jako na całość. Każdy kraj ma jednak swoje własne cechy i staramy się im wszystkim sprostać. Przykładowo, rynki krajów anglojęzycznych takich jak Irlandia, czy państw europejskich, np. Niemcy i Holandia, charakteryzują się bardzo dużą konkurencyjnością, ponieważ oferta produktów dla dzieci jest na nich niezwykle szeroka. Dodatkowo rodzice w tych krajach nie są aż tak „szczodrzy” dla swoich pociech, jak w innych państwach.
A jeśli chodzi o obszar najbardziej dochodowy?
Pod względem zysków największe profity przynosi nam Hiszpania. Bliskość sklepów oznacza dla nas mniejsze koszty transportu. Poza tym mamy wyższe wskaźniki sprzedaży na 1 m kw. powierzchni handlowej dzięki temu, że marka jest już na hiszpańskim rynku dobrze rozpoznawalna i ma określoną reputację, co czyni ten region dla nas najbardziej opłacalnym.
Jakie są Państwa plany rozwoju na kolejne lata działalności?
Będziemy nadal dążyć do tego, aby nasze zabawki i inne produkty charakteryzowały się pewną wartością dodaną, rozwijały umiejętności i promowały różnego rodzaju hobby. Będziemy nadal oferować szeroki wybór asortymentu, tak aby zaspokajać różne potrzeby naszych klientów, ale także chcemy koncentrować się na zabawkach, które będą lubiane przez dzieci. Geograficznie planujemy także rozwijać sieć na Bliskim Wschodzie.
Tagi:
Oceń artykuł:

Félix Tena, Imaginarium: Każdy kraj ma swoje własne cechy i staramy się im wszystkim sprostać

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.