Ewa Wyrobiec, Haircoif: We Francji najemcy mają większy wpływ na strategię CH

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-05-16 | 08:00
Dla sieci Haircoif, posiadającej w Polsce 12 salonów firmowych zlokalizowanych w centrach i galeriach handlowych, rok 2012 zakończył się dobrym wynikiem finansowym, choć pogorszenie koniunktury gospodarczej wpłynęło na plany rozwoju firmy, która z powodu zawieszenia niektórych inwestycji na rynku nieruchomości komercyjnych była zmuszona przesunąć daty otwarcia swoich salonów fryzjerskich. O szczegółach mówi Ewa Wyrobiec, dyrektor zarządzający siecią Haircoif w Polsce.

Na jakim poziomie kształtowały się wyniki sprzedaży Haircoif w 2012 r.?
W 2012 r. sprzedaż w Polsce ukształtowała się na poziomie 15 mln zł netto.
Czy w porównaniu z ubiegłymi latami zanotowali Państwo wzrost przychodów?
Mimo kryzysu utrzymaliśmy taki sam poziom sprzedaży jak w 2011 r. Niewielkie wahania sezonowe występują, ale generalnie nasi klienci dbają o swój wizerunek systematycznie. Już nie chodzi się do fryzjera „przed świętami”.
Jakie cechy charakteryzują więc współczesną grupę klienteli rynku fryzjersko-kosmetycznego w Polsce?
Nasi klienci wywodzą się przede wszystkim z tak zwanej polskiej klasy średniej. Są wymagający odnośnie jakości usług, jakości obsługi, coraz ważniejsza jest dla nich pielęgnacja włosów, a nie tylko dobre strzyżenie. Są zainteresowani nowościami kosmetycznymi, trendami w modzie, ale też oczekują poszanowania indywidualnego stylu.
Czym zatem konkuruje się w największym stopniu w tej branży?
W naszej ocenie najważniejsza jest jakość usług, umiejętność zdobycia zaufania klienta, rzetelność kupiecka. Cena tylko w pewnym zakresie może być czynnikiem decydującym, choć to pewnie zależy od profilu klienta.
Czy Polacy chętnie korzystają z usług Państwa salonów zlokalizowanych na terenie galerii oraz centrów handlowych?
Uważamy, że możliwość skorzystania z rozmaitych usług, w tym fryzjerskich, jest bardzo doceniana przez klientów. Ilość klientow w naszych salonach systematycznie rośnie, ale to wynika z pewnością przede wszystkim z rosnącej popularności naszej i uznania marki, które mają swoje potwierdzenie np. w kilkukrotnym uhonorowaniu nas złotym Laurem Klienta, Laurem Klienta Top Marka, Europejskim Medalem przyznawanym przez Business Center Club wraz z Europejskim Komitetem Ekonomiczo-Społecznym.
Czy Pani zdaniem franczyza w tej branży to dobre, a przede wszystkim opłacalne rozwiązanie?
To prawda, że sieć z salonami franczyzowymi rozwija się szybciej pod względem liczebności placówek, ale my nie stosujemy tej formy działaności. Otwieramy tylko własne salony, chcąc mieć 100% kontroli nad jakością usług i obsługi i 100% możliwości wdrażania zasad firmy.
Gdzie podejmuje się decyzje dotyczące strategii?
Salony Haircoif wywodzą się z Francji, tam zapadają decyzje o rozwoju sieci na rynkach zagranicznych. W Polsce dbamy o rozwój sieci na rynku lokalnym.
Jakie mają więc Państwo plany rozwoju w Polsce?
Prowadzimy działalność w centrach handlowych, gdzie umowy najmu, jeśli chodzi o nowe projekty, podpisywane są z dużym wyprzedzeniem. Ze względu na koniunkturę światową realizacja wielu projektów była przesunięta, stąd w 2012 roku nie otworzyliśmy żadnego nowego salonu. Najbliższa perspektywa: 2013 roku otwieramy nowy salon w Warszawie, w CH Plac Unii. W 2014 roku przyjdzie kolej na Wrocław, w 2015 Poznań. Rozpatrując propozycje inwestorów bierzemy pod uwagę wielkość miast, dojrzałość zachowań konsumenckich na danym rynku a także położenie geograficzne siedziby spółki, gdyż przy słabej infrastrukturze transportowej w Polsce może mieć ono wpływ na zarządzanie.
Jak przebiega współpraca z centrami i galeriami handlowymi?
Współpraca bieżąca jest na ogół dobra, choć da się odczuć brak równości stron, zwłaszcza przy negocjacjach zapisów umowy oraz braku ochrony najemcy dopuszczanego przez polskie prawo. Mamy doświadczenie z rynku francuskiego gdzie najemcy są dużo bardziej chronieni, mają też większy wpływ na strategię centrum handlowego.
Tagi:
Oceń artykuł:

Ewa Wyrobiec, Haircoif: We Francji najemcy mają większy wpływ na strategię CH

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.