Ewa Sereczyńska, Swarovski: Coraz częściej kupujemy produkty w kolorze różowego złota

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-03-05 | 08:00
Rynek biżuterii ma się coraz lepiej. Świadczą o tym ostatnie wyniki sieci jubilerskich oraz ambitne plany ich rozwoju. Wśród nich swoją pozycję zamierza w tym roku wzmocnić Swarovski, który szykuje się do otwarcia 4 salonów, a w kolejnym 2015 r. widzi szansę na uruchomienie nawet 6 punktów sprzedaży w Polsce. O szczegółach mówi Ewa Sereczyńska, managing director Swarovski Poland.

Jak z Państwa perspektywy wygląda sytuacja na rynku biżuterii w Polsce?
Swarovski w Polsce od początku roku notuje wzrosty sprzedaży oraz odwiedzalności w butikach, w niektórych miastach nawet do 30%. W 2013 r. miała miejsce tendencja wzrostowa miesiąc do miesiąca. Utwierdza nas to w przekonaniu, że Polacy lubią nosić biżuterię Swarovskiego i lubią kupować ją na prezent.
Które produkty w Państwa ofercie cieszą się największym zainteresowaniem polskich klientów?
Lista produktów kupowanych przez naszych polskich klientów pokrywa się z listą 50 najlepiej sprzedających się produktów w naszych butikach w Europie. Najbardziej popularna jest srebrna kolorystyka, ale coraz częściej kupujemy produkty w kolorze różowego złota oraz biżuterię ściśle związaną z trendami na dany sezon. Wśród grup produktowych najczęściej wybierane są naszyjniki, kolczyki i bransoletki.
Czy klienci są przekonani do zakupów w sieci? Jakie tendencje Państwo zauważają?
Sklep on-line notuje 30% wzrosty sprzedaży w Polsce – myślę, że głównie jest to spowodowane tym, że nasze butiki zlokalizowane są w dużych miastach powyżej 100 000 mieszkańców i jest to świetna alternatywa dla klientów, którzy mieszkają z dala od dużych aglomeracji miejskich. Ogólnoświatowe trendy pokazują wzrosty sprzedaży sklepów online z uwagi na dogodne warunki zakupowe oraz możliwość zwrotu towaru. Jestem przekonana, że ta tendencja będzie wzrostowa w najbliższych latach.
Państwa salony funkcjonują na terenie centrów i galerii handlowych. Dlaczego postrzegają Państwo tę lokalizację za najbardziej atrakcyjną?
W chwili obecnej posiadamy 1 butik w Krakowie przy ulicy Floriańskiej, którego głównymi klientami są turyści. Reszta butików zlokalizowana jest w centrach handlowych. Z uwagi na warunki pogodowe w Polsce, brak miejsc parkingowych przy głównych ulicach miast, klienci preferują zakupy w galeriach handlowych. Tu znajdują pełen wachlarz sklepów, rozrywki, etc. w jednym miejscu.
A jak sytuacja wygląda w innych krajach?
W krajach europejskich ta sytuacja wygląda nieco inaczej. Duże miasta słyną ze świetnych ulic handlowych, dużego przepływu klientów. Polskę wyróżnia duża ilość centrów handlowych oraz bardzo atrakcyjny mix najemców. Często słyszę od osób odwiedzających nas z Austrii i Szwajcarii, że w ich krajach nie ma tak wspaniałego wyboru marek np. odzieżowych czy obuwniczych.
Czy negocjacje warunków wynajmu powierzchni nie sprawiały dotychczas trudności? Jak zarządcy postrzegają marki biżuteryjne w gronie najemców?
Swarovski jest zawsze mile widzianą marką w centrach handlowych. Ze wszystkimi zarządcami mamy świetne relacje - z korzyścią dla obydwu stron. Swarovski otwiera swoje salony w najlepszych miejscach w galeriach, tym samym łatwo jest nas znaleźć. Myślę, że wraz z wprowadzeniem naszego nowego design’u „Crystal Forest” staliśmy się też istotnym elementem dekoracyjnym dla wielu projektów, podnosząc ogólne wrażenia estetyczne danego centrum handlowego.
Ile salonów firmowych Swarovski zostało otwartych w minionym roku? Jak wyobrażają sobie Państwo zasięg geograficzny sieci w ciągu najbliższych kilku lat?
W minionym roku otworzyliśmy 4 nowe butiki w Galerii Katowickiej w październiku, w Poznań City Center, w Rivierze w Gdyni (listopad) oraz w CH Alfa w Białymstoku (grudzień). W tym roku planujemy 4 otwarcia (m.in Szczecin), a w 2015 widzimy szanse na kolejne 6 otwarć. Myślimy również  o dystrybucji multibrandowej.
Które z narzędzi komunikacji są Państwa zdaniem najbardziej skuteczne na rynku biżuterii?
Staramy się docierać do naszego klienta za pomocą 360’ komunikacji, wykorzystując większość dostępnych narzędzi. Z naszych badań wynika, że jest to efektywne podejście. Nowe media są szansą na coraz szybsze docieranie z komunikatem i myślę, że ich udział będzie coraz większy również w Polsce.
Co Państwa zdaniem odgrywa największe znaczenie w sprzedaży biżuterii? Czy klienci podczas zakupów kierują się tylko i wyłącznie ceną?
Myślę, że jakość, design, marka i cena to główne czynniki zakupowe i wszystkie cztery mają znaczenie w procesie zakupu.
Jaka marka stanowi obecnie największą konkurencję dla Państwa? Z kim chcieliby Państwo się zmierzyć w najbliższych latach?
Nasze produkty za sprawa kryształu są bardzo unikalne. Oczywiście obserwujemy i analizujemy cały segment biżuteryjny, natomiast nie porównujemy się z żadną konkretną marką na rynku polskim. Cieszy nas, że segment ten cały czas się powiększa, a polscy klienci coraz chętniej kupują biżuterię dla siebie lub sprawiając przyjemność bliskiej osobie. Myślę, że nadal jest dużo miejsca dla wszystkich graczy na rynku.
Co wydarzy się więc na rynku biżuterii w Polsce za 5 lat?
Myślę, że przetrwają najsilniejsze, największe marki, które będą inwestować w odpowiednią komunikację, będą podążać za trendami i oferować produkty, których poszukuje klient.
Tagi:
Oceń artykuł:

Ewa Sereczyńska, Swarovski: Coraz częściej kupujemy produkty w kolorze różowego złota

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.