H&M - marka odzieżowa dystrubuująca swoje produkty w ponad 2300 sklepach na całym świecie - słynie również ze swoich akcji na rzecz ekologii czy społeczności. Trwająca obecnie akcja All for Children to pięcioletni projekt zainicjowany w 2009 roku, mający na celu przywrócenie do szkół dzieci, które w najbiedniejszych dzielnicach Indii i Bangladeszu zmuszone są do pracy na polach uprawnych przez trudną sytuację materialną. O idei przedsięwzięcia strategii firmy w działaniach opowiada Ewa Jarzemska odpowiedzialna za PR marki H&M.
H&M współpracuje z UNICEF już dość długo i rozmawiamy często o potencjalnych wspólnych projektach. W H&M, jako, że jesteśmy firmą odzieżową, w szczególny sposób czujemy się odpowiedzialni za regiony, w których produkuje się nasze ubrania. Dlatego zdecydowaliśmy się włączyć w projekt All for Children, którego głównym celem jest ułatwienie dostępu do edukacji dzieci w Indiach i Bangladeszu. Zaprojektowaliśmy specjalną kolekcję ubranek dziecięcych, z których 25% wartości sprzedaży przekażemy UNICEF na realizację projektu All for Children. W ten sposób, to dzieci pomagają innym dzieciom. Pomoc finansowa trafia do UNICEF, który wykorzystuje pieniądze na realizację tego projektu.
Tego rodzaju programy są elementem naszej szerszej strategii, która opisuje nasze działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Są to działania mające na celu zarówno ochronę środowiska – jak projekt WaterAid, którego celem jest poprawienie dostępu do wody pitnej – jak i rozwój społeczności, jak Fashion Against AIDS. H&M ma też jasno wytyczoną strategię realizowaną samodzielnie. Jesteśmy firmą, która wykorzystuje najwięcej na świecie organicznej bawełny, angażujemy się także w ruch Better Cotton, który promuje wśród hodowców bardziej przyjazne środowisku sposoby uprawy bawełny. Od 1997 roku posiadamy stale wydłużającą się listę środków chemicznych, których wykorzystywanie jest zabronione w naszych ubraniach. Nie koncentrujemy się jednak wyłącznie na ochronie klimatu – nasi dostawcy zobowiązani są przyjąć i przestrzegać naszego Kodeksu Postępowania, który określa m.in. standardy bezpieczeństwa i przestrzegania prawa pracy w fabrykach, które dla nas pracują.
H&M i UNICEF rozpoczęły inicjatywę All for Children w listopadzie 2009 r. Jest to pięcioletni projekt, który firma H&M zasiliła już kwotą 40 milionów SEK (4,5 miliona USD) i który obecnie jest rozszerzany z regionów południowych Indii na teren Bangladeszu. Będziemy wspierać UNICEF w pracach nad ochroną praw dzieci w Bangladeszu i nad umożliwieniem im nauki w szkołach. Wierzymy, że dzieci, które uczą się pisać i czytać są lepiej przygotowane, aby dokonywać świadomych wyborów w przyszłości. Po zakończeniu trwającego projektu All for Children planujemy przyjrzeć się dokładnie jego efektom i wtedy zdecydujemy o ewentualnych, kolejnych krokach.
Tagi: