Już w dniach 17-18 marca w Singapurze odbędzie się kolejna edycja Retail Congress Asia Pacific. Jednym z prelegentów podczas konferencji będzie Erica NG z WGSN, zajmująca się analizami i badaniami rynku retail, mediami i e-commerce. Specjalizuje się w nowych technologiach i marketingu w branży retail w regionie Azji i Pacyfiku. Z wykształcenia jest dziennikarką, ukończyła studia w Hong Kongu. Swoimi spostrzeżeniami dzieli się podczas regionalnych wydarzeń branżowych takich jak China Retail Congress i Asia Fashion Summit.
Jak ocenia Pani dynamikę rozwoju sektora detalicznego w krajach Azji?
Innowacyjne technologie doprowadziły do najbardziej ekscytującego rozwoju branży retail w Azji na przestrzeni ostatnich kilku lat. Ale to co dzieje się teraz to jeszcze nic w perspektywie tego, jak nowe technologie mogą nam pomóc w budowaniu oferty w przyszłości i jaką wartość dodaną mogą stanowić dla klientów.
W tym roku ważne będzie, aby przeanalizować i przetestować nowe możliwości, jakie stwarzają nam nowoczesne technologie. Z jednej strony po to, aby doskonalić podstawowe usługi, takie jak wysoką jakość obsługi klienta, wygodę zarówno w zakresie sprzedaży on-line jak i w sklepach fizycznych. Z drugiej strony, aby kreować nową formę relacji, zaangażowania i lojalności - czy to poprzez rozrywkę, interakcję z klientami czy poprzez nowe formy doświadczeń zakupowych.
Jakie regiony Azji wydają się być obecnie najbardziej perspektywiczne w Pani ocenie?
Geograficznie to Chiny nadal prezentują ogromny potencjał i na różnych szczeblach rozwijają się niezwykle szybko. Natomiast Azję Południowo-Wschodnią warto obserwować pod kątem rozwoju dóbr luksusowych. Jeśli chodzi o wykorzystanie kreatywnych technologii to nie można zapomnieć o Korei Południowej.
Z jakimi wyzwaniami musi się mierzyć branża retail w tej części świata?
Branża
detaliczna jako całość ewoluuje bardzo szybko - w niektórych jej aspektach przodują detaliści, ale w niektórych to klienci wyprzedzają przedstawicieli branży retail. Technicznie rzecz ujmując możliwości nowych formatów handlowych są praktycznie nieograniczone.
Obecnie sporym wyzwaniem jest dokładne poznanie tego, czego oczekuje nasz klient docelowy - bo to samo w sobie niezwykle szybko się zmienia.
Trzeba zidentyfikować i uporządkować wartości najważniejsze dla klientów w branżach, w których działamy i w których czujemy się ekspertami. (Mogą to być np. e-commerce, m-commerce, doświadczenia zakupowe i zakupy grupowe). W tych dziedzinach trzeba się wówczas specjalizować i być naprawdę dobrym.
Zatem podstawowe wyzwanie to nie jak dłużej działać w branży retail, ale jak robić to dobrze.
Jednym z patronów medialnych Retail Congress Asia Pacific jest
Magazyn Galerie Handlowe.
Tagi: