Erica NG, WGSN: Możliwości nowych formatów handlowych są praktycznie nieograniczone

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-02-06 | 08:00
Już w dniach 17-18 marca w Singapurze odbędzie się kolejna edycja Retail Congress Asia Pacific. Jednym z prelegentów podczas konferencji będzie Erica NG z WGSN, zajmująca się analizami i badaniami rynku retail, mediami i e-commerce. Specjalizuje się w nowych technologiach i marketingu w branży retail w regionie Azji i Pacyfiku. Z wykształcenia jest dziennikarką, ukończyła studia w Hong Kongu. Swoimi spostrzeżeniami dzieli się podczas regionalnych wydarzeń branżowych takich jak China Retail Congress i Asia Fashion Summit.

Jak ocenia Pani dynamikę rozwoju sektora detalicznego w krajach Azji?
Innowacyjne technologie doprowadziły do najbardziej ekscytującego rozwoju branży retail w Azji na przestrzeni ostatnich kilku lat. Ale to co dzieje się teraz to jeszcze nic w perspektywie tego, jak nowe technologie mogą nam pomóc w budowaniu oferty w przyszłości i jaką wartość dodaną mogą stanowić dla klientów. W tym roku ważne będzie, aby przeanalizować i przetestować nowe możliwości, jakie stwarzają nam nowoczesne technologie. Z jednej strony po to, aby doskonalić podstawowe usługi, takie jak wysoką jakość obsługi klienta, wygodę zarówno w zakresie sprzedaży on-line jak i w sklepach fizycznych. Z drugiej strony, aby kreować nową formę relacji, zaangażowania i lojalności - czy to poprzez rozrywkę, interakcję z klientami czy poprzez nowe formy doświadczeń zakupowych.
Jakie regiony Azji wydają się być obecnie najbardziej perspektywiczne w Pani ocenie?
Geograficznie to Chiny nadal prezentują ogromny potencjał i na różnych szczeblach rozwijają się niezwykle szybko. Natomiast Azję Południowo-Wschodnią warto obserwować pod kątem rozwoju dóbr luksusowych. Jeśli chodzi o wykorzystanie kreatywnych technologii to nie można zapomnieć o Korei Południowej.
Z jakimi wyzwaniami musi się mierzyć branża retail w tej części świata?
Branża detaliczna jako całość ewoluuje bardzo szybko - w niektórych jej aspektach przodują detaliści, ale w niektórych to klienci wyprzedzają przedstawicieli branży retail. Technicznie rzecz ujmując możliwości nowych formatów handlowych są praktycznie nieograniczone. Obecnie sporym wyzwaniem jest dokładne poznanie tego, czego oczekuje nasz klient docelowy - bo to samo w sobie niezwykle szybko się zmienia. Trzeba zidentyfikować i uporządkować wartości najważniejsze dla klientów w branżach, w których działamy i w których czujemy się ekspertami. (Mogą to być np. e-commerce, m-commerce, doświadczenia zakupowe i zakupy grupowe). W tych dziedzinach trzeba się wówczas specjalizować i być naprawdę dobrym. Zatem podstawowe wyzwanie to nie jak dłużej działać w branży retail, ale jak robić to dobrze.
Jednym z patronów medialnych Retail Congress Asia Pacific jest Magazyn Galerie Handlowe.
Tagi:
Oceń artykuł:

Erica NG, WGSN: Możliwości nowych formatów handlowych są praktycznie nieograniczone

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.