Elżbieta i Zbigniew Grycan: Nasze produkty cieszą się uznaniem konsumentów nie tylko w Polsce

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-01-02 | 08:00
Oboje wywodzą się z rodzin z tradycjami cukierniczymi. „Słodki” smak dzieciństwa towarzyszy im do dziś, zarówno w życiu zawodowym, jak i rodzinnym. I choć preferencje co do smaków posiadają odmienne z wielkim zaangażowaniem tworzą największą rodzinną sieć lodziarnio-kawiarni w Europie. O szczegółach działalności imperium lodowego opowiedzieli Elżbieta i Zbigniew Grycan, właściciele sieci.

Za Państwem dekada działalności. Jak na przełomie tych wszystkich lat zmieniała się firma?
Zbigniew Grycan: Biorąc pod uwagę, że na przestrzeni tych lat niejednokrotnie zmieniały się różnorodne uwarunkowania zewnętrzne prowadzenia firmy, natury ekonomicznej i nie tylko, z satysfakcją mogę powiedzieć, że nasza firma rozwija się stabilnie, od początku swego istnienia utrzymujemy dynamiczne tempo wzrostu.  Zmiany są więc tylko na lepsze. W ciągu 10 lat otworzyliśmy niemal 130  lodziarni – każdego roku na mapie Polski pojawia się od kilku do kilkunastu nowych lokali, zarówno w największych miastach Polski, jak i w mniejszych miejscowościach.  W ubiegłym roku rozpoczęliśmy działalność na rynku czeskim – pierwsza lodziarnia poza granicami kraju powstała pod szyldem Grycan Ice Cream Cafe w centrum handlowym Cerny Most w Pradze, kolejne zaś w CH Harfa w Pradze oraz IKEA w Ostrawie. To, co pozostaje u nas niezmienne, to najwyższa jakość.
Elżbieta Grycan: Ponadto stale poszerzamy ofertę naszych lodziarni – obecnie w portfolio znajduje się już ponad 60 smaków. Kilka lat temu do naszej oferty dla handlu detalicznego wprowadziliśmy linię sorbetów w opakowaniach 500 ml, które przygotowujemy w naszej fabryce ze świeżych owoców. Od ubiegłego roku dostępna jest również linia lodów jogurtowych na bazie jogurtu naturalnego, którą teraz poszerzamy o kolejny smak – Lody Jogurtowe z mango.
W ubiegłym roku pojawiły się pierwsze lokale w Czechach, a ekspansja Państwa produktów odbiła się wielkim echem w mediach. Skąd taka decyzja?
Z.G.: Otrzymujemy bardzo wiele zapytań z całego świata z propozycjami podjęcia współpracy, tak w obszarze rynku detalicznego, jak i lodziarnio-kawiarni. Jest nam bardzo miło, kiedy słyszymy, że lody Grycan cieszą się uznaniem konsumentów nie tylko w Polsce. Zależy nam na tym, by rozwój na rynkach poza Polską odbywał się z zachowaniem najwyższych standardów jakości naszych lodów, wyglądu naszych kawiarni oraz oczywiście profesjonalnej  obsługi.
Lody to produkt sezonowy. Do tego dochodzi konkurencja na rynku. Jak sobie firma radzi z tymi czynnikami?
E.G.: W świadomości polskich konsumentów wciąż funkcjonuje przekonanie, że lody jemy głównie latem. W przeszłości wynikało to z braku możliwości przechowania lodów w małych chłodziarkach domowych, a także z braku dostępności na rynku lodów zimą. Nie wszyscy też wiedzą, że lody Grycan produkowane według tradycyjnych receptur z najlepszych składników, takich jak śmietanka kremówka, mleko, żółtka jaj, owoce, bakalie posiadają cenne właściwości odżywcze. Staramy się edukować konsumentów, budując tym samym pozytywny wizerunek całej kategorii i przyczyniając się do zwiększenia konsumpcji lodów nie tylko latem. Dotychczasowe działania przynoszą efekty – lody Grycan przez cały rok osiągają wysokie wyniki sprzedaży, zarówno w naszych lodziarniach, jak i w handlu detalicznym.
Z.G.: Naszym największym sprzymierzeńcem w konfrontacji z konkurencją i samym rynkiem jest po prostu nasz produkt. Nie pozwalamy sobie tutaj na jakiekolwiek kompromisy, pozostając od lat wiernymi dewizie „Jakość, jakość i jeszcze raz jakość”. Takie podejście, w zestawieniu z szeroką i ciekawą ofertą smaków, pozwala nam skutecznie zjednywać sobie kolejnych konsumentów.
Z jakich źródeł reklamy Państwo najchętniej korzystają: czy są tradycyjne formy typu: prasa, telewizja radio czy raczej formy online: strona internetowa, Facebook?
Z.G.: Wciąż priorytetem są dla nas media szerokozasięgowe – prasa konsumencka, radio czy telewizja; nasza reklama staje się również coraz bardziej widoczna w przestrzeni miejskiej. Jednocześnie wiemy, jak duży potencjał dla komunikacji marki mają nowe media, bardzo cenimy sobie tę formę kontaktu z naszymi Klientami. Aktualne informacje na temat naszej firmy – zapowiedzi promocji, nowości  czy akcji specjalnych, od kilku lat publikujemy za pośrednictwem profilu marki na Facebooku, gdzie zgromadziliśmy już ponad 200 000 fanów. W poprzednim roku uruchomiliśmy również nasz kanał w serwisie Instagram. Bardzo ważna jest dla nas możliwość dyskusji z naszymi fanami w kanałach social media – wiemy, że nie zastąpią one bezpośredniego kontaktu z marką w naszych lodziarniach, ale są dla nas bardzo cennym źródłem wiedzy na temat preferencji naszych klientów, oczekiwań i opinii. Zawsze bierzemy je pod uwagę, definiując kierunki, w jakich  planujemy  się rozwijać.
Jak powstają nowe smaki?
E.G.: Jesteśmy przywiązani do tradycji – receptur i smaków, które sami pamiętamy z dzieciństwa, ale jednocześnie obserwujemy zmieniające się kulinarne trendy. Inspirują nas podróże, związane z nimi smaki i zapachy. Wykorzystujemy zarówno lokalne, polskie produkty – np. polskie truskawki i porzeczki, jak i te bardziej egzotyczne – soczyste ananasy czy mango. Czerpiemy dużo radości z własnych poszukiwań kulinarnych, odkrywania nowych kompozycji – zarówno w naszej kuchni, jak i tu, w naszej fabryce.  
Jakie plany mają Państwo na 2014 rok?
Z.G.: Stale obserwujemy, że zainteresowanie naszymi lodami wzrasta – nie tylko wśród konsumentów w Polsce, ale również w Europie i innych częściach świata. W pierwszych latach działalności firmy naszym celem było zbudowanie silnej pozycji marki w Polsce i zaoferowanie rodzimym konsumentom lodów w najlepszym wydaniu. W naszych planach na najbliższe lata zakładamy wzmocnienie obecności i dostępności marki w Polsce, a także rozwój marki również na rynkach zagranicznych. Prowadzimy zaawansowane rozmowy dotyczące rozpoczęcia współpracy w kilku krajach europejskich, jeszcze w tym roku wspólnie z wybranymi partnerami biznesowymi planujemy przetestować kilka kolejnych rynków w Europie i poza Europą.
Tagi:
Oceń artykuł:

Elżbieta i Zbigniew Grycan: Nasze produkty cieszą się uznaniem konsumentów nie tylko w Polsce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.