Marka kojarzy się z dwoma kolorami symbolizującymi oczekiwania klientów: biały i czerwony. Ognisto czerwony to ukryte pragnienia, natomiast biały pokazuje codzienne potrzeby. Tak właśnie należy interpretować logo marki Rossmann, powszechnie znane, z szyldów aż 800 sklepów na terenie całej Polski. O szczegółach sukcesu, jubileuszu firmy oraz planach dalszego rozwoju opowiedziała Eliza Dorosz – Panek, rzecznik prasowy Rossmann Polska SPD.
Rossmann jest jedną z największych i najprężniej rozwijających się sieci drogerii w Polsce. W czym upatrują Państwo przyczyn tego sukcesu i zainteresowania ze strony klientów?
O tym, czy firma odniosła sukces świadczą oczywiście finanse i tu Rossmann ma czym się pochwalić. W 2012 roku obroty firmy wyniosły 5 mld zł. Drugim, a może jeszcze ważniejszym wyznacznikiem sukcesu jest satysfakcja klientów. Niech za komentarz posłuży fakt, że każdego dnia drogerie pod szyldem centaura odwiedza około 600 tys. Polaków. W rankingu opracowanym przez OC&C Strategy Consultants, w 2013 roku Rossmann zajął drugie, po firmie Apart, miejsce wśród najlepiej ocenianych przez klientów sieci detalicznych w Polsce.
Pod koniec maja 2013 roku Rossmann obchodził 20-lecie istnienia w Polsce. Czy mogą Państwo jakoś podsumować te 20 lat działalności na polskim rynku?
Drogerie Rossmann powstają w galeriach lub przy znaczących ulicach handlowych. Po dwudziestu latach wpisały się w krajobraz polskich miast. Dziś trudno wyobrazić sobie ulicę Marszałkowską w Warszawie, Piotrkowską w Łodzi czy słynny Sopocki Monciak bez Rossmanna (na tej ulicy otworzyliśmy naszą drogerię nr 800). Rossmann stawia zarówno na duże aglomeracje, jak i na mniejsze, kilkunastotysięczne ośrodki. Pod szyldem Rossmann można napotkać zarówno placówkę liczącą 140 mkw. powierzchni sprzedaży, jak i 1400 - metrowe supermarkety. Mamy 16 tys. produktów w ofercie i około 800 marek na naszych półkach. Mamy wiele nowości na wyłączność. Ale pielęgnacja włosów i ciała to dwie dziedziny, w których oferta Rossmanna jest szczególnie bogata. Rossmann to obecnie zdecydowanie miejsce, które ma największą i najbardziej dostępną ofertę kosmetyków.
Czy z okazji jubileuszu przygotowywali Państwo specjalną kampanię?
Tak, "Pragnienia i potrzeby" - tak brzmiało hasło kampanii reklamowej Rossmanna. Firma zdecydowała się na nowo zaprezentować swój wizerunek. Kampania ruszyła 23 maja, dokładnie w dniu 20. urodzin Rossmanna w Polsce. Składało się na nią kilka charakterystycznych spotów reklamowych.
Marka Rossmann posiada swój własny miesięcznik, którego redaktor naczelną została Agata Młynarska. Jak sprawdza się w tej roli? Czy w miesięczniku wprowadzone zostały duże zmiany?
„Skarb” to bezpłatny miesięcznik dystrybuowany w drogeriach o nakładzie 500 tys. egzemplarzy. Wydawcą magazynu jest firma Rossmann. Agata Młynarska wraz z zespołem pracowała nad nową koncepcją pisma tak by „Skarb” był pismem jeszcze bliższym czytelniczkom, a jednocześnie miał nowatorską formułę i zaskakiwał.
Czy na nadchodzącą jesień planowane są jakieś szczególne akcje promocyjne/ kampanie dla klientów?
Tak, zawsze planujemy promocje. Przed świętami oferujemy szczególnie bogaty asortyment gotowych zestawów prezentowanych i perfum.
Ile nowych drogerii powstanie do końca 2013 roku?
W tej chwili mamy otwartych 800 drogerii i praktycznie każdego dnia otwieramy nowy sklep. Do końca roku będziemy mieli 850 placówek. O otwarciach w poszczególnych centrach będziemy informować na kilka dni przed otwarciem.
Tagi: