Efektywni marketingowcy to przede wszystkim analitycy big data

2022-10-05 | 08:00

Postęp technologiczny, którego doświadczamy przez ostatnie lata diametralnie zmienia i na nowo kształtuje rynek reklamy i marketingu. Kreuje też nowatorskie narzędzia do poznania nie tylko zakupowych zwyczajów klienta - zauważa Paulina Szymczukiewicz, Associate Director – Head of Marketing w Sierra Balmain.


Efektywni marketingowcy obecnie to przede wszystkim analitycy big data – specjaliści od wyciągania prawidłowych wniosków na bazie ogromu informacji i liczb. Tych danych dostarczają marketerowi sami klienci poprzez korzystanie z urządzeń mobilnych i przenoszenie swojego życia w sferę online. Odpowiednie algorytmy pozwalają na podstawie zachowań klienta w sieci – pobieranych aplikacji, odwiedzanych witryn, zaangażowania w mediach społecznościowych – przekształcić jego potrzeby konsumenckie w zbiór cyfrowych danych.

Marketerowi pozostaje odpowiednio te dane przeanalizować i wykorzystać, działając bardziej jako data scientist czy design thinker, niż jako typowy analogowy ekspert od kreowania wizerunku marki czy produktu. Mamy więc do czynienia z narzędziami i możliwościami, o których jeszcze 20 lat temu mogliśmy tylko marzyć – obecnie marketer dostaje do ręki cyfrowy avatar rzeczywistego klienta, z terabajtami zindywidualizowanych informacji na jego temat. Oczywiście, dane te pozyskuje, porządkuje i przetwarza system, ale to właśnie marketer musi umieć nimi zarządzić i na tej podstawie odpowiednio pokierować nie tylko kampanią marketingową, ale i pragnieniami klienta.

Tagi: Paulina Szymczukiewicz Sierra Balmain
Oceń artykuł:

Fot: Sierra Balmain Źródło: Sierra Balmain

Efektywni marketingowcy to przede wszystkim analitycy big data

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.