Jakim czasem dla DH Renoma był 2013 rok?
To był dobry okres. Zanotowaliśmy 8-procentowy wzrost obrotów w stosunku do roku 2012. Liczby potwierdzają, że obrana strategia przynosi oczekiwane efekty. Tym bardziej, że początek 2014 roku jest jeszcze bardziej optymistyczny. Zanotowaliśmy 10-procentowy wzrost odwiedzalności w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym.
Sukcesywnie zmieniacie też ofertę handlową, czy to właśnie przekłada się na wyniki Renomy?
Od ponad 15 miesięcy oferta handlowa Renomy zmieniła się aż o jedną czwartą. Postawiliśmy głównie na marki odzieżowe. Celem było dalsze pozyskiwanie firm, których nie ma jeszcze na rynku wrocławskim. Myślę, że jest to główny czynnik, który wpływa na nasze wyniki.
Czy ten cel udało się osiągnąć?
Tak. Obecnie w Renomie możemy pochwalić się obecnością takich sklepów jak Massimo Dutti, Emanuel Berg, Furla, Max Mara Weekend, Marella, Guess by Marciano, La Mania, By Insomnia, Gap, Stefanel, Hugo Boss, Pinko, Liu Jo, Armani, River Island, New Look, Henri Lloyd, Ne Comme Ca czy Mothercare. To aż 19 lokali ze wszystkich 120 mieszczących się w Renomie, której powierzchnia handlowa jest obecnie wynajęta w 99 proc. Sklepy z odzieżą stanowią już 39 proc. powierzchni Renomy.
Jakie plany w takim razie mają Państwo na kolejne miesiące?
Aktualnie trwają negocjacje z kolejnymi operatorami reprezentującymi światowe marki modowe. Mam nadzieję, że zakończą się sukcesem i niebawem będziemy mogli pochwalić się następnymi otwarciami.
Wspominają Państwo, iż już teraz można powiedzieć, że początek br. był niezwykle udany dla DH Renoma.
Owszem. Od stycznia 2014 roku podpisano kolejnych 12 umów najmu. Wśród nowości znajdą się m.in.: Mohito, Reserved, Marella, Tous, Piazza di Moda, Premium Stock Store, S’Portofino, apteka Cosmedica oraz Travelplanet.
Wracając jeszcze do 2013 roku. Ten miniony rok również obfitował w wiele otwarć?
Tak. Tylko w 2013 roku w Renomie przedłużono 35 umów najmu i otwarto 13 nowych sklepów o łącznej powierzchni 1 645 mkw. Były to salony: Gap, Sinsay, Hugo Boss, Kosmetyki Natury, Marilyn, My Susu, World Optic Group, By Insomnia, YES, Emanuel Berg, Molton, Frankies i Ne Comme Ca.
Od wielu lat DH Renoma słynie również z aspektu artystycznego będąc owym mecenatem sztuki. Czy w tym roku w tej sferze pojawią się jakieś zmiany?
Dzięki współpracy z Griffin Art Space, w roku 2013 Renoma była jedną z głównych przestrzeni wystawienniczych jubileuszowej, 15 edycji Biennale Sztuki Mediów WRO - największego w Polsce międzynarodowego przeglądu sztuki współczesnej. Natomiast na co dzień klienci Renomy mogą podziwiać prace m.in. Maurycego Gomulickiego, Karola Radziszewskiego, czy Moniki Sosnowskiej, którzy należą do czołówki polskich artystów współczesnych. Te prace podnoszą atrakcyjność obiektu, tworzą wyjątkową atmosferę wnętrza, a nawet są chętnie fotografowane przez turystów odwiedzających Renomę. Nie będziemy w tej kwestii nic zmieniać.