Dziś liczy się psychografia

2020-07-10 | 09:00

Współcześnie klienci mają ogromny wpływ na wizerunek centrum. Wszelkie działania podejmowane są z myślą o nich, jednak inaczej niż do tej pory - podkreśla Jakub Olachowski, Strategy Planner, Q&A Communications.

Klienci centrów przestają być niedookreśleni, tworzą coraz bardziej hermetyczne i lepiej sprofilowane grupy. Specjaliści z TrendWatching nazywają to zjawisko post-demografią. To trend, który wskazuje, iż demograficzne ujęcie grup celowych przestaje mieć znaczenie – liczy się psychografia szczegółowo dookreślonych, sprofilowanych grup klientów. Coraz częściej dostrzec można, iż centra adresują swoją ofertę (głównie rozrywkową) do tych konkretnych odbiorców, np. pokaz mody dla seniorów, wydarzenia z Tik-Tokerami dla młodzieży, atrakcje dla rodzin, udogodnienia dla mam z dziećmi czy warsztaty zero waste dla świadomych konsumentów – to tylko wybrane przykłady obrazujące trend w praktyce. 

Dokładne rozpoznanie potrzeb oraz zainteresowań sprofilowanych grup to podstawa kreowania oferty, która jest atrakcyjna. To zarówno sposób na budowanie ich lojalności, jak i kształtowanie wizerunku centrum, które dba o indywidualne potrzeby każdego klienta. Centra, które (świadomie lub nie) korzystają z tego trendu, powinny pamiętać, iż stają się częścią środowiska, w którym na co dzień żyją ich różni klienci. Nie wystarczy zatem rozpoznawać i odpowiadać na potrzeby, ale również zaskakiwać znajomością świata konsumentów. Aby to robić, należy śledzić popkulturę, wpisać ofertę we współczesny styl życia klientów. Wszystko to, aby dostarczyć rozrywkę, która nie jest jednowymiarowa i generyczna. Centra handlowe mają potencjał, aby zdefiniować rozrywkę na swoje potrzeby – tak, aby zaskakiwać, ekscytować oraz dać się polubić różnym klientom. Oferta handlowa nadal będzie ważna, ale wydaje się drugorzędna. W dobie, kiedy jakościowy tenant mix jest standardem, a rośnie siła sprzedaży internetowej i zaufanie do tej formy zakupów, to, co przyciągnie klientów do centów handlowych, to wyróżnialne doświadczenie (rozrywka).

Tagi: Q&A Communications Jakub Olachowski
Oceń artykuł:

Źródło: Q&A Communications

Dziś liczy się psychografia

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.