Dziś klienci szukają spektakularnych okazji

2017-07-03 | 08:00

Centrum handlowo-rozrywkowe Blue City to unikalny w skali kraju projekt centrum czwartej generacji, łączący w sobie funkcje handlową, rozrywkową i biurową. Koncept został wielokrotnie wyróżniany za komfort zakupów i przyjazność klientom. O działaniach marketingowych, letnich wydarzeniach specjalnych i potencjale nowych mediów rozmawiamy z Yoramem Reshefem, Dyrektorem Generalnym Blue City.

Blue City to ponad 200 sklepów i punktów usługowo – rozrywkowych. Jak zatem przebiega komunikacja oraz współpraca marketingowa z tak dużą liczbą najemców?

Przede wszystkim my rozmawiamy z naszymi Najemcami,  a drzwi do mojego biura są zawsze otwarte. Nie jesteśmy wielką korporacją, w której decyzje podejmuje się miesiącami – dzięki temu możemy szybciej i skuteczniej zarządzać relacjami z naszymi partnerami. Bardzo lubimy też debiuty – wiele marek zaczynało swój polski biznes w Blue City.

Jakie zmiany zauważył Pan na przestrzeni ostatniej dekady w oczekiwaniach klientów wobec centrów handlowych?

Same zakupy już dzisiaj nie wystarczą. Ludzie szukają możliwości spędzania wolnego czasu z rodziną, a przy polskiej kapryśnej pogodzie i długiej zimie centra handlowe są miejscami umożliwiającymi różne formy wypoczynku.

Klienci poszukują niebanalnej rozrywki, coraz częściej jedzą poza domem, oczekują też przeżyć i doświadczeń, których nie da się kupić przez internet. Stąd wielki sukces naszego placu zabaw Inca Play, który organizuje setki urodzin miesięcznie. To również powód, dla którego organizujemy ponad 70 wydarzeń specjalnych w roku.

Blue City zostało docenione certyfikatem BREEAM In-Use. Czy może Pan opowiedzieć w jaki sposób zrównoważone budownictwo wpływa na środowisko i klientów?

O ile kilkanaście lat temu ekologia była w naszej branży fanaberią lub pretekstem marketingowym, dziś jest koniecznością. Najemcy chcą prowadzić biznes w miejscach, które szanują środowisko i są przyjazne klientom – niektóre firmy mają wpisane w swoją strategie wynajmowanie powierzchni tylko w budynkach certyfikowanych – szczególnie na rynku biurowym. Ekologiczność i zrównoważony rozwój jest też coraz ważniejszy dla klientów centrum handlowego i stał się dla niektórych projektów wyróżnikiem wśród konkurencji.

Lato to czas wyprzedaży, na które z niecierpliwością czekają klienci. Czy oprócz zestawienia zniżek w poszczególnych salonach przygotowaliście Państwo coś jeszcze, co ułatwi klientom dotarcie do informacji na temat promocji?

Wyprzedaże, choć nadal ważne w kalendarzu handlowym, nie robią na klientach już takiego wrażenia jak kiedyś. Dziś klienci także szukają spektakularnych okazji, ale coraz modniejsze stają się akcje specjalne czy okazje krótkotrwałe ale intensywne – jak Czarny Piątek.

Wyprzedaże komunikujemy przede wszystkim tam, gdzie zaczyna się najwięcej poszukiwań promocji – w internecie. Kampania reklamowa kieruje poszukujących promocji na nasze specjalne podstrony, a stamtąd, dzięki informacji o promocjach w naszych sklepach, bezpośrednio do Najemców.

W jaki sposób Blue City organizuje czas swoim klientom w okresie letnim? Czy podczas wakacji zaskoczą nas specjalne wydarzenia?

Lato to przede wszystkim okazja do skorzystania ze specjalnej oferty w miejscach przeznaczonych dla dzieci: Inca Play prowadzi specjalne zajęcia dla grup zorganizowanych w ramach akcji Lato W Mieście, szkoła tańca EDS prowadzi mini-kolonie, a przez całe wakacje można wziąć udział w warsztatach i zawodach modeli zdalnie sterowanych pod fontanną. Nie zapominamy o naszych stałych klientach – zarówno w lipcu jak i w sierpniu odbędą się letnie edycje Jarmarku Produktów Regionalnych.

Co dla Państwa jest największym wyzwaniem podczas realizacji wydarzeń specjalnych?  

Po kilkunastu latach na rynku nasz dział marketingu umie organizować i skutecznie promować duże imprezy. Ogromną wagę przykładamy do wygody oraz bezpieczeństwa uczestników. Organizujemy kilkadziesiąt wydarzeń rocznie, więc mnóstwo czasu poświęcamy wynajdowaniu nowych, niestandardowych wydarzeń. Na przykład w tym roku, przez pierwsze trzy tygodnie września, organizujemy jedną z największych na świecie imprez poświęconych zabawie klockami LEGO – LEGO Festival, który będzie organizowany w Polsce po raz pierwszy. Ściągnięcie do Polski takiego formatu wydarzenia wymagało od nas zaangażowania poważnych zasobów i wielu miesięcy pracy.

Które media – tradycyjne czy nowe przynoszą korzystniejsze efekty Państwa działań marketingowych i PR-owych?

Internet wykorzystujemy w naszych działaniach promocyjnych od bardzo dawna, myślę, ze jako jedni z pierwszych centrów handlowych w Polsce zrozumieliśmy potencjał Sieci w promocji centrum handlowego i wydarzeń specjalnych. Niedawno wydawaliśmy prawie połowę środków na media w internecie, obecnie sięgamy po jeszcze więcej mediów cyfrowych niż kiedykolwiek.

Waga nowych mediów rośnie z każdym rokiem i trzeba wiedzieć, jak skutecznie się nimi posługiwać. Jedna z naszych kampanii pro-sprzedażowych, kampania Black City na Black Friday w 2016 roku, była prawie w całości zrealizowana za pomocą mediów cyfrowych. Okazała się wielkim sukcesem i przyniosła nam niespotykany wzrost ilości odwiedzających.

Tagi:
Oceń artykuł:

Źródło: Blue City

Dziś klienci szukają spektakularnych okazji

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.