Centrum handlowo-rozrywkowe Blue City to unikalny w skali kraju projekt centrum czwartej generacji, łączący w sobie funkcje handlową, rozrywkową i biurową. Koncept został wielokrotnie wyróżniany za komfort zakupów i przyjazność klientom. O działaniach marketingowych, letnich wydarzeniach specjalnych i potencjale nowych mediów rozmawiamy z Yoramem Reshefem, Dyrektorem Generalnym Blue City.
Blue City to ponad 200 sklepów i punktów usługowo – rozrywkowych. Jak zatem przebiega komunikacja oraz współpraca marketingowa z tak dużą liczbą najemców?
Przede wszystkim my rozmawiamy z naszymi Najemcami, a drzwi do mojego biura są zawsze otwarte. Nie jesteśmy wielką korporacją, w której decyzje podejmuje się miesiącami – dzięki temu możemy szybciej i skuteczniej zarządzać relacjami z naszymi partnerami. Bardzo lubimy też debiuty – wiele marek zaczynało swój polski biznes w Blue City.
Jakie zmiany zauważył Pan na przestrzeni ostatniej dekady w oczekiwaniach klientów wobec centrów handlowych?
Same zakupy już dzisiaj nie wystarczą. Ludzie szukają możliwości spędzania wolnego czasu z rodziną, a przy polskiej kapryśnej pogodzie i długiej zimie centra handlowe są miejscami umożliwiającymi różne formy wypoczynku.
Klienci poszukują niebanalnej rozrywki, coraz częściej jedzą poza domem, oczekują też przeżyć i doświadczeń, których nie da się kupić przez internet. Stąd wielki sukces naszego placu zabaw Inca Play, który organizuje setki urodzin miesięcznie. To również powód, dla którego organizujemy ponad 70 wydarzeń specjalnych w roku.
Blue City zostało docenione certyfikatem BREEAM In-Use. Czy może Pan opowiedzieć w jaki sposób zrównoważone budownictwo wpływa na środowisko i klientów?
O ile kilkanaście lat temu ekologia była w naszej branży fanaberią lub pretekstem marketingowym, dziś jest koniecznością. Najemcy chcą prowadzić biznes w miejscach, które szanują środowisko i są przyjazne klientom – niektóre firmy mają wpisane w swoją strategie wynajmowanie powierzchni tylko w budynkach certyfikowanych – szczególnie na rynku biurowym. Ekologiczność i zrównoważony rozwój jest też coraz ważniejszy dla klientów centrum handlowego i stał się dla niektórych projektów wyróżnikiem wśród konkurencji.
Lato to czas wyprzedaży, na które z niecierpliwością czekają klienci. Czy oprócz zestawienia zniżek w poszczególnych salonach przygotowaliście Państwo coś jeszcze, co ułatwi klientom dotarcie do informacji na temat promocji?
Wyprzedaże, choć nadal ważne w kalendarzu handlowym, nie robią na klientach już takiego wrażenia jak kiedyś. Dziś klienci także szukają spektakularnych okazji, ale coraz modniejsze stają się akcje specjalne czy okazje krótkotrwałe ale intensywne – jak Czarny Piątek.
Wyprzedaże komunikujemy przede wszystkim tam, gdzie zaczyna się najwięcej poszukiwań promocji – w internecie. Kampania reklamowa kieruje poszukujących promocji na nasze specjalne podstrony, a stamtąd, dzięki informacji o promocjach w naszych sklepach, bezpośrednio do Najemców.
W jaki sposób Blue City organizuje czas swoim klientom w okresie letnim? Czy podczas wakacji zaskoczą nas specjalne wydarzenia?
Lato to przede wszystkim okazja do skorzystania ze specjalnej oferty w miejscach przeznaczonych dla dzieci: Inca Play prowadzi specjalne zajęcia dla grup zorganizowanych w ramach akcji Lato W Mieście, szkoła tańca EDS prowadzi mini-kolonie, a przez całe wakacje można wziąć udział w warsztatach i zawodach modeli zdalnie sterowanych pod fontanną. Nie zapominamy o naszych stałych klientach – zarówno w lipcu jak i w sierpniu odbędą się letnie edycje Jarmarku Produktów Regionalnych.
Co dla Państwa jest największym wyzwaniem podczas realizacji wydarzeń specjalnych?
Po kilkunastu latach na rynku nasz dział marketingu umie organizować i skutecznie promować duże imprezy. Ogromną wagę przykładamy do wygody oraz bezpieczeństwa uczestników. Organizujemy kilkadziesiąt wydarzeń rocznie, więc mnóstwo czasu poświęcamy wynajdowaniu nowych, niestandardowych wydarzeń. Na przykład w tym roku, przez pierwsze trzy tygodnie września, organizujemy jedną z największych na świecie imprez poświęconych zabawie klockami LEGO – LEGO Festival, który będzie organizowany w Polsce po raz pierwszy. Ściągnięcie do Polski takiego formatu wydarzenia wymagało od nas zaangażowania poważnych zasobów i wielu miesięcy pracy.
Które media – tradycyjne czy nowe przynoszą korzystniejsze efekty Państwa działań marketingowych i PR-owych?
Internet wykorzystujemy w naszych działaniach promocyjnych od bardzo dawna, myślę, ze jako jedni z pierwszych centrów handlowych w Polsce zrozumieliśmy potencjał Sieci w promocji centrum handlowego i wydarzeń specjalnych. Niedawno wydawaliśmy prawie połowę środków na media w internecie, obecnie sięgamy po jeszcze więcej mediów cyfrowych niż kiedykolwiek.
Waga nowych mediów rośnie z każdym rokiem i trzeba wiedzieć, jak skutecznie się nimi posługiwać. Jedna z naszych kampanii pro-sprzedażowych, kampania Black City na Black Friday w 2016 roku, była prawie w całości zrealizowana za pomocą mediów cyfrowych. Okazała się wielkim sukcesem i przyniosła nam niespotykany wzrost ilości odwiedzających.