Obecnie odbiorcy są zmęczeni nadmiarem komunikatów, informacji, reklam, które atakują ich z każdej strony – na mieście, w środkach transportu, również w galeriach handlowych, mediach społecznościowych, oczywiście w telewizji, radiu i prasie. Aby przebić się przez szum informacyjny, warto, aby reklama nie była typową reklamą, a bardziej przekazem, który nazywamy marketingiem treści. Powinna zawierać interesujące dla użytkownika informacje, edukację, rozrywkę czy materiały użyteczne zarówno w postaci tekstu, jak i obrazów, filmów, podcastów. Co jednak najważniejsze, musi trafiać w oczekiwania oraz potrzeby poszczególnych grup odbiorców i pokoleń, być spersonalizowana - podkreśla Przemysław Szczęsny, członek Zarządu Zdrofit, dyrektor ds. inwestycji Benefit Systems Spółka Akcyjna, Oddział Fitness w Warszawie.
Skuteczność poszczególnych kanałów komunikacji uzależniona jest od celów i grup odbiorców. W dotarciu do klubowiczów najskuteczniejsze są nasze media, czyli strona internetowa, profile w mediach społecznościowych i newsletter. Jeśli chodzi o pozyskiwanie nowych klientów, to nieoceniona tutaj jest rekomendacja, co wynika ze specyfiki branży usługowej, do jakiej należą też usługi fitness. W budowaniu świadomości marki najskuteczniejszy okazuje się outdoor, w tym szczególnie duże formaty, który w badaniach IRCenter znalazł się na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o reklamy przyciągające największą uwagę. My to też potwierdzamy. Nasza najnowsza kampania „Postaw Zdro Przed Fit” została zauważona szczególnie dzięki reklamie outdoorowej. Oczywiście kanały digitalowe to już dziś chleb powszedni każdego marketera. Regularnie prowadzimy kampanie AdWords i Facebook Ads.
Reklamy, które zapadają w pamięć, to szczególnie te, które niosą za sobą głębszy przekaz, a nie tylko promocję produktu. Szczególnie zapamiętujemy te komunikaty, z którymi się utożsamiamy, które nas poruszają albo bawią.
Ostatnio taką reklamą był świąteczny spot IKEA, zatytułowany „Familiarizados”, w którym członkom rodziny zadawano pytania dotyczące tego, na ile znają siebie nawzajem. To właśnie przykład reklamy z głębszym przekazem, z którym większość z nas się utożsamia w świecie, gdzie króluje życie online i wiemy więcej o celebrytach niż o tym, o czym myśli i marzy nasza rodzina.