Zaprojektowany w latach 30-tych XX wieku Dom Handlowy Renoma cieszy się od tylu lat niesłabnącym zainteresowaniem klientów. Przebudowany i zmodernizowany w 2009 roku zyskał standardy nowoczesnej galerii handlowej. To wszystko sprawia, że Renoma chętnie odwiedzana jest nie tylko przez Wrocławian, ale również przez zagranicznych klientów. O strategii marketingowej, planach na 2013 rok opowiedziała Dorota Wojciechowska, dyrektor ds. marketingu i PR DH Renoma
Dom handlowy Renoma jako jeden z nielicznych obiektów w Polsce może poszczycić się prawie 100 letnią tradycją handlową. Zaprojektowany w latach 30 tych XX wieku jest idealnym przykładem
modernistycznej myśli architektonicznej. Prosty, funkcjonalny, nowoczesny. Był chlubą przedwojennej elity handlowej, a obecnie jest wizytówką i najbardziej rozpoznawalnym obiektem we Wrocławiu. W 2009 roku został również rozbudowany i zmodernizowany, dzięki czemu może obecnie spełniać najwyższe standardy nowoczesnej galerii handlowej. To wszystko sprawia, że Renoma jest nie tylko chętnie odwiedzana przez mieszkańców Wrocławia, ale również przez zagranicznych turystów. Głównie przez gości z Niemiec oraz Rosji. Przez ostatnie cztery lata funkcjonowania centrum obserwujemy stale zwiększającą się tendencję odwiedzalności – (ponad 7 mln klientów w samym roku 2012) - dodatkowo połączoną ze wzrostem obrotów naszych najemców. Trend ten jest szczególnie widoczny wśród naszych operatorów odzieżowych, co wskazuje że Wrocławianie utożsamiają Renomę z miejscem, w którym moda jest najważniejsza.
Oferta handlowa Renomy jest oparta głownie na firmach odzieżowych, w tym duży nacisk został położony na marki debiutujące na rynku wrocławskim. Swoje pierwsze salony otworzyły tu między innymi tak znane brandy ja: Guess by Marciano, Miss Sixty, Furla, River Islands, a ostatnio Sinsay oraz kultowa marka GAP. W Renomie promowani są również polscy projektanci, stąd otwarcie ostatnio butiku La Mania oraz By Insomnia. Dopełnieniem tego są znane i lubiane marki sieciowe jak Zara, Top Secret, Tatuum czy Promod. Tenant Mix Renomy został więc skonstruowany w oparciu o oczekiwania wrocławian, o ich preferencje oraz zwyczaje zakupowe. Renoma na pierwszym miejscu jest więc centrum stawiającym na ofertę modową, a nie rozrywkową.
Renoma od początku swoje działalności realizuje projekty oparte na szeroko rozumianej odpowiedzialności społecznej. Program „Start!” ma na celu wspomóc młodych ludzi w znalezieniu pierwszej pracy, natomiast „Biust do Góry” to cykl wydarzeń prozdrowotnych podczas których możliwe jest dokonanie bezpłatnych badań mammograficznych. Dodatkowo organizowane są pokazy mody, podczas których prezentowana jest bieżąca ofertę najemców w połączeniu z premierą kolekcji znanego projektanta. W Renomie debiutował między innymi Maciej Zień oraz Natasza Urbańska ze swoją firmą „Muses” Urbańska&Komornicka. Klienci Renomy mają też okazję poznawać polską sztukę współczesną. W galerii znajdują się prace tak wybitnych artystów jak: Maurycy Gomulnicki, Jarosław Treliński, Karol Radziszewski czy Monika Sosnowska. Wszyscy artyści wykonali swoje prace specjalnie dla DH Renoma. Są to więc unikalne projekty. Obecność sztuki współczesnej - sztuki trudnej w odbiorze- ma nie tylko przybliżyć ją wrocławianom, ale również sprowokować dyskusję na temat miejsca sztuki w przestrzeniach publicznych.
Eventy organizowane przez Renomę wyróżnia jedno słowo: innowacyjność. Są to wydarzenia, które do tej pory nie były organizowane przez centra handlowe w Polsce. Staramy się być zawsze „o krok do przodu” przed innymi galeriami; wyznaczać trendy w nowoczesnym marketingu. Naszym celem jest połączenie oczekiwań najemców z oczekiwaniami klientów i stworzenie na tej bazie nowoczesnej platformy wzajemnej komunikacji. Nasze eventy są również bardzo mocno ukorzenione w lokalnej społeczności, w dziedzinach, które dla Wrocławian są szczególnie bliskie.
Wyróżnikiem DH Renoma jest przede wszystkim szeroka oferta modowa, skupiona wokół nowych marek oraz pionierskie wydarzenia skierowane do konkretnych grup klientów. Jako pierwsi w Polsce pokazaliśmy m.in. kolekcję najemców wyłącznie na modelkach size plus. Gościem specjalnym tego wydarzenia była Wiktoria Grycan. Renoma również jako jedyne centrum handlowe w Polsce zorganizowała pokaz mody Macieja Zienia oraz uzyskała zgodę na wypożyczenie i udostępnienie klientom ponad 100 fotografii pochodzących z kultowej wystawy Fotofasion.
Opinia najemców jest dla nas bardzo ważna stąd po każdym evencie rozsyłamy ankietę z prośbą o opinie. Na tej podstawie kontynuujemy lub weryfikujemy realizowane przez nas projekty marketingowe. Co miesiąc również, wszyscy nasi partnerzy otrzymują informacje dotyczącą planowanych działań, a dwa razy do roku spotykamy się na szczegółowym omówieniu planów marketingowych centrum.
W 2013 roku będziemy kontynuować projekty, które cieszą się dużym uznaniem wśród klientów Renomy, ale wprowadzimy też zupełnie nowe koncepty. Jednak o tych drugich jest zbyt wcześnie, by zdradzać więcej szczegółów.
Tagi: