Dorota Wojciechowska, CDI: Chcemy być tam, gdzie jeszcze nie ma innych

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-09-12 | 17:00
Coraz więcej sklepów i centrów handlowych skłania się ku współpracy z portalami społecznościowymi. Dają one nowe możliwości, dynamicznie się rozwijają i w zaskakującym tempie przesyłają informacje do potencjalnych klientów i nie tylko. O nowych sposobach docierania do klientów opowiada Dorota Wojciechowska, PR & Marketing Director w Centrum Development & Investments Polska, która zajmuje się działaniami marketingowymi dla Domu Handlowego Renoma.
Media społecznościowe takie jak Facebook czy Twitter coraz częściej wykorzystywane są do komunikacji i budowy relacji z klientami. Profil Renomy istnieje niecały rok i jest częścią strategii komunikacji zewnętrznej, która kładzie mocny nacisk na niestandardowe działania komunikacyjne takie jak: portale społecznościowe czy aplikacje multimedialne. Jako pierwsza i jak dotąd jedyna galeria handlowa w Polsce mamy na przykład swój qrcode.
Głównym zadaniem fanpage′u Renomy jest kreowanie pozytywnego wizerunku centrum oraz zapoznanie obecnych i potencjalnych klientów z aktualną oferta handlową. W komunikacji realizowanej przy pomocy tej platformy kładziemy duży nacisk na  tworzenie relacji. Każdy nasz fan jest traktowany personalnie. Wsłuchujemy się w jego uwagi, komentarze, opinie zarówno te pozytywne jak i krytyczne. Stąd tak wysoki procent naszych aktywnych fanów, którzy chętnie dzielą się z nami swoimi poglądami. (wskaźnik aktywności na poziomie 15% ) Ich aktywność, co warto podkreślić, związana z naszą bieżącą działalnością, a nie konkursami czy nagrodami. Bardzo często największa popularnością cieszą się wpisy nie związane w bezpośredni sposób z ofertą handlową.
Staramy się również w nasze działania angażować najemców. Każdy nowy salon jest wcześniej zapowiadany na Facebooku; bardzo często w formie tematycznego tygodnia np.: tydzień z designem będzie zapowiadał najemcę oferującego asortyment wyposażenia wnętrz, tydzień pod znakiem „małej czarnej” zwiastował pojawienie się nowej kawiarni itp.
Podstawową zasadą w prowadzeniu Facebooka jest u nas natychmiastowe reagowanie na wszelkie zapytania, jakie pojawiają się na „tablicy”. Zależy nam, aby każdy kto jest członkiem naszej „Facebookowej społeczności” wiedział, że jest dla nas ważny, że jego opinie brane są pod uwagę. Przez cały czas podtrzymujemy z naszymi fanami dialog. Inicjujemy dyskusje na różne tematy; zarówno te poważne jak i te „z przymrużeniem oka”. Do prowadzenia profilu jest dedykowana więc konkretna osoba, która czuwa nad spójnością komunikacji.
W przypadku Renomy, profil Facebookowy jest główną platformą komunikacji, strona internetowa jest jedynie jego wsparciem. Profil daje nam o więcej możliwości; jest bardziej „interaktywny” i wiadomości na nim zamieszczone w bardzo szybkim tempie docierają do naszej grupy docelowej.
Największą aktywność fanów obserwujemy w tygodniu, w godzinach po południowych. W weekendy natomiast, głównie w godzinach przed południowych. Aktywność też zależna jest od tego, co aktualnie dzieje się w centrum. Naszym celem nie jest bowiem tworzenie wirtualnego świata i „przetrzymywanie” fanów na Facebooku. Naszym celem jest skłonienie ich do odwiedzenia centrum. Tylko wtedy portale społecznościowe mogą stać się dobrym narzędziem marketingowym.
Wg wielu badań przyszłość oraz rozwój zarówno małych jak i dużych firm z najróżniejszych obszarów biznesu będzie koncentrowała się wokół social mediów. Wraz z zainteresowaniem spodziewamy się też wzrostu konkurencyjności. My na pewno będziemy rozwijać naszą działalność w tym obszarze. W obecnej chwili jesteśmy zarówno na Facebooku, Twitterze jak i Blipie. Wchodzimy w różnego rodzaju mobilne aplikacje. Naszą zasadą jest: być tam, gdzie jeszcze nie ma innych.
Funkcjonowanie fanpage′u jest wpisane w całokształt działań marketingowych. Jest elementem strategii, która realizowana jest w oparciu o aktualne potrzeby centrum handlowego. Przed social media stawiamy realne oczekiwania, stąd raczej nie ma miejsca na rozczarowania.
Tagi:
Oceń artykuł:

Dorota Wojciechowska, CDI: Chcemy być tam, gdzie jeszcze nie ma innych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.