Dorota Wiaderek, Go Sport: Zapotrzebowanie na produkty sportowe w Polsce wzrasta

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-11-19 | 08:00
Zainteresowanie sportem wśród Polaków ciągle rośnie, o czym świadczy nie tylko zwiększająca się liczba biegaczy, ale także kolejne sieci sportowe, które pojawiają się w Polsce. Gracze o ugruntowanej pozycji, do których należy m.in. francuska marka Go Sport, obecna na polskim rynku już od 1999 r., wiedzą jednak doskonale jak radzić sobie z przybywającą konkurencją. O strategii rozwoju na najbliższe lata mówi Dorota Wiaderek, dyrektor generalna Go Sport w Polsce.

W tym roku Go Sport obchodzi swoje 15. urodziny w Polsce. Gdzie został otwarty pierwszy sklep marki w naszym kraju?
Pierwszy sklep Go Sport powstał w 1999 roku w warszawskim centrum handlowym, wówczas przy hipermarkecie Geant, a obecnie Real. Otwarcie wsparte było szeroką akcją marketingową, specjalnymi promocjami i atrakcjami dla klientów. Wydarzenie to okazało się dużym sukcesem i zapoczątkowało budowanie świadomości marki Go Sport w Polsce.
Jak zmieniła się strategia rozwoju marki od tego czasu? Co przekonuje Państwa dzisiaj do otwierania sklepów w takich obiektach jak centra/galerie czy parki handlowe?
Praktyczna obecność w galeriach handlowych w Polsce wynika z naszego klimatu i jest na pewno dużym atutem. Centra handlowe w Polsce traktowane są nie tylko jako miejsce zakupów, ale jako sposób na spędzanie czasu z rodziną.
Czy poza Polską ten trend jest równie popularny? Podobno Francja „wyleczyła się” już z centrów i galerii handlowych.
W Polsce galerie handlowe umiejscowione są w centrum miasta, w przeciwieństwie do Francji, gdzie budowane są one raczej na obrzeżach. Sytuacja ta między innymi ma związek z reżimem, w jakim żyliśmy wcześniej i z pustką handlową, którą chciano szybko zapełnić.
Jak więc układają się wspólne relacje na linii zarządca-najemca?
Potrzebujemy siebie nawzajem i stąd też ważne, aby ta współpraca opierała się na partnerstwie. Jesteśmy długoletnim wiarygodnym najemcą i odczuwamy to pozytywnie w kontaktach z centrami handlowymi.
W zeszłym roku nie otworzyli Państwo żadnego nowego sklepu w Polsce, a w IV Q 2013 roku spółka odnotowała spadek sprzedaży w Polsce o 5,9% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Co jest powodem takiej sytuacji?
W roku 2013 skoncentrowaliśmy się przede wszystkim na poprawie rentowności firmy, co udało się osiągnąć z dużym sukcesem. Obecnie prowadzimy strategię powiększania liczby sklepów, a nasza nowa lokalizacja w Rzeszowie rozpoczęła działalność 17 maja. Mamy więc już 26 sklepów.  
A jak zamierzają Państwo poprawić wyniki?
To specyfika branży powoduje, że jesteśmy uzależnieni od pogody i zarówno brak zimy zimą, jak i chłodne lato odczuwamy w wynikach. Wiosna w tym roku rozpoczęła się zgodnie z kalendarzem i oferując klientom szeroką gamę produktów do uprawiania sportów na świeżym powietrzu, między innymi jazdy na rowerze, jazdy na rolkach czy biegania, zrealizowaliśmy nasze założenia i możemy być zadowoleni z wyników.
W czerwcu minionego roku do Polski weszła nowa sieć sportowa Sportsdirect.com. Jak oceniają Państwo swojego potencjalnego konkurenta?
Konkurencji będzie przybywać. Pojawienie się nowych sklepów sportowych świadczy o tym, że zapotrzebowanie na produkty sportowe w naszym kraju wzrasta. Jak pokazują badania marketingowe, stajemy się społeczeństwem bardziej sportowym i świadomym w tej kwestii. Niezmiernie ważne jest, abyśmy klientom skutecznie pokazywali mocne strony Go Sport i różnice w stosunku do konkurencji, tak aby nie mieli wątpliwości, że  to właśnie do nas warto przyjść na zakupy.
Jak zamierzają Państwo zatem utrzymywać swoją przewagę konkurencyjną i zachować swoją dotychczasową pozycję rynkową?
Klienci znajdują u nas zarówno bogaty asortyment wielu marek międzynarodowych, jak i wachlarz cen. Zawsze z jakością wiąże się wyższa cena, ale oczywiście biorąc pod uwagę siłę nabywczą w naszym kraju i zróżnicowanie potrzeb, ważne, aby proponować alternatywne produkty w niższej cenie. I również takie produkty proponujemy w naszych sklepach. Nasi doświadczeni eksperci pomagają jak najlepiej dobrać do potrzeb klienta produkty z kilkudziesięciu dyscyplin sportowych.
Czy Pani zdaniem Polacy darzą zaufaniem nowe sieci handlowe? Czy może są lojalni wobec sprawdzonych marek, które już znają?
Klienci nie są lojalni z zasady. Próbują więc różne marki, różne firmy. Jednocześnie wydając pieniądze np. na rower, chcą być pewni jakości. Wiedzą, że w Go Sport ją znajdą.
Uważa Pani, że w Polsce jest jeszcze miejsce na kolejne zagraniczne sieci sportowe? A przede wszystkim czy Polacy ich potrzebują?
Rozwój konkurencji sprzyja klientom, gdyż pojawia się alternatywa cenowa oraz produktowa. Jestem pewna, że komfort zakupów, doświadczony zespół sprzedażowy, jak i świetnie dopasowana oferta w sieci Go Sport pozwolą nam na utrzymanie pozycji na rynku, jaką dziś posiadamy.

Tagi:
Oceń artykuł:

Dorota Wiaderek, Go Sport: Zapotrzebowanie na produkty sportowe w Polsce wzrasta

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.