Dorota Suchodolska, Galeria Panorama: Zmiany były konieczne, aby sprostać wymaganiom rynku

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-12-02 | 09:24

Galeria Panorama to jeden z najstarszych obiektów handlowych działających w Poznaniu. Aby sprostać wymaganiom rynku oraz klientów, dwa miesiące temu zakończyła się przebudowa centrum. Dwa miesiące po ukończeniu inwestycji wskaźniki odwiedzalności wzrosły, a niektórzy najemcy nie kryją zaskoczenia ze swoich również wzrastających danych sprzedażowych. O szczegółach opowiedziała Dorota Suchodolska, dyrektor operacyjny ds. zarządzania nieruchomościami.


Jakie czynniki zadecydowały o podjęciu decyzji o rozbudowie Galerii Panorama?
Galeria Panorama jest jedną z najdłużej działających galerii handlowych nie tylko w Poznaniu, lecz także w całej Polsce. Długa i ciekawa historia centrum w dużej mierze odzwierciedla przemiany, jakie zachodziły w naszym kraju od momentu powstania gospodarki wolnorynkowej. Obok znanych, międzynarodowych najemców sieciowych wciąż są z nami drobni przedsiębiorcy, którzy kilkanaście lat temu otwierali tutaj swoje pierwsze biznesy. Oferta handlowa Panoramy zmieniała się przez te lata, lecz nie do końca szło to w parze ze zmianami wizerunkowymi. Konieczna była szeroko zakrojona modernizacja centrum, która unowocześniłaby jego wnętrze, fasadę i komunikację z klientami. Układ handlowy Panoramy również wymagał zmian. Do tej pory dostosowany do mniejszych, bardziej lokalnych najemców, potrzebował rekonfiguracji i dostosowania do wymagań większych, międzynarodowych sieci detalicznych. Konieczne było także ożywienie pierwszego piętra i wprowadzenie tam nowych, wiodących marek. Choć Panorama służyła mieszkańcom Poznania bardzo długo, przeszła w tym czasie tylko kilka drobnych remontów. Zmiany były po prostu konieczne, aby sprostać wymaganiom współczesnego rynku.
Od otwarcia galerii po rozbudowie minęło dwa miesiące. Jaki to był okres dla obiektu? Z jakimi opiniami ze strony klientów, jak i najemców spotkali się Państwo?
Wszystko, co wydarzyło się od otwarcia Galerii Panorama w nowej odsłonie, można sprowadzić do jednego słowa – sukces. W ciągu 2 dni imprez związanych z zakończeniem modernizacji progi naszego centrum przekroczyło ponad 30 tysięcy klientów. Od tego momentu wskaźniki odwiedzalności systematycznie rosną, a największym powodem do radości jest dla nas znaczny wzrost zainteresowania ofertą pierwszego piętra, które odwiedza teraz średnio o 26% klientów więcej, niż miało to miejsce przed remontem. Oferta Panoramy wzmocniła się o takie nowe marki jak Jysk i Media Expert. Naszą dumą jest także drugi w Polsce klub fitness tylko dla kobiet pod szyldem Egurrola Fitness Club, do którego zapisy przekraczają wszelkie wcześniejsze założenia. Panorama zaprasza nowoczesną komunikacją wizualną, wita odnowionymi pasażami i przyciąga zdecydowanie niepowtarzalną ofertą.

 

Czy z perspektywy czasu mogą Państwo powiedzieć, iż inwestycja była przysłowiowym „strzałem w dziesiątkę”?
Tak, można powiedzieć, że modernizacja była „strzałem w dziesiątkę”
Co było dla Państwa największym wyzwaniem podczas realizacji inwestycji?
Jak już wcześniej wspomniałam, Galeria Panorama jest jednym z najdłużej działających tego typu obiektów handlowych w Polsce. W czasach, kiedy tworzono jej pierwsze elementy konstrukcyjne (wcześniej obiekt służył prawdopodobnie do celów produkcyjnych), obowiązywały inne przepisy budowlane. W trakcie remontu odkrywaliśmy różne zaskakujące rozwiązania techniczne, które wymagały interwencji, co czasami powodowało przesunięcia w ustalonym grafiku. Niemniej jednak wszystkie prace zostały wykonane sprawnie i na tyle szybko, że zdążyliśmy przed ustalonym na początku końcowym terminem.
Wiele uwagi i wysiłku wkładaliśmy w relacje z najemcami. Informowaliśmy ich na bieżąco o postępach prac i kolejnych nadchodzących etapach. Co 2 miesiące przygotowywaliśmy dla nich specjalny newsletter, który podsumowywał wszystkie wprowadzone zmiany. Naszym priorytetem była również dobra komunikacja z klientami. Stworzyliśmy nawet maskotkę rozbudowy – inżyniera Góreckiego, który na plakatach i bilbordach informował o toczących się pracach. Wszystkie te działania dały efekt w postaci niezakłóconego funkcjonowania obiektu, ponieważ należy podkreślić, że przez cały ten czas Panorama była otwarta dla klientów. Zarówno oni, jak i najemcy wykazali zrozumienie i wspierali nasze działania. Dziś wszyscy z dumą cieszą się Panoramą w nowej odsłonie.
Czym zaskoczyła klientów, jak i najemców nowa, odmieniona Galeria Panorama?
Myślę, że wszystkim, zaczynając już od samego eventu re-otwarciowego, który został zorganizowany z takim rozmachem, jakiego żaden z naszych klientów chyba dotąd w Panoramie nie widział. Festiwal food trucków, koncert Margaret, pokaz laserowy, akcja charytatywna, w trakcie której przekazywaliśmy na cel społeczny znaczną sumę pieniędzy, i to klienci zdecydowali o przeznaczeniu tych środków, razem z nami wspierając lokalne fundacje non profit. Takie akcje marketingowe nigdy wcześniej w Panoramie nie były realizowane. Galeria weszła wtedy w nowy etap. Oferta centrum wzbogaciła się, nie tracąc równocześnie swojego przyjaznego, „podręcznego” charakteru. Dobrze znana Panorama zyskała blask nowoczesności. Myślę, że to są właśnie najważniejsze elementy zakończonej modernizacji.
Jak w liczbach przedstawia się modernizacja obiektu?
Remont Panoramy opierał się na modernizacji, nie na rozbudowie. Przeprowadzenie zmian w ofercie galerii było jednak możliwe dzięki rekonfiguracji istniejącej powierzchni handlowej. W wyniku tego procesu na pierwszym piętrze galerii powstało ponad 3000 m kw. nowej powierzchni najmu, a do grona najemców centrum dołączyły, wspomniane wcześniej, sklepy marek Jysk i Media Expert, a także TXT Market i Good Day Market. Galeria Panorama od lat słynęła w Poznaniu z innej, nietuzinkowej oferty. Do grona naszych najemców należy popularna w Polsce i na świecie klinika rehabilitacji urazów ortopedycznych Rehasport, która dzięki modernizacji mogła otworzyć także specjalistyczny sklep. Na oryginalną ofertę centrum składa się również wspomniany już wcześniej klub fitness tylko dla kobiet o nazwie Egurrola Fitness Club, którego współzałożycielem jest znanych choreograf, tancerz i juror takich programów jak You Can Dance czy Mam Talent – Agustin Egurrola.
Czym charakteryzuje się tenant mix Galerii Panorama?
Przede wszystkim różnorodnością. Panorama jest domem dla wielu różnych marek, których po prostu nie można spotkać w żadnym innym centrum handlowym. Myślę, że takie podejście do procesu komercjalizacji zapewniło nam długoletnią obecność na poznańskim rynku. W czasach, kiedy oferta galerii handlowych niemalże pokrywa się, dywersyfikacja jest kluczem do sukcesu. Jesteśmy otwarci na ciekawe pomysły, na biznes i specjalistyczne rozwiązania. Klinika rehabilitacji, niepowtarzalny klub fitness, specjalistyczne centrum nurkowe w Panoramie współgrają z dobrze znanymi markami sieciowymi. To cecha charakterystyczna mixu najemców Galerii Panorama.
Jakie innowacyjne rozwiązania w centrum udało się wdrożyć po rozbudowie?
Jeśli weźmiemy pod uwagę czasy, w jakich Panorama została wybudowana, to całość modernizacji można uznać za przedsięwzięcie po prostu innowacyjne. Był to na prawdę poważnym projekt, który wymagał zastosowania technologii budowlanych umożliwiających prowadzenie prac w normalnie funkcjonującym obiekcie. Wielkim wyzwaniem były wszelkie prace realizowane w obrębie dachu. Istotnym elementem modernizacji było doświetlenie pasaży naturalnym światłem, co wiązało się z zaprojektowaniem zupełnie nowej części dachu i wmontowaniu w niej świetlików.  Dodatkowo, ramach remontu pokrycie dachu zostało w całości wymienione, na takie, które spełnia najnowsze wymagania i oparte jest na obecnie obowiązujących najnowocześniejszych technologiach. Zainstalowano także nowe ruchome schody, tworząc nowy trakt komunikacyjny. Zmieniono oświetlenie wewnątrz galerii montując energooszczędne ledy. Uzupełnieniem całości było natomiast zaprojektowanie i wprowadzenie, nowoczesnego systemu identyfikacji wizualnej i informacyjnej, opartej na technologii cyfrowej.
W jaki sposób klienci mogą spędzić wolny czas w galerii? Czy po rozbudowie zmienił się również kalendarz marketingowy obiektu? Jeżeli tak to w jaki sposób?
Panorama nie zmieniła swojej podstawowej funkcji, nadal jest to nadal obiekt typu „convinience”, który ma służyć klientom do wygodnych i szybkich zakupów. Nie posiada kina i części rozrywkowej, ale dysponuje placem zabaw dla dzieci, nowoczesnym klubem fitness i urozmaiconą oferta kulinarną. Jednak dla klientów, którzy zdecydują się spędzić wolny czas w naszym centrum handlowym, mamy ciekawą ofertę marketingową. Dysponując przestrzenią wokół Panoramy organizujemy interesujące wydarzenia, takie jak weekendy rowerowe, weekendy miłośników ogrodów, atrakcje dla dzieci i wiele innych. Nadal zamierzamy kontynuować kalendarz tych wydarzeń, bo pomimo przebudowy byliśmy bardzo konsekwentni w naszych działaniach.
Czym zaskoczą Państwo jeszcze swoich klientów w ostatnim Q 2015 roku?
Tradycyjnie już w okresie świątecznym nasi klienci mogą liczyć na prezenty od Panoramy, będą to tak jak w zeszłym roku pachnące drzewka, świąteczne choinki! Zaskoczymy ich też piękną dekoracją, której głównym elementem będzie przyozdobiona kilkumetrowa choinka, a atmosferę świąt podkreślą kolędy z całego świata.
Jakie plany mają Państwo na kolejny, 2016 rok?
Na przyszły rok szykujemy dla klientów kilka dużych niespodzianek, kolejne nietuzinkowe promocje z atrakcyjnymi nagrodami oraz show rodem z amerykańskiej telewizji, ale o tym sza… to na razie tajemnica.

Tagi:
Oceń artykuł:

Dorota Suchodolska, Galeria Panorama: Zmiany były konieczne, aby sprostać wymaganiom rynku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.