Dorota Placzyńska, Abra SA: Kluczowym elementem w tej branży jest właściwie wybrany lokal

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-05-29 | 08:00
Małe i średnie miasta już od pewnego czasu przeżywają ekspansję sieciowych obiektów handlowych, głównie z branży spożywczej. Coraz częściej potencjał rozwoju na takich rynkach dostrzega również branża meblowa, otwierając tam sklepy firmowe i placówki franczyzowe. Na taki krok zdecydowała się firma Abra SA. O sklepach w mniejszych miejscowościach i systemie franczyzowym opowiada Dorota Placzyńska, manager ds. rozwoju sieci Abra.

Duże zapotrzebowanie na produkty wyposażenia wnętrz widać już w pierwszym dniu otwarcia sklepu, a właściciele placówek pozytywnie oceniają wyniki finansowe.Zakup mebli w mniejszych miastach może niejednokrotnie okazać się całkiem sporym wyzwaniem. Działają tam zazwyczaj niewielkie sklepy meblowe zlokalizowane w mało atrakcyjnych lokalach często pamiętających lata 80. budynkach lub halach magazynowych po byłych kinach. Lokalne punkty dysponują wąskim gronem dostawców, co przekłada się na ubogi asortyment. Często klient nie ma możliwości zamówienia mebli pod swoje indywidualne potrzeby, a może zakupić jedynie to, co aktualnie jest dostępne na ekspozycji. Sklepy te cechuje niski standard obsługi klienta, a ceny samych mebli nie są konkurencyjne, ponieważ pojedynczy sklep ma niewielkie możliwości negocjacji cen z producentem. Co za tym idzie, wizyta w sklepie meblowym, dla klienta staje się raczej koniecznością, a nie przyjemnym doświadczeniem zakupowym. Nabycie ciekawego, funkcjonalnego czy modnego mebla często wymaga wyjazdu do większego miasta, a to zajmuje dużo czasu i znacznie zwiększa koszty związane np. z transportem produktu. Różnica w ofercie, podejściu do klienta oraz możliwościach logistycznych pomiędzy lokalnymi sklepami, a markowymi placówkami jest więc ogromna. Dostrzegła to sieć meblowa Abra S.A., która sukcesywnie od 2011 roku uruchamia kolejne sklepy w miastach do 70 tys. mieszkańców.
Zainteresowanie ze strony mieszkańców mniejszych miast, a tym samym duże zapotrzebowanie rynku widać już w dniu otwarcia sklepu. W takich miejscowościach informacja o uruchomieniu salonu meblowego pod logo znanej marki rozchodzi się bardzo szybko, a otwarcia, którym towarzyszy wiele promocji i atrakcji, cieszą się bardzo dobrą frekwencją mieszkańców. Dzięki temu franczyzobiorca zarabia już w pierwszym dniu pracy.
Od 2011 roku krakowska spółka Abra uruchomiła już osiem placówek franczyzowych. O sukcesie tego projektu świadczą wyniki pierwszych sklepów. Zaledwie po kilku miesiącach współpracy, franczyzobiorcy decydują się na otwarcie kolejnych punktów. W zasadzie kluczowym elementem w tej branży jest właściwie wybrany lokal: dobrze usytuowany, o przyzwoitym standardzie i w atrakcyjnej cenie. Potencjał nabywców jest niemal gwarantowany.
Bardzo dużą wagę przykładamy do analizy rynku. Wraz z przyszłym partnerem oceniamy obiekt oraz konkurencję. Dzięki temu franczyzobiorca może określić szanse rozwoju sklepu oraz jego potencjalne przychody. Zdarza się, że odrzucamy słabo rokujące lokalizacje. Najważniejsze, by franczyzobiorca właściwie ocenił szanse rynkowe oraz otrzymał jak największe wsparcie z naszej strony, a w efekcie był zadowolony z prowadzonej działalności.
Oprócz oceny lokalizacji i pomocy w uruchomieniu sklepu sieć Abra zapewnia swoim franczyzobiorcom stałe wsparcie operacyjne. Dostęp do bogatego asortymentu mebli, intensywne działania marketingowe, czy szkolenia z zakresu obsługi klienta to elementy, które podnoszą standard i atrakcyjność sklepu. Na przewagę konkurencyjną na lokalnym rynku istotnie wpływają również szybkość dostaw produktów, wyłączność terytorialna oraz poziom cen.
Tagi:
Oceń artykuł:

Dorota Placzyńska, Abra SA: Kluczowym elementem w tej branży jest właściwie wybrany lokal

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.