Dorota Placzyńska, Abra: Doświadczenie firmy i silna pozycja na rynku wzmacniają zaufanie

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-05-24 | 08:00
Sieć Abra decydując się na wprowadzenie systemu franczyzowego do swojej oferty postawiła na rozpoznawalność marki i jej wieloletnie doświadczenie. Według przedstawicieli to właśnie mocna pozycja na rynku oraz zaufanie klientów do oferty zwiększają szansę na sukces. O sposobch na pozyskanie nowych partnerów oraz najważniejszych aspektach takiej współpracy opowiada Dorota Placzyńska, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Abra.

Jakie są skuteczne sposoby na zainteresowanie własnym biznesem pod szyldem Państwa marki?
Abra funkcjonuje na rynku od 20 lat. Doświadczenie firmy, mocna pozycja na rynku, zaufanie klientów do oferty oraz rozpoznawalna marka zachęca do współpracy franczyzowej. Aktualnie wśród 13 franczyzobiorców Abry funkcjonuje 9 multibiorców. Do końca lipca w sieci będzie funkcjonować 17 sklepów partnerskich. Zazwyczaj franczyzobiorcy otwierają drugi sklep Abra po ok. roku współpracy z siecią. To potwierdza, że biznes jest dochodowy i zarabia na siebie. Informacja o tym przyciąga osoby szukające pomysłu na własny biznes.
Co jest najważniejsze w pozyskiwaniu nowych partnerów?
Sprawdzona marka oraz dobra opinia na rynku bardzo pomaga wzbudzić zainteresowanie wśród potencjalnych licencjobiorców. Jednak samo to nie wystarczy. Abra organizuje szereg działań, które pomagają rozpowszechnić wiedzę o koncepcie franczyzowym. Firma korzysta głównie z działań public relations oraz reklamowych. Informacje o zasadach inwestycji i współpracy licencyjnej z siecią Abra ukazują się w mediach franczyzowych, ekonomicznych i branżowych, którymi interesują się potencjalni franczyzobiorcy. Działania promocyjne Abry dopasowane są do jej grupy docelowej. Ponadto Abra bierze udział w corocznych Targach Franczyzowych w Warszawie oraz innych imprezach branżowych, gdzie można spotkać potencjalnych franczyzobiorców.
Jak wygląda współpraca z nowymi franczyzobiorcami?
Abra stara się ułatwiać zarówno start w biznesie, jak i prowadzenie bieżącej działalności. Przede wszystkim każda lokalizacja jest analizowana indywidualnie, co pozwala na określenie atrakcyjności inwestycji. Firma przygotowuje również projekt adaptacji lokalu do standardów sieci oraz plan ekspozycji.
A co z tymi, którzy już wcześniej zdecydowali się na współpracę?
Abra premiuje przedsiębiorców, którzy decydują się na otwieranie kolejnych sklepów, sukcesywnie zmniejszając im miesięczną opłatę franczyzową. Po uruchomieniu czwartego sklepu franczyzobiorca zostaje zwolniony z opłaty.
Które pomysły franczyzowych promocji cieszą się największym zainteresowaniem ze strony potencjalnych franczyzobiorców?
Sposoby promocji konceptu franczyzowego zależą od sieci, kosztów inwestycji w biznes i od grupy docelowej. Obserwując rynek, sytuację gospodarczą oraz naszych potencjalnych partnerów wiemy, jakie sposoby promocji będą najbardziej efektywne. Koncept franczyzowy Abry został dopracowany w taki sposób, żeby przynosił zyski zarówno partnerom, jak i sieci.
Na czym przede wszystkim zależy Państwu podczas współpracy z nowymi partnerami?
Przede wszystkim zależy nam na wysokiej efektywności pracy każdej placówki oraz zadowoleniu naszych franczyzobiorców z prowadzenia sklepu. Dlatego dokładnie weryfikujemy miejsce prowadzenia przyszłej działalności oraz stopień zaangażowania i kompetencji przyszłych partnerów. Celujemy z informacją o możliwości współpracy w wybrane media, które przynoszą najbardziej pożądany odzew. W naszym wypadku sprawdzają się działania public relations i reklamowe. Duży wpływ na zainteresowanie ma też znajomość marki Abra i silna pozycja sieci na rynku, co wzmacnia zaufanie.
Tagi:
Oceń artykuł:

Dorota Placzyńska, Abra: Doświadczenie firmy i silna pozycja na rynku wzmacniają zaufanie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.