Sieć Abra decydując się na wprowadzenie systemu franczyzowego do swojej oferty postawiła na rozpoznawalność marki i jej wieloletnie doświadczenie. Według przedstawicieli to właśnie mocna pozycja na rynku oraz zaufanie klientów do oferty zwiększają szansę na sukces. O sposobch na pozyskanie nowych partnerów oraz najważniejszych aspektach takiej współpracy opowiada Dorota Placzyńska, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Abra.
Jakie są skuteczne sposoby na zainteresowanie własnym biznesem pod szyldem Państwa marki?
Abra funkcjonuje na rynku od 20 lat. Doświadczenie firmy, mocna pozycja na rynku, zaufanie klientów do oferty oraz rozpoznawalna marka zachęca do współpracy franczyzowej. Aktualnie wśród 13 franczyzobiorców Abry funkcjonuje 9 multibiorców.
Do końca lipca w sieci będzie
funkcjonować 17 sklepów partnerskich.
Zazwyczaj franczyzobiorcy otwierają drugi sklep Abra po ok. roku współpracy z siecią. To potwierdza, że biznes jest dochodowy i zarabia na siebie. Informacja o tym przyciąga osoby szukające pomysłu na własny biznes.
Co jest najważniejsze w pozyskiwaniu nowych partnerów?
Sprawdzona marka oraz dobra opinia na rynku bardzo pomaga wzbudzić zainteresowanie wśród potencjalnych licencjobiorców. Jednak samo to nie wystarczy. Abra organizuje szereg działań, które pomagają rozpowszechnić wiedzę o koncepcie franczyzowym. Firma korzysta głównie z działań public relations oraz reklamowych. Informacje o zasadach inwestycji i współpracy licencyjnej z siecią Abra ukazują się w mediach franczyzowych, ekonomicznych i branżowych, którymi interesują się potencjalni franczyzobiorcy. Działania promocyjne Abry dopasowane są do jej grupy docelowej. Ponadto Abra bierze udział w corocznych Targach Franczyzowych w Warszawie oraz innych imprezach branżowych, gdzie można spotkać potencjalnych franczyzobiorców.
Jak wygląda współpraca z nowymi franczyzobiorcami?
Abra stara się ułatwiać zarówno start w biznesie, jak i prowadzenie bieżącej działalności. Przede wszystkim każda lokalizacja jest analizowana indywidualnie, co pozwala na określenie atrakcyjności inwestycji. Firma przygotowuje również projekt adaptacji lokalu do standardów sieci oraz plan ekspozycji.
A co z tymi, którzy już wcześniej zdecydowali się na współpracę?
Abra premiuje przedsiębiorców, którzy decydują się na otwieranie kolejnych sklepów, sukcesywnie zmniejszając im miesięczną opłatę franczyzową. Po uruchomieniu czwartego sklepu franczyzobiorca zostaje zwolniony z opłaty.
Które pomysły franczyzowych promocji cieszą się największym zainteresowaniem ze strony potencjalnych franczyzobiorców?
Sposoby promocji konceptu franczyzowego zależą od sieci, kosztów inwestycji w biznes i od grupy docelowej. Obserwując rynek, sytuację gospodarczą oraz naszych potencjalnych partnerów wiemy, jakie sposoby promocji będą najbardziej efektywne. Koncept franczyzowy Abry został dopracowany w taki sposób, żeby przynosił zyski zarówno partnerom, jak i sieci.
Na czym przede wszystkim zależy Państwu podczas współpracy z nowymi partnerami?
Przede wszystkim zależy nam na wysokiej efektywności pracy każdej placówki oraz zadowoleniu naszych franczyzobiorców z prowadzenia sklepu. Dlatego dokładnie weryfikujemy miejsce prowadzenia przyszłej działalności oraz stopień zaangażowania i kompetencji przyszłych partnerów. Celujemy z informacją o możliwości współpracy w wybrane media, które przynoszą najbardziej pożądany odzew. W naszym wypadku sprawdzają się działania public relations i reklamowe. Duży wpływ na zainteresowanie ma też znajomość marki Abra i silna pozycja sieci na rynku, co wzmacnia zaufanie.
Tagi: