Kilka dni temu otwarto pierwszy w Polsce salon Fullah Sugah. To grecka marka, która oferuje klientom odzież oraz dodatki. O tym, dlaczego firma zdecydowała się rozpocząć działalność w Polsce oraz o tym, jakie ma plany dalszego rozwoju opowie Dorota Brzozowiec, właścicielka Make Business.
Marka Fullah Sugah powstała w Grecji już ponad 30 lat temu, w Polsce dopiero debiutuje. Co sprawiło, że marka zdecydowała się rozpocząć działalność na terenie Polski?
Od dawna strategia przewiduje ekspansję międzynarodową. Firma poszukuje nowych rynków i dąży do zwiększania sprzedaży oraz wartości marki Fullah Sugah. Decyzja o wejściu na rynek polski poparta jest badaniami i analizami potencjału. W Polsce brakuje sklepów „akcesoryjnych” z taką szeroką ofertą. Są sklepy z biżuterią lub z butami i torebkami bądź też odzieżowe - Fullah Sugah jest połączeniem takich konceptów.
Fullah Sugah poza Grecją jest dostępna także na Ukrainie, Cyprze, w Bułgarii, Rumunii, Albanii, Turcji, Izraelu, we Włoszech oraz w Libanie. Jak radzi sobie na tych rynkach?
Fullah Sugah jest bardzo silnie pozycjonowaną marką w takich krajach jak: Grecja i Cypr. Firma w swojej strategii zakłada plany ekspansji również na inne kraje, Polska jest obecnie priorytetem i na tym firma chce się skupić.
Czym kierują się Państwo przy wyborze miasta i centrum handlowego, w którym ma działać salon Fullah Sugah?
Kierujemy się głównie lokalizacją, odwiedzalnością danego obiektu, metrażem oraz oczywiście kosztami. Jest to koncept skierowany również do średnich i mniejszych miast. Optymalna powierzchnia to rozpiętość pomiędzy 100 a 350 m kw. W Zamościu nasz salon ma 120 m kw., w Bytomiu planowany metraż 150 m kw., w Chełmie będzie miał 350 m kw., a w Gliwicach aż 380 m kw.
Jakie najczęściej pojawiają się problemy przy wprowadzaniu nowej sieci na rynek, zwłaszcza zagraniczny?
Brak znajomości marki. Firma wchodząca na nowy rynek musi być tego świadoma i mieć przygotowany budżet na kampanie marketingową.
Co będzie można znaleźć w salonach Fullah Sugah?
Oferta Fullah Sugah to dodatki, torebki, ubrania i buty. Kolekcje podkreślają kobiecość kobiet łącząc materiały wysokiej jakości i nowatorskie projekty z aktualnymi trendami w modzie. Firma dba o równowagę pomiędzy modnym wyglądem, dobrą jakością i przystępną ceną.
Czym marka Fullah Sugah będzie wyróżniać się spośród innych, dostępnych na rynku sklepów sieciowych z podobnym asortymentem?
W Polsce nie ma podobnego konceptu. Bazą kolekcji są dodatki, buty i torebki, odzież jest uzupełnieniem oferty aby była jak najbardziej komplementarna. Tak, aby klientka mogła ubrać się od stóp do głów. Na wyróżnienie zasługuje fakt, że firma intensywnie pracuje nad jakością - produkcja odbywa się w Europie a produkty są naprawdę w przystępnych cenach. Dlatego też sklepy Fullah Sugah sprawdzą się też w mniejszych miejscowościach. Dodatkowo firma wprowadza regularnie co dwa tygodnie nowe podkolekcje. To również wpływa na postrzeganie marki, różnorodność i często zmieniającą się ofertę.
Do jakich kobiet marka Fullah Sugah kieruje swoją ofertę?
Grupa docelowa jest szeroka - to kobiety w wieku 15-50 lat. Oferta skierowana jest do córki oraz matki. Do kobiet, które chcą nadążać za trendami w modzie, zwracają uwagę na jakość oraz cenę. Kolekcje zakładają produkty młodzieżowe, casualowe, klasykę. Klientki znajdą coś na co dzień, do szkoły, pracy oraz na specjalne okazje. Marka bardzo szybko zyskuje lojalność klienta dzięki jakości produktów.
Czy z okazji wprowadzenia marki Fullah Sugah na polski rynek przewidziane są działania promocyjne, jeśli tak – jakie?
Oczywiście, strategia marketingowa zakłada silne działania wizerunkowe oraz wsparcia sprzedaży. Na tym etapie zajmujemy się głównie marketingiem lokalnym związanym z otwarciami nowych salonów. Wkrótce ruszamy z kampania reklamową o zasięgu ogólnopolskim.
Planowane są kolejne otwarcia salonów Fullah Sugah w Bułgarii, Rumunii, Słowacji oraz na Węgrzech. Czy można także spodziewać się nowych salonów Fullah Sugah w Polsce?
Pierwszy salon w Polsce został otwarty 1 września w Zamościu. Obecnie mamy podpisane 3 umowy franczyzowe - za chwilę otwieramy Chełm, w październiku Gliwice, Bytom prawdopodobnie w listopadzie oraz jesteśmy w trakcie rozmów z sześcioma partnerami, którzy są zainteresowani współpracą i dla których szukamy odpowiednich lokalizacji.
Tagi: