Dorota Beltrani, PH Młyn: Kluczowym atutem obiektów typu retail park jest „wygoda”

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-12-08 | 08:49
W tym miesiącu mija 6 lat od otwarcia pierwszego paku handlowego w Polsce, a był nim wrocławski obiekt Młyn. Niegdyś mało znany format, dziś zyskuje sobie coraz większą aprobatę przedstawicieli sieci handlowych, ale również samych mieszkańców. O zaletach i tych pierwszych sześciu latach funkcjonowania obiektu opowiedziała Dorota Beltrani, leasing&asset manager w Helical Poland Sp. z o.o.

W grudniu br. mija 6 lat od otwarcia Parku Handlowego Młyn. Jaki to był czas dla obiektu?
Park Handlowy Młyn był naszym pierwszym projektem w Polsce. Został otwarty 6 grudnia 2008. Można śmiało powiedzieć, że byliśmy pionierami jeśli chodzi o parki handlowe na terenie Polski.
Jakie cechy wyróżniają Park Handlowy Młyn na tle innych tego typu obiektów?
Tym, co wyróżnia parki handlowe od innych konceptów handlowych to bardzo dobra lokalizacja, w pobliżu już istniejących obiektów handlowych i komplementarna do nich oferta komercyjna.  W parkach handlowych nie ma części wspólnych, wejścia do poszczególnych sklepów są bezpośrednio z parkingu. Kluczowym atutem obiektów typu retail park jest „wygoda” - zarówno dla klientów, jak i najemców. Dla klientów, bo nie muszą przemierzać długich pasaży w poszukiwaniu interesującego ich sklepu – mogą zaparkować samochód tuż przed wejściem i udać się na zakupy. Jest to bardzo praktyczne, szczególnie w przypadku większych i cięższych sprawunków. Brak części wspólnych w obiekcie ma także bardzo duże znaczenie dla najemców, gdyż opłaty eksploatacyjne są zdecydowanie niższe. To z kolei pozwala najemcom osiągać lepsze wyniki finansowe.
Jak w takim razie kształtują się przychody najemców Parku Handlowego Młyn?
Także obroty naszych najemców sukcesywnie, z roku na rok są coraz wyższe. W tym roku, na koniec 3 kwartału zanotowaliśmy ok. 13% wzrost w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym. Zadowoleni  są więc wszyscy.
Czym charakteryzuje się tenant mix  Parku Handlowego Młyn?
Tenant mix w PH Młyn charakteryzuje kompleksowość i różnorodność. W naszym parku handlowym znajduje się 9 sklepów: Piotr i Paweł, TKMaxx, Media Expert, Sportsdirect.com, Smyk, Super-Pharm, Deichmann, Kakadu i Komfort.
W jaki sposób dobierają Państwo najemców?
Postawiliśmy na marki znane, lubiane i oferujące klientom szeroki asortyment. Każdy może więc tutaj znaleźć coś dla siebie – od ubrań i dodatków, przez kosmetyki, artykuły żywnościowe, po elementy wykończenia wnętrz i artykuły dla dzieci. Popularność naszego obiektu wśród kupujących została potwierdzona badaniami, które przeprowadziliśmy w sierpniu tego roku na terenie parku handlowego: niemalże 90% przebadanych klientów zamierza tu nadal robić zakupy. Prawie 85% twierdzi, że PH Młyn znacząco wyróżnia się na tle konkurencji, m.in. różnorodnością oferty sklepów, wejściem do sklepów bezpośrednio z parkingu i optymalnym doborem unikalnych marek w jednym miejscu. Wyniki badań cieszą nas niesamowicie i pokazują, że nasz dobór marek okazał się strzałem w dziesiątkę.
Jak Państwa zdaniem rynek centrów i galerii handlowych zmieniał się na przestrzeni ostatnich 5 lat i w którym kierunku podąża?
W ciągu ostatnich lat powstało wiele parków handlowych w większych i mniejszych miastach w Polsce. Pokazuje to sukces formatu którego byliśmy pionierami. Rynek nie jest jednak przesycony i w dalszym ciągu jest potencjał rozwoju parków handlowych, zarówno w większych, jak  i mniejszych miastach w Polsce. Sytuacja jest wiec odmienna, niż w przypadku centrów handlowych – tutaj większość starszych obiektów poddawana jest rozbudowie i rekomercjalizacji, a na nowe obiekty powoli brakuje miejsca. Co nie oznacza, że zmiany nie dotyczą parków handlowych. Kiedyś ten format był rzadko wybierany przez marki modowe, mix najemców składał się głównie z firm z segmentu DIY, wykończenia wnętrz i spożywczego. Dzisiaj, firmy z ofertą  odzieżową równie chętnie wybierają na swoją lokalizację parki handlowe. Świetnym przykładem jest np. właśnie  TKMaxx czy Smyk w naszym Młynie we Wrocławiu.
Jaka strategia marketingowa/PR/filozofia zarządzania/elementy działalności centrum pozwalają na wyróżnienie Państwa galerii na tle lokalnej konkurencji?
Jako właściciel i zarządca, w przypadku każdego z naszych obiektów handlowych,  stawiamy na najwyższą jakość zarządzania opartą na zaufaniu oraz ciągłość współpracy. To podstawa. Nasi najemcy to widzą i doceniają i dzięki temu chcą zostawać z nami na dłużej, czego dowodem jest przedłużenie większości umów w PH Młyn w zeszłym roku na kolejne pięć lub dziesięć lat. Strategia marketingowa i komunikacyjna każdego dobrego zarządcy musi być bardzo dobrze zaplanowana, a przede wszystkim w pełni dostosowana do specyfiki projektu – inna w przypadku centrum, inna dla parku handlowego. Pokażę to na przykładzie projektów z naszego portfolio. Nasz ostatni projekt to Europa Centralna w Gliwicach. Jest to centrum handlowe nowej generacji, miejsce spotkań, dla rodzin – dlatego tutaj nasza strategia marketingowa ukierunkowana jest na unikatową ofertę wydarzeń sportowych, kulturowych, rozrywkowych i charytatywnych. Jeśli natomiast chodzi o park handlowy, strategia marketingowa jest odmienna. Parki handlowe, jak PH Młyn, to mniejsze obiekty, bez części wspólnych. Ilość najemców jest tu zdecydowanie mniejsza, są to rozpoznawalne i popularne marki, stąd też strategia marketingowa nie musi być rozbudowana. Dbamy o to, aby informacje o nowych kolekcjach i promocjach znajdowała się na naszej stronie internetowej tak, aby nasi klienci byli zawsze na bieżąco z najlepszymi ofertami. Korzystamy też z tradycyjnych kanałów komunikacji – prasy, radia i outdooru.
Jakie innowacyjne działania, w ciągu ostatnich 6 lat działalności centrum udało się wdrożyć?
Formuła parku handlowego różni się od formuły centrum handlowego. Nie jesteśmy centrum handlowym, więc nie ma u nas oferty eventowej, rozrywkowej i nowinek  technologicznych dla klientów. Niewielka ilość sklepów, do tego znanych i popularnych marek w obiekcie typu retail park gwarantuje, że klienci doskonale znają zarówno dany obiekt, jak i mieszczące się w nim sklepy i nie potrzebują do tego np. najnowszych aplikacji na telefony. Oczywiście, najemcy często wdrażają własne innowacje w skali ogólnopolskiej, które są także wykorzystywane w Parku Handlowym Młyn. Można śmiało powiedzieć, że w przypadku małych obiektów handlowych, jak PH Młyn, odpowiednio wybrana lokalizacja, wyselekcjonowani najemcy oferujący klientom kompleksowy asortyment w połączeniu z najwyższej jakości zarządzeniem i komunikacją z najemcami są gwarantem sukcesu.
Jakie plany mają Państwo na kolejny rok?
Planujemy realizację podobnych do PH Młyn projektów w kilku wybranych miastach w Polsce. Potencjał rozwoju tego typu obiektów w Polsce jest ogromny, a mając doświadczenie w zarządzaniu parkami handlowymi, zamierzamy tę szansę wykorzystać.
Tagi:
Oceń artykuł:

Dorota Beltrani, PH Młyn: Kluczowym atutem obiektów typu retail park jest „wygoda”

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.