Dominik Piwek, METRO Properties: Lokowanie produktów to dziś najpopularniejsza forma reklamy

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-06-08 | 08:00
Centra handlowe to obecnie nie tylko sklepy, restauracje, strefy rozrywki, ale coraz częściej plany filmowe kinowych ekranizacji. Dla centrum jest to promocja obiektu, a dla klientów często możliwość spotkania gwiazd znanych jedynie z telewizyjnych ekranów. O szczegółach i przebiegu współpracy z filmowcami oraz aktorami opowiedział Dominik Piwek, dyrektor marketingu i PR w METRO Properties.

Dlaczego M1 zdecydowało się udostępnić swoją powierzchnię pod plan filmowy?
Zespół Paktofonika, o którym jest film, zagrał swój pierwszy koncert właśnie na terenie centrum handlowego M1. Był to początek kariery zarówno zespołu jak i naszego centrum. M1 było wtedy symbolem zmieniających się czasów, pierwszym prawdziwym centrum handlowym w regionie, odgrywającym poważną rolę wśród społeczności lokalnej. Dlatego kiedy producenci filmu zwrócili się do nas z zapytaniem o możliwość współpracy przy realizacji tego projektu, nie zastanawialiśmy się długo. M1 było symboliczną częścią historii zespołu. Oczywiście wzięliśmy pod uwagę aspekty marketingowe, zależało nam na promocji centrum wśród młodych ludzi, którzy nie znali tej historii a ten film dawał nam możliwość na dobry product placement.
Na jakiej zasadzie przebiegała współpraca między przedstawicielami centrum, a producentami serialu?
Współpraca przebiegała bardzo sprawnie. Z punktu widzenia promocji centrum handlowego znalezienie się w ciekawej produkcji filmowej może mieć zdecydowanie pozytywny wpływ na wizerunek centrum, marki czy produktu. Oczywiście wszystko zależy od kontekstu i scenariusza, dziś forma lokowania produktów w produkcjach telewizyjnych czy filmowych należy do jednych z najbardziej popularnych form reklamy.
Jakie korzyści dostrzegają Państwo wynikające ze współpracy z producentami filmowymi?
W filmie „Jesteś Bogiem” nasze Centrum zaistniało bardzo prawdziwie, nie cukierkowo i sztucznie, tak więc był to bardzo wiarygodny product placement. Biorąc pod uwagę grupę docelową z naszego punktu widzenia było to bardzo ważne.
Czy w związku z pracami ekipy filmowej centrum musiało przeorganizować dotychczasową swoją pracę, m.in.: wzmocnić ochronę, udostępnić obiekt w porach nocnych, przystosować pomieszczenia na garderoby aktorów itp.
Kręcenie scen do filmu odbywało się zarówno podczas funkcjonowania Centrum jak i po jego zamknięciu. Było to swego rodzaju atrakcją i wzbudzało zainteresowanie naszych klientów, część z nich zresztą wzięła udział jako statyści. Centrum dysponuje dużym zapleczem, więc nie było z tego tytułu żadnych problemów, zresztą ekipa filmowa była bardzo sprawna i dobrze zorganizowana.
Czy udział w kinowej ekranizacji wykorzystali Państwo również w swoich działaniach marketingowych?
W momencie kiedy film wchodził na ekrany kin, trwała kampania telewizyjna naszej akcji promocyjnej „Milionada” w M1, więc wykorzystaliśmy świetny efekt synergii. Klienci widzieli naszą reklamę siedząc w domu przed telewizorami, po czym mogli zobaczyć nasze centrum w doskonałym filmie o Paktofonice.
Czy współpraca z producentami filmowymi to jednorazowe przedsięwzięcie, czy może długofalowa współpraca?
Jeśli trafią do nas ciekawe scenariusze a treść filmu nie będzie godziła w dobry wizerunek marki naszych centrów jesteśmy otwarci na tego typu współpracę. Nasze wnętrza były wykorzystywane m.in. w teledysku zespołu De Mono.
Jak współpraca z producentami filmowymi wpłynęła na postrzeganie wizerunku centrum?
Właśnie zależało nam, aby wpłynęła na opinie klientów, szczególnie tych młodszych, do których skierowany był film. Przedstawienie im historii polskiej kultowej grupy hip-hopowej w powiązaniu z marką M1 było jak najbardziej naszym celem.
Czy nie mieli Państwo obaw, iż tematyka filmu może wpłynąć na opinie klientów dotyczącą obiektu?
Pokazanie naszego centrum w filmie w sposób wiarygodny, bez tzw. „ściemy” pomogło nam zaistnieć w świadomości młodych klientów i wyróżnić się na tle konkurencyjnych centrów nowej generacji w bardzo pozytywnym aspekcie.
Tagi:
Oceń artykuł:

Dominik Piwek, METRO Properties: Lokowanie produktów to dziś najpopularniejsza forma reklamy

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.