260 tys. odwiedzin miesięcznie, co stanowi średni wzrost o 9-10% w stosunku do okresu przed modernizacją, ponadto bogata oferta sklepów oraz aktywne działania marketingowe ukierunkowane na sprzedaż najemców. Tak w wielkim skrócie można przedstawić obecną sytuację poznańskiej Galerii Panorama, która na stałe wpisała się w świadomości mieszkańców miasta, a przede wszystkim okolicznych osiedli. O szczegółach opowiedział Lecha Polański, dyrektor Galerii Panorama.
Niebawem minie rok od otwarcia zmodernizowanej Panoramy? Jak na przełomie tych ostatnich miesięcy zmieniło się postrzeganie obiektu zarówno przez klientów, jak i najemców? Czy zauważają Państwo większe zainteresowanie galerią?
O sukcesie Panoramy po jej modernizacji najlepiej mówią liczby. Od jej zakończenia sukcesywnie wzrasta odwiedzalność centrum - w stosunku do okresu przed remontem mamy średnio o 9-10% więcej klientów. Jak na osiedlową galerię typu „convinience” ponad 260 tys. odwiedzin miesięcznie stanowi doskonały potencjał handlowy dla naszych najemców. Nasi klienci odnoszą się bardzo pozytywnie nie tylko do nowej aranżacji galerii, ale również do nowych marek takich jak JYSK czy Media Expert, których wprowadzenie było spełnieniem ich oczekiwań. Ostatnio jeden z klientów rozbawił mnie stwierdzeniem „że jego żona, która jest stałą klientką Panoramy, jak zobaczyła swoją galerię w nowej odsłonie zażądała od niego natychmiastowego zrobienia remontu ich mieszkania” myślę, że to najlepiej obrazuje nastawianie klientów.
W przeciągu ostatnich miesięcy do grona najemców dołączyły takie marki jak Olimp czy marka YES. Jakie cechy galerii zachęcają nowych najemców do nawiązania współpracy? Co galeria im może zaproponować?
Przede wszystkim wspomnianą wcześniej odwiedzalność, bardzo lojalnego klienta oraz oczywiście nową odświeżoną i zmodernizowaną przestrzeń, która dorównuje najnowocześniejszym obiektom handlowym w Poznaniu. Dodatkowy magnes stanowią również nasi wyjątkowi najemcy. To właśnie w Panoramie znajduje się drugi w Polsce i jedyny w Poznaniu Egurrola Fitness Club, dedykowany wyłącznie kobietom oraz znana w całej Polsce sportowa klinika RehaSport. Prowadzimy również bardzo aktywną działalność marketingową ukierunkowaną na wspieranie sprzedaży naszych najemców.
Czym obecnie charakteryzuje się tenant mix Galerii Panorama? Jaką markę chcieliby Państwo mieć w swojej ofercie?
Oprócz wspomnianych powyżej unikatowych marek, wyróżniamy się zbalansowanym podejściem do tenant mixu, charakteryzującym się odpowiednią proporcją doskonałych lokalnych sklepów do dużych sieciowych marek. Takie podejście wynika z pozycjonowania naszej galerii oraz oczekiwań naszych klientów. Dążymy do optymalnego mixu branżowego. Po modernizacji dysponujemy jeszcze pewną wolną powierzchnią do wynajęcia i tu osobiście widzę doskonały potencjał dla marek sportowych.
Jakie działania ma w planach Galeria Panorama na II poł. 2016 roku? Czym zaskoczą Państwo klientów i mieszkańców miasta?
Jak już wspominałem nasze działania koncentrują się przede wszystkim na akcjach promocyjnych bezpośrednio wspierających naszych najemców. Chcemy, aby klienci otrzymywali dodatkowe korzyści z robienia zakupów w Panoramie i to nie tylko te materialne, ale również w postaci pozytywnych emocji. Dlatego na jesieni znów planujemy dużą akcję, w trakcie której na klientów czekać będzie wiele wspaniałych i bardzo atrakcyjnych nagród. Nie zapominamy również o naszych najmłodszych klientach i już wkrótce zawitają do nas bohaterowie wyjątkowego filmu „Sekretne życie zwierzaków domowych”. Zatem serdecznie zapraszamy wszystkich na zakupy do Panoramy a potencjalnych najemców do kontaktu z naszym działem najmu.