Coraz więcej międzynarodowych sieci handlowych z różnych branż dostrzega potencjał azjatyckiego rynku i stawia na rozwój w tym regionie. Klienci w poszczególnych częściach świata różnią się jednak pomiędzy sobą, a oferta i usługi muszą być dopasowane do ich potrzeb. Azja słynie z zaawansowanych technologii, elektronicznych rozwiązań, nowinek technicznych. O rozwoju w tej części świata opowiada Daniel Lee, Senior Director, Digital Experience Lead APMEA, McDonald’s.
Na jakie obszary McDonald’s kładzie nacisk rozwijając się w Azji?
Coraz częściej zauważamy jak ważna jest wygoda klientów i staramy się rozwijać nasze usługi w tym zakresie. Zwłaszcza jeśli chodzi o sposób dostarczania żywności, ponieważ klienci wolą zamawiać jedzenie elektronicznie i spożywać posiłki poza tradycyjnymi restauracjami.
A jeśli chodzi o asortyment? Jakie produkty z Państwa karty cieszą się popularnością w Azji?
Stawiamy na produkty Premium, ale w przystępnych cenach. Zauważyliśmy, że klienci przychodzący do naszych punktów są gotowi płacić wyższe ceny np. za hamburgery Premium, połączone z wyższą jakością obsługi konsumenta. Dużym zainteresowaniem cieszy się usługa „Create Your Taste”, dostępna m.in. w Australii. Dzięki niej klienci mogą całkowicie samodzielnie zaprojektować swojego hamburgera, a do jego stworzenia mają do wyboru około 30 różnych składników.
Na jakie wyzwania i trendy zwracają Państwo aktualnie uwagę?
Dużą wagę przykładamy do wykorzystywania w odpowiedni sposób dostępnych danych. Testujemy i rozwijamy nowe pomysły szybciej niż kiedykolwiek wcześniej – jak robić to na dużą skalę i przy wykorzystaniu różnych procesów? I druga kwestia – jak możemy wykorzystywać zbierane dane w celu zwiększenia zaangażowania klienta i budowania jego długoterminowej lojalności? To wyzwania, z którymi mierzy się branża.
.
Tagi: