Dagmara Kucharska, Big Star: W 2011 roku poszerzyliśmy sieć o kolejne 12 sklepów

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-01-30 | 08:00
Zarówno koniec roku jak i zmiany na rynku odzieżowym są bodźcem do przeprowadzania analiz i podsumowań  oraz tworzenia prognoz na kolejny okres. Podsumowania takiego dokonała również marka Big Star. O najważniejszym wydarzeniu w ostatnim roku, planach ekspansji i zaistniałych zmianach opowiada dyrektor handlowy Big Star - Dagmara Kucharska.

W ramach realizowania założeń strategii ekspansji marki Big Star na rok 2011 sieć dystrybucji poszerzona została o kolejne 12 sklepów, zarówno w formie sklepów agencyjnych jak i dealerskich. Powodem, dla którego obie formuły cieszą się powodzeniem fraczyzobiorców jest atrakcyjność proponowanych przez nas form i warunków współpracy.
Równolegle do rozwoju regularnych punktów sprzedaży  o nowe placówki poszerzona została sieci sprzedaży w formule outletowej.
Biorąc pod uwagę zamiany zachodzące na rynku odzieżowym, na który dodatkowo silnie oddziałują obecne uwarunkowania makroekonomiczne, określamy wyniki osiągniętego za rok 2011 przychodu jako satysfakcjonujące. Charakterystycznym zjawiskiem obserwowanym od kilku lat jest wzrastająca i przybierająca na sile sezonowość sprzedaży. Tym bardziej z zadowoleniem odnotowaliśmy utrzymanie poziomu obrotów z minionego roku w najsłabiej rotujących miesiącach przy jednoczesnym odczuwalnym trendzie wzrostowym w miesiącach tradycyjnie lepszych.
Za ważne wydarzenie w naszej sieci możemy uznać na pewno wprowadzenie nowego konceptu aranżacji sklepów „Authentic”, który realizowany jest w otwieranych obecnie sklepach o kluczowej lokalizacji. Model ten inspirowany początkami jeansu w jego prostej surowej formie i procesem produkcji spodni, nawiązujący do minimalistycznego klimatu loftów i fabryk, odwołuje się do wartości z jakimi kojarzony jest od lat denimowy produkt marki Big Star: autentyczny, prawdziwy, klasyczny w kroju, nowoczesny i oryginalny w wykończeniach a przez to ponadczasowy.
Istotną, zwłaszcza z punktu widzenia klienta, zmianą, jaką udało nam się skutecznie wdrożyć, jest jednorodnie zorganizowany i konsekwentnie przeprowadzony system ogólnosieciowego doszkalania w zakresie obsługi klienta i technik sprzedaży. System ten, nastawiony na jak najbardziej profesjonalne podejście do klienta i efektywną obsługę prosprzedażową, objął zarówno prowadzących sklep partnerów jak i personel. Został wprowadzony do koncepcji know-how naszej marki, na stałe.
Warto wspomnieć również o tym, że zdecydowaliśmy się rozszerzyć ofertę obuwia i akcesoriów, która dotychczas występowała w sklepach w postaci kornerów o w pełni zorganizowany i zaopatrzony w szeroką gamę produktów sklep o charakterze obuwniczo–galanteryjnym.
Na uwagę zasługuje również fakt, że zrealizowane w poprzednim roku kolejne otwarcia sklepów odbyły się w dobrze pozycjonowanych rynkowo centrach handlowych, co znacznie umacnia pozycję marki na rynku.
Pozytywnym aspektem zachodzących zmian oraz systematycznego rozszerzania oferty asortymentowej jest zwiększenie ilości wizyt tego samego klienta w czasie ofertowania jednej kolekcji. Jednocześnie wraz ze wzrostem liczby sklepów udało się nam utrzymać średni poziom odwiedzin dla całej sieci w porównaniu do roku poprzedniego. Nie bez znaczenia jest tu zapewne program lojalnościowy, który został wdrożony w lutym 2011. Od tamtego czasu Karta Big Star Premium Card cieszy się dużym powodzeniem wśród obecnych i nowo pozyskanych klientów. Sytuacja ta pozwala nam pozytywnie prognozować kolejny rok sprzedaży.
Rozpoczęty rok 2012 traktujemy jako okres stawiający duże wyzwania, w którym kontynuować będziemy rozpoczętą już w ostatnim czasie a pozytywnie przyjętą przez opinię publiczną komunikację marki w wymiarze wizerunkowym, realizując jednocześnie plany dalszego rozwoju sieci. Nasza wieloletnia obecność na rynku i otwartość wobec zmieniających się potrzeby konsumentów są podstawą dla przyjmowanych przez nas założeń.
W roku 2012 będziemy przede wszystkim kłaść nacisk na zmianę wyglądu kolejnych sklepów oraz rozwój sieci dystrybucji w kolejnych krajach Europy. Kolejnym ważnym elementem jest równoległa realizacja planu rozwoju sieci sklepów obuwniczych. Obserwując zmiany w ilości oraz jakości obiektów handlowych stawiany sobie cel pojawienie się w popularnych centrach, które nie obejmują jeszcze naszej oferty. Realizację założonego planu taktujemy jako jeden z istotniejszych czynników decydujących o pozytywnej ocenie naszych osiągnięć w roku 2012.
Tagi:
Oceń artykuł:

Dagmara Kucharska, Big Star: W 2011 roku poszerzyliśmy sieć o kolejne 12 sklepów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.