W ramach realizowania założeń strategii ekspansji marki Big Star na rok 2011 sieć dystrybucji poszerzona została o kolejne 12 sklepów, zarówno w formie sklepów agencyjnych jak i dealerskich. Powodem, dla którego obie formuły cieszą się powodzeniem fraczyzobiorców jest atrakcyjność proponowanych przez nas form i warunków współpracy.
Równolegle do rozwoju regularnych punktów sprzedaży o nowe placówki poszerzona została sieci sprzedaży w formule outletowej.
Biorąc pod uwagę zamiany zachodzące na rynku odzieżowym, na który dodatkowo silnie oddziałują obecne uwarunkowania makroekonomiczne, określamy wyniki osiągniętego za rok 2011 przychodu jako satysfakcjonujące. Charakterystycznym zjawiskiem obserwowanym od kilku lat jest wzrastająca i przybierająca na sile sezonowość sprzedaży. Tym bardziej z zadowoleniem odnotowaliśmy utrzymanie poziomu obrotów z minionego roku w najsłabiej rotujących miesiącach przy jednoczesnym odczuwalnym trendzie wzrostowym w miesiącach tradycyjnie lepszych.
Za ważne wydarzenie w naszej sieci możemy uznać na pewno wprowadzenie nowego konceptu aranżacji sklepów „Authentic”, który realizowany jest w otwieranych obecnie sklepach o kluczowej lokalizacji. Model ten inspirowany początkami jeansu w jego prostej surowej formie i procesem produkcji spodni, nawiązujący do minimalistycznego klimatu loftów i fabryk, odwołuje się do wartości z jakimi kojarzony jest od lat denimowy produkt marki Big Star: autentyczny, prawdziwy, klasyczny w kroju, nowoczesny i oryginalny w wykończeniach a przez to ponadczasowy.
Istotną, zwłaszcza z punktu widzenia klienta, zmianą, jaką udało nam się skutecznie wdrożyć, jest jednorodnie zorganizowany i konsekwentnie przeprowadzony system ogólnosieciowego doszkalania w zakresie obsługi klienta i technik sprzedaży. System ten, nastawiony na jak najbardziej profesjonalne podejście do klienta i efektywną obsługę prosprzedażową, objął zarówno prowadzących sklep partnerów jak i personel. Został wprowadzony do koncepcji know-how naszej marki, na stałe.
Warto wspomnieć również o tym, że zdecydowaliśmy się rozszerzyć ofertę obuwia i akcesoriów, która dotychczas występowała w sklepach w postaci kornerów o w pełni zorganizowany i zaopatrzony w szeroką gamę produktów sklep o charakterze obuwniczo–galanteryjnym.
Na uwagę zasługuje również fakt, że zrealizowane w poprzednim roku kolejne otwarcia sklepów odbyły się w dobrze pozycjonowanych rynkowo centrach handlowych, co znacznie umacnia pozycję marki na rynku.
Pozytywnym aspektem zachodzących zmian oraz systematycznego rozszerzania oferty asortymentowej jest zwiększenie ilości wizyt tego samego klienta w czasie ofertowania jednej kolekcji. Jednocześnie wraz ze wzrostem liczby sklepów udało się nam utrzymać średni poziom odwiedzin dla całej sieci w porównaniu do roku poprzedniego. Nie bez znaczenia jest tu zapewne program lojalnościowy, który został wdrożony w lutym 2011. Od tamtego czasu Karta Big Star Premium Card cieszy się dużym powodzeniem wśród obecnych i nowo pozyskanych klientów. Sytuacja ta pozwala nam pozytywnie prognozować kolejny rok sprzedaży.
Rozpoczęty rok 2012 traktujemy jako okres stawiający duże wyzwania, w którym kontynuować będziemy rozpoczętą już w ostatnim czasie a pozytywnie przyjętą przez opinię publiczną komunikację marki w wymiarze wizerunkowym, realizując jednocześnie plany dalszego rozwoju sieci. Nasza wieloletnia obecność na rynku i otwartość wobec zmieniających się potrzeby konsumentów są podstawą dla przyjmowanych przez nas założeń.
W roku 2012 będziemy przede wszystkim kłaść nacisk na zmianę wyglądu kolejnych sklepów oraz rozwój sieci dystrybucji w kolejnych krajach Europy. Kolejnym ważnym elementem jest równoległa realizacja planu rozwoju sieci sklepów obuwniczych. Obserwując zmiany w ilości oraz jakości obiektów handlowych stawiany sobie cel pojawienie się w popularnych centrach, które nie obejmują jeszcze naszej oferty. Realizację założonego planu taktujemy jako jeden z istotniejszych czynników decydujących o pozytywnej ocenie naszych osiągnięć w roku 2012.
Tagi: