Content is king

2020-04-28 | 09:00

Branża retail i technologia, w szczególności Internet, są jednymi z największych sprzymierzeńców. Zdecydowanie łatwiej jest dostarczyć konsumentowi to, czego chce, gdy wiemy o nim dużo dzięki ciasteczkom i analityce - mówi Jan Mausch, Head of Digital & Strategy Planner, Q&A Communications. 

Jednak dostosowywanie okazji zakupowych do użytkownika to tylko jeden z wymiarów relacji marka – konsument. Technologia to nie tylko uzupełnienie naszej offline’owej rzeczywistości, to jej pełnoprawne przedłużenie i rozszerzenie. Branża retail dobrze radzi sobie z podążaniem za swoimi klientami – byciem tam, gdzie oni i dawaniem im komunikatów, których oczekują.

Rodzi to kolejne wyzwania – rywalizację o uwagę użytkownika. Korzystając z telefonu, dużo łatwiej przewinąć nudne stories czy zmienić aplikację, kiedy wyskoczy powiadomienie Messengera. Tę walkę widać w social media, dziś już „tradycyjnym kanale” digitalu, gdzie marki podążyły za użytkownikami. Mimo to ciągle część z nich ma trudności, by zostać zauważonymi. Bo chociaż tablica ogłoszeń promocji jest kusząca, to nie realizuje głównego celu mediów społecznościowych – bycia społecznością, a co za tym idzie wciągnięcia użytkownika w dialog. Dlatego najlepiej radzą sobie marki, które budzą jakieś emocje, mają charakter i styl. Poruszając wątki ważne dla konsumentów, skutecznie działają, wykorzystując nawet podstawowe narzędzia – konkursy, wydarzenia czy konwersacyjny charakter komunikacji.

Skuteczna technologia dla retail to nie tylko targetowanie i social media, ale także trochę zakurzony e-mail marketing czy zbliżone broadcasty z Messenger botów. Łącząc w sobie obecność w kanałach, w których są konsumenci, możliwość personalizacji, angażowania w treść i natychmiastowość transakcji, stwarzają idealne warunki do skutecznej biznesowo komunikacji.

Dziś marki mają szerokie zasoby kanałów dotarcia do konsumentów, jednak ciągle najważniejsze jest bycie istotnym i znaczącym dla konsumenta. Docierać do niego w odpowiednim miejscu i czasie, z istotną wiadomością. Dlatego wciąż to content is king.

Tagi: Q&A Communications Jan Mausch
Oceń artykuł:

Źródło: Q&A Communication

Content is king

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.