Click & collect będzie zyskiwać na popularności

2019-01-15 | 10:00

Według Krzysztofa Sajnóga, Dyrektora Marketingu Centrum Handlowego Blue City, niewątpliwie dużym wydarzeniem 2018 roku w branży było otwarcie w Blue City pierwszego w Polsce, nowego i rewolucyjnego formatu sklepu IKEA. Ta szwedzka marka postanowiła wyjść naprzeciw klientom z wielkich miast i dostosować się do nowoczesnego trybu życia, w którym wszystko musi być bliskie, szybkie i wygodne w obsłudze. 

Taki jest sklep IKEA w Blue City oraz nowe sklepy tej sieci w innych europejskich stolicach. W nowej placówce klienci mogą kupić artykuły domowe bez konieczności stania w długiej kolejce, obejrzeć przykładowe pomieszczenia kuchenne i sypialniane, by zaczerpnąć inspiracji, skorzystać z indywidualnych sesji doradczych ze specjalistami, a co najważniejsze, zamówić produkty na miejscu lub przez Internet i czekać na nie w domu lub odebrać je w wybranym sklepie sieci. Będzie to miało niewątpliwy wpływ na dalszy rozwój usługi click & collect (zamów online i odbierz w sklepie), która jest odpowiedzią na rozwój e-handlu w Polsce i będzie zyskiwać na popularności. 

Rozwiązanie to umożliwia kupującym odbiór zakupów w sposób dopasowany do ich trybu życia. Rosnące zapotrzebowanie na tę usługę sprawiło, że sklepy inwestują w różne wersje tego sposobu odbioru towarów. W dzisiejszych czasach klienci nie chcą 24-godzinnego oczekiwania na dostawę. Chcą cieszyć się swoimi zakupami od razu. Dominującą ideą konceptu click & collect jest skrócenie czasu zakupów, a także umożliwienie klientowi odbioru zakupów bez kolejki. Ważną zaletą tego rozwiązania, oprócz ograniczenia kosztów dostawy, jest bezpośredni kontakt na linii sprzedawca-klient. Jednak tym, co może ostatecznie przekonać do siebie internautę, jest kontrola jakości zakupionych towarów oraz możliwość dorzucenia innych artykułów przy odbiorze zakupów w sklepie tradycyjnym. W naszym Centrum obserwujemy systematycznie rosnącą liczbę najemców oferujących tą usługę.

Działania marketingowe podejmowane przez centra i sieci handlowe w 2018 roku mogę określić jako emocje, eventy, placemaking, customer experience, customer journey. To nie tylko modne hasła. Idą za nimi konkretne działania. W dobie e-commerce centrum handlowe nie jest już jedynie miejscem robienia zakupów. Centra handlowe mają być angażującym doświadczeniem, mają budować więź z klientami, tworzyć relacje społeczne. Większość modernizacji i rozszerzeń zrealizowanych w bieżącym roku zmienia ofertę obiektów. Stwarzana jest powierzchnia pod nowe, czasem większe koncepty sklepów, powiększana powierzchnia witryn, przebudowywane części restauracyjne czy w końcu tworzone nowe miejsca poświęcone rozrywce: place zabaw, unikalne koncepty. Po zakończonej modernizacji centra zawsze starają się wypromować te zmiany w mediach. Nie inaczej jest w Blue City. Na początku przyszłego roku będziemy tu mieli 3 piętra pełne rozrywki i nowoczesnej gastronomii, otwarte również w niedziele z ograniczeniami handlu.

Naszą najbardziej znaczącą inicjatywą podjętą w 2018 roku była największa od 15 lat przebudowa, która obejmuje ponad 20 tys. m kw. powierzchni i spektakularna metamorfoza, dzięki której Blue City staje się unikalnym w skali kraju handlowo-rozrywkowym centrum. Na 3 piętrach powstaje największy w Warszawie kompleks rozrywkowo-gastronomiczny z nowoczesnym kinem Helios, największym klubem fitness, nowym na polskim rynku konceptem rozrywkowym TEPfactor, nowoczesną, pełną edukacyjnych atrakcji salą zabaw Inca Play i nowymi restauracjami. Blue City pozyskało również bardzo ważną markę handlową – IKEA, która otworzyła w naszym centrum nowy koncept swojego sklepu. 

Dalsze ograniczenia handlu w niedziele w 2019 roku oraz rozwój e-handlu powodują, że centra handlowe muszą szukać nowych dróg rozwoju poza zakupami. Dlatego umacniać się będzie trend modernizowania funkcjonujących już obiektów, bardzo często połączony z rozbudową stref restauracyjnych i rozrywkowych oraz zmianą profilu oferty. W przyszłym roku na warszawskim rynku otwarta zostanie Galeria Młociny, co z pewnością wpłynie na działanie Arkadii i Galerii Północnej, a być może innych warszawskich centrów handlowych.

Tagi: Blue City Krzysztof Sajnóg
Oceń artykuł:

Źródło: Blue City

Click & collect będzie zyskiwać na popularności

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.