Christine Lu, Affinity China: WeChat to zdecydowanie platforma, którą należy obserwować

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-03-31 | 08:00
W dzisiejszym świecie sieciówek, łatwego dostępu do produktów i wszechobecnych technologii mobilnych, konsumenci coraz częściej tęsknią i poszukują tego, co indywidualne i niepowtarzalne. O zmianach w postawach konsumenckich, social mediach i unikatowych doświadczeniach zakupowych rozmawiamy z Christine Lu, CEO, Affinity China – sieci która zapewnia dostęp do unikalnego luksusu, stylu życia i podróży swoim chińskim członkom.

Co w Pani ocenie jest najciekawszym trendem w zachowaniach konsumenckich w regionie Azji i Pacyfiku w chwili obecnej?
Najbardziej interesującym elementem rozwoju zachowań konsumenckich jest odejście od robienia zakupów w celu utrzymania określonego status i pokazywania swojego bogactwa (chińscy klienci dóbr luksusowych) na rzecz przejścia do indywidualnego stylu życia i smakowania go. Nie można już dłużej oczekiwać od chińskich konsumentów np. kupna torebek z dużymi logami luksusowych marek.
Klienci chcą indywidualności?
Dokładnie, coraz bardziej dbają o osobisty styl, charakter rzeczy, a co więcej dużo bardziej subtelnie pokazują swoją zamożność. Kiedy podróżują poza Chiny, szukają nowych projektantów i marek, które w Chinach nie są dostępne.
Popularne sieci handlowe walczą jednak o chińskiego klienta, m.in. za pomocą social mediów. Które z kanałów tego typu kontaktu z klientami są według Pani obecnie najciekawsze?
Na wiele sposobów WeChat zastąpił Weibo i jest to kanał social mediów, który pozwala dzielić się wpływami i przekazywać opinie z ust do ust. WeChat ma teraz 600 milionów użytkowników w skali świata. Prawie wszystkie młode osoby, stali chińscy użytkownicy social mediów żyjący w Chinach i poza Chinami są na WeChat. To co jest w tym ekscytujące to kolejny etap pozwalający na przejście od usługi komunikatów do możliwości dokonywania w ten sposób mikropłatności i robienia zakupów. To zdecydowanie platforma, którą należy obserwować.
"Customer Experience” to obecnie jedno z najważniejszych słów branży retail. Jak odpowiadają Państwo na ten fenomen?
Na wiele sposobów, znamy to zjawisko już od dawna. Ponieważ nasza struktura skupia się na górnym poziomie chińskich wydatków, nasz model biznesowy, kiedy zaczynaliśmy 3 lata temu, skupiał się na potrzebach klientów. Od specjalnie zamawianych wycieczek do Nowego Jorku do prywatnych, przedpremierowych pokazów produktów dla personelu sklepów i wybranych klientów (ang. Trunk show) w Szanghaju i Pekinie, zawsze staraliśmy się stworzyć naszym klientom możliwość zanurzenia się w naszej sieci, w doświadczeniach marki. Kiedy masz do czynienia z demografią, która ma duży kapitał do wydania na zakupy, to wszystko czego jeszcze chcą i czego im brakuje to "kapitał społeczny”, czyli dostęp do doświadczeń na całym świecie, co stanowi szansę dla naszych marek partnerskich do rozwijania długoterminowej lojalności i relacji z tymi konsumentami.
Christine Lu była jednym z prelegentów tegorocznego World Retail Congress Asia Pacific. Patronem medialnym wydarzenia był magazyn Galerie Handlowe.
 
Tagi:
Oceń artykuł:

Christine Lu, Affinity China: WeChat to zdecydowanie platforma, którą należy obserwować

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.