Marcelina Zięciak, PR Manager marki Change Lingerie najbardziej ceni te reklamy, które skutecznie odwołują się do emocji odbiorców i na dłużej pozostają w jego myślach. Taki efekt można uzyskać poprzez stworzenie kreacji, która wywołuje pożądane reakcje, skłania do refleksji, zachęca do określonych zachowań, wyzwala uczucia bądź budzi skojarzenia. To podążanie za emocją reklamy, nadanie dodatkowej wartości, definiuje jej jakość. Badania potwierdzają, że wywołane przez reklamę pozytywne emocje u odbiorcy automatycznie są przenoszone na pozytywny odbiór reklamowanego produktu lub marki. Sądzę, że jest to właściwy kierunek - podkreśla.
W odpowiedzi na potrzeby współczesnych konsumentów korzystamy ze zintegrowanej komunikacji wielokanałowej. Oczywiście we wszystkich kanałach przekazy muszą być spójne ze strategią firmy, ale ważne jest ich zorientowanie na danego odbiorcę, maksymalne spersonalizowanie i dopasowanie komunikatu do każdego z kanałów. Chętnie rozszerzamy klasyczne formy komunikacji, np. standardowy direct marketing, o media społecznościowe, które umożliwiają dwustronną, aktywną komunikację z klientem, wchodzenie w interakcje i bieżące reakcje. Otwiera to perspektywę na nawiązywanie relacji.
W ostatnim czasie, to jest pod koniec ubiegłego roku, utkwiła mi w pamięci świąteczna reklama IKEA, która emitowana była w Hiszpanii. W spocie „Czy my się znamy” IKEA zaprasza rodziny do wspólnej gry przy świątecznym stole. Zasady są proste. Lektor zadaje pytania, jeśli ktoś udzieli błędnej odpowiedzi, odpada i odchodzi od stołu. Początkowe pytania o funkcje mediów społecznościowych i życie celebrytów nie sprawiają uczestnikom najmniejszego problemu. Schody zaczynają się przy pierwszych pytaniach o ważne momenty w życiu najbliższych. Po serii z pozoru prostych i podstawowych pytań typu: „gdzie poznali się Twoi rodzice?”, stoły pustoszeją. Po tym przygnębiającym eksperymencie rodziny chowają telefony, zasiadają do stołu, by być ze sobą naprawdę i cieszyć się rozmową w rzeczywistym wymiarze. Fantastyczna kreacja, która obrazuje współczesny poziom relacji, skłania do refleksji, wzrusza i zachęca do zmiany postawy.