Change Lingerie jest największą marką branży bieliźnianej w Skandynawii, a obecnie jest w trakcie dynamicznej ekspansji m.in. w Polsce. Marka posiada ponad 200 sklepów na całym świecie, a w ciągu najbliższych 5 lat ma zamiar tę liczbę podwoić. O ambitnych planach na przyszłość opowiada Tariq Al-Sakkaf, członek zarządu Change Lingerie.
Change Lingerie założono w 1995 roku. Jak podsumowałby Pan dotychczasową działalność marki?
Firma Change zaczynała od działalności na rynku hurtowym i jako producent private label, by z czasem przejść do budowania własnej marki i sieci sklepów monobrandowych. W 2001 roku otwarto w Danii pierwsze własne sklepy i to właśnie na tym polu marka osiągnęła największe sukcesy. Change ma wiele mocnych stron, które wyróżniają nas na tle innych marek bieliźnianych, są wśród nich chociażby szeroka paleta rozmiarów biustonoszy od A do K, wysoka jakość produktów wykonanych z dbałością o szczegóły oraz bezpłatne, profesjonalne doradztwo brafitterek we wszystkich naszych salonach.
Sieć sklepów Change Lingerie rozwija się w zawrotnym tempie. Czy planują Państwo jej dalszy rozwój?
W tym roku przekroczymy ilość 200 sklepów na całym świecie, a w ciągu najbliższych 5 lat chcemy tę liczbę przynajmniej podwoić. Główna uwaga skupiona jest na dalszym umacnianiu pozycji w Skandynawii, gdzie już teraz Change jest numerem 1. Polska także zajmuje na liście priorytetów wysokie miejsce, w ciągu najbliższych 2 lat chcemy stać się jedną z wiodących marek na rynku bielizny. Ostatnie nasze otwarcia są tego doskonałym przykładem.
Ile salonów Change znajduje się w Polsce obecnie?
W chwili obecnej nasza sieć liczy 22 sklepy (w tym 9 franczyzowych), do końca roku nie zamierzamy zwalniać tempa i otworzymy na pewno jeszcze kilka lokalizacji. W najbliższym czasie zostaną otwarte salony w Bytomiu, Sochaczewie, Bydgoszczy oraz w rozbudowanej części Factory Ursus w Warszawie.
W 2002 roku marka Change Lingerie stworzyła pierwszą w swej historii kolekcję strojów kąpielowych. Jak w tym czasie rozwinęła się Państwa oferta i jaka firma stanowi obecnie dla Państwa największą konkurencję w tej kategorii?
Kolekcja kąpielowa Change obejmuje dokładnie taki sam zakres rozmiarów i fasonów jak kolekcja bieliźniana, co oznacza, że każda kobieta bez względu na rozmiar i kształt biustu jest w stanie idealnie dopasować rozmiar stroju kąpielowego. Pod tym względem jedynie brytyjskie marki mogą konkurować z Change. Ponadto tworzymy kostiumy typu mix & match, które można łączyć ze sobą kolorystycznie, co pozwala kupując 2 góry i 2 doły stworzyć aż 4 różne stroje.
Czym lub kim inspirują się Państwo przy tworzeniu nowych kolekcji?
Nasi projektanci podróżują po całym świecie, uczestniczą w największych targach bieliźnianych i nieustannie śledzą najnowsze tendencje. Na paryskich wybiegach, ulicach Londynu i Nowego Jorku podpatrują rodzące się trendy. Dodatkowo często sięgają do klasycznych form i ikon mody jak Brigitte Bardot czy Marilyn Monroe. Wiele inspiracji dają również konsultacje z klientkami Change we wszystkich krajach. Jeśli wiele z nich pyta o daną rzecz i z punktu widzenia projektowego i technicznego jest możliwa do zrealizowania, jest bardzo duża szansa, że pojawi się ona w kolekcji w następnym sezonie.
Jakie produkty z Państwa oferty kobiety kupują najchętniej?
Mamy grupę stałych klientek, które uwielbiają bieliznę i bardzo chętnie sięgają po najmodniejsze w danym sezonie kolory, gdyż postrzegają ją w kategorii akcesoriów, które powinny podążać za trendami. Nowe klientki najczęściej rozpoczynają od zakupu bazowych modeli, najczęściej w kolorze czarnym, cielistym lub jasnym. Naszym bestsellerem jest niewątpliwie model „padded” czyli delikatnie usztywniany fason biustonosza, który dzięki szerokiemu zakresowi rozmiarów (60-85, B-J) i naturalnemu efektowi odpowiada bardzo dużej grupie pań.
Mówi się, że każda kobieta powinna mieć tzw. małą czarną. Czy także w branży bieliźnianej istnieje produkt, który musi znaleźć się w szafie każdej z nas?
Niewątpliwie każda z Pań powinna mieć w swojej szufladzie czarny, gładki biustonosz, który nigdy nie wyjdzie z mody. W zależności od typu i rozmiaru biustu, będzie to push up, biustonosz usztywniany lub miękki, ale przede wszystkim powinien być bardzo wygodny i dobrze dopasowany.
Dziękuję za rozmowę.