Budowanie dobrych relacji z otoczeniem leży w interesie każdej firmy

2023-11-27 | 08:00

Wdrażanie ekologicznej i społecznej odpowiedzialności to podstawa nowoczesnych przestrzeni handlowych, które stanowią inwestycję na lata oraz potwierdzają wiarygodność. To nie tylko trend, ale przede wszystkim niezbędna konieczność w obecnych czasach - podkreśla Anna Szcześniak, Senior Marketing Specialist NoVa Park


Zrównoważony rozwój jest odpowiedzią na zmiany zachodzące na świecie, ale też na zmiany w świadomości klientów. Dynamiczny rozwój daje poczucie, że można funkcjonować skutecznie, wydajnie i prośrodowiskowo. Dbałość o środowisko, społeczność i etykę, czyli zrównoważony rozwój (ESG) wprowadza coraz więcej firm. Poprzez wdrożenie odpowiednich działań marketingowych centra i sieci handlowe zwiększają świadomość oraz angażują innych w podjęcie czynności dla dobra środowiska. Troska o naszą planetę jest istotna w kontekście przyszłych pokoleń. Znaczenie elementów ESG przybiera na sile nie tylko ze względu na większą świadomość i cele wizerunkowe. W ramach projektu duży nacisk kładziony jest na edukację, szczególnie wśród najmłodszych, którzy wkrótce staną się, miejmy nadzieję, świadomymi konsumentami. Odpowiednia wiedza dla najmłodszych jest istotna pod kątem podejmowania ważnych decyzji w przyszłości – także tych zakupowych. Dlatego centra i sieci handlowe chętnie podejmują także współpracę z najważniejszymi instytucjami działającymi w sferze społecznej odpowiedzialności.

Budowanie dobrych relacji z otoczeniem leży w interesie każdej firmy. Wie o tym także NoVa Park, który regularnie podejmuje inicjatywy z obszaru CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu). Na terenie gorzowskiego centrum handlowego wspierane są zarówno działania prozdrowotne, społeczne, kulturalne, jak również proekologiczne. NoVa Park to nie tylko zakupy i możliwość ciekawego spędzenia czasu wolnego. Stawiamy także na bycie dobrym sąsiadem, dlatego uczestniczymy w życiu lokalnej społeczności oraz współpracujemy z różnymi organizacjami w Gorzowie i regionie – od Urzędu Miasta, przez lokalne firmy i przedsiębiorstwa po organizacje charytatywne (np. WOŚP) i znane lokalne kluby sportowe (np. Stal Gorzów). Klienci lubią wracać do NoVa Parku, ponieważ dbamy o odpowiednią atmosferę. Oferujemy szereg udogodnień, które pozytywnie wpływają na komfort zakupów naszych klientów – np. darmowy parking, pokój maluszka, stojaki rowerowe czy stacja naprawy rowerów. NoVa Park to obiekt przyjazny środowisku, dlatego co roku, od 10 lat, poddaje się ocenie zgodności z kryteriami BREEAM In-Use i za każdym razem pozytywnie przechodzi proces certyfikacji. Nasza tegoroczna ocena to wynik „excellent" („doskonały”) w kategorii „Asset Performance” oraz „very good” („bardzo dobry”) w kategorii „Building Management”. NoVa Park zdaje sobie sprawę, że tereny zielone odgrywają znaczącą rolę w miejskim ekosystemie, dlatego powierzchnia terenów zagospodarowanych zielenią wynosi około 7200 m2, co stanowi 17% całej powierzchni centrum. Pozytywnie na bioróżnorodność wpływa również obecność oczka wodnego zlokalizowanego w północno-wschodniej części NoVa Parku, a latem zeszłego roku zamontowaliśmy na terenie patio hotele dla owadów.

Od początku funkcjonowania centrum oferujemy możliwości dla rowerzystów, udostępniając stojaki na rowery przy każdym wejściu galerii, a także posiadamy stację naprawy rowerów, która umożliwia drobne naprawy, czy napompowanie kół. Jednym z bardziej rozwiniętych obszarów społecznego zaangażowania NoVa Park są akcje prozdrowotne. Są wśród nich m.in. akcja „Męskie zdrowie”, w ramach której na terenie NoVa Park odbywają się raz w roku bezpłatne badania profilaktyczne dla mężczyzn w kierunku raka jąder i prostaty. Na terenie centrum odbyło się już kilka edycji zbiórki krwi we współpracy z Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Zielonej Górze.
W strategii NoVa Parku ważne miejsce zajmują inicjatywy proekologiczne. Od kilku lat centrum współpracuje z WWF Polska, angażując się w akcję „Godzina dla Ziemi”. Prowadzimy również różne projekty edukacyjne poświęcone ekologii w postaci warsztatów dla dzieci, czy dla dorosłych. Zależy nam, aby każdy na terenie NoVa Parku czuł się komfortowo, a odpowiedzią na to stało się wprowadzenie „Godzin wyciszenia”. W każdy wtorek w godzinach 15.00-18.00 w NoVa Parku są wyłączone muzyka oraz monitory reklamowe, a oświetlenie jest częściowo przygaszone. Dzięki temu NoVa Park stał się miejscem przyjaznym również osobom ze spektrum autyzmu. Akcje prozdrowotne czy proekologiczne cieszą się dużym zainteresowaniem wśród naszych Klientów, a to pokazuje, że warto, abyśmy angażowali się w takie inicjatywy i pokazywali swoją „ludzką twarz”. Dodatkowo, promujemy też najemców, którzy wprowadzają w swoich sklepach eko linie kosmetyków czy eko kolekcje ubrań. Dostrzeganie oczekiwań i odpowiadanie na wyzwania zmieniającego się rynku sprawiają, że NoVa Park utrzymuje silną pozycję lokalnego lidera rynku.

Tworzenie i umacnianie sąsiedzkich relacji z najbliższym otoczeniem bardzo dobrze wpisuje się w filozofię obiektów handlowych. Chcąc być przyjaznym sąsiadem dla mieszkańców okolic należy zapewniać im doświadczenia wykraczające poza tradycyjne zakupy np. poprzez udział w wartościowych projektach. Właściciele obiektów handlowych coraz częściej chcąc zapewnić sobie przewagę konkurencyjną, a także w trosce o przyszłość swojego biznesu, wprowadzają m.in. działania na rzecz lokalnej społeczności, działania proekologiczne. Skierowane pod ich działalność systemy zarządzania, kampanie społeczne realizowane za pośrednictwem mediów, programy dla pracowników, raporty będące potwierdzeniem działań na rzecz społeczeństwa i środowiska. Wszystkie te aktywności stanowią odpowiednie narzędzia CSR. Bez względu na to, ile ich zostanie wdrożonych warto jest prowadzić komunikację wewnętrzną oraz zewnętrzną prowadzonych działań. W zależności od możliwości przedsiębiorstwa każdy sposób promowanie jest dobry, a także przynosi pozytywne korzyści i efekty. Dzięki organizacjom takim jak BREEAM możemy pokazać naszym interesariuszom, że podejmujemy realne działania. Coraz częściej przedstawiciele branży handlowej decydują się więc na poddanie organizacji międzynarodowej certyfikacji. Dylemat, przed którymi stoją właściciele i zarządcy obiektów handlowych, polega na tym, jak efektywnie wdrożyć zmiany, które zarówno zmniejszą wpływ obiektu na środowisko, jak i będą po prostu opłacalne.

Tagi: Anna Szcześniak Nova Park Shopping Mall Marketing 2023
Oceń artykuł:

Fot: NoVa Park Źródło: NoVa Park

zobacz więcej informacji o: NoVa Park

Budowanie dobrych relacji z otoczeniem leży w interesie każdej firmy

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.