Bogumił Kuś, iTerra: Nasz kraj to świetne miejsce dla pasji i biznesu

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-10-11 | 08:00
W tym roku na mapie handlowej pojawiła się nowa marka – iTerra, która pierwszy swój salon otworzyła w Alfa Centrum Białystok. Po udanym sukcesie debiutu, przyszedł czas na kolejne salony: w Kielcach, Częstochowie oraz Szczecinie. Produkty firmy Apple stają się coraz bardziej dostępne w Polsce. Sprzyja temu nieustannie rosnące zainteresowanie tą marką, co z kolei napędza sprzedaż nowych urządzeń na polskim rynku. O planach na kolejne miesiące oraz dotychczasowej działalności opowiedział Bogumił Kuś, prokurent iTerra.

Kiedy powstała marka iTerra?
Firma powstała na jesieni 2012 r., wtedy uzyskaliśmy akceptację Apple.
A kiedy i gdzie został otwarty pierwszy salon marki?
Pierwszy salon został otwarty w kwietniu 2013 roku, w Białymstoku.
Co oznacza nazwa iTerra?
Terra to po łacinie ziemia, w ten sposób nawiązujemy do „globalności” marki, a „i” to oczywiście (rozpoznawalne) zapożyczenie z nazewnictwa Apple.
Jak Państwo podsumowują ostatnie miesiące funkcjonowania salonów iTerra?
Bardzo dobrze, widzimy przed sobą optymistyczne perspektywy. A jest to okres tzw. wygrzewania się sklepów, zwłaszcza przed kluczowym dla nas i branży, drugim półroczem.
Czym polskie salony iTerra różnią się od tych zagranicznych?
Salony Apple Premium Reseller (APR) w całej Europie są takie same. Ta unifikacja to duża zaleta, dzięki niej klienci wszędzie mogą liczyć m.in. na ten sam wysoki standard obsługi.
Jakie czynniki zadecydowały o wyborze Polski i otwarciu w naszym kraju salonów iTerra?
Bo jesteśmy z Polski. To naturalny i oczywisty wybór. Można narzekać na „kryzys”, konkurencję itd., ale nasz kraj to nadal świetne miejsce dla pasji i biznesu.
Czym różnią się salony iTerra od tradycyjnych sklepów z elektroniką?
Przede wszystkim, jest to tzw. mono-brand, czyli salony oferują produkty jednej marki. Dzięki temu rozwiązaniu, na pewno zyskują klienci, gdyż zapewnia to bardziej fachowe podejście do produktu i potrzeb klienta.
Czy w czasach kryzysu ludzie kupują sprzęt elektroniczny?
Marka Apple to prawdziwa ikona rynku technologicznego i cieszy się wystarczającym zainteresowaniem, nawet w teoretycznie gorszych dla rynku czasach. Poza tym, sprzedaż sprzętu technologicznego nieustannie rośnie, również w Polsce, więc trudno nazywać obecną sytuację „kryzysem”.
Czy przed otwarciem pierwszego salonu iTerra przeprowadzali Państwo badania rynku?
Oczywiście. Debiut rynkowy „na ślepo”, szczególnie w handlu detalicznym nie wchodził w grę, działamy przecież w bardzo wymagającej branży, na coraz bardziej rozwiniętym rynku.
Błyskawicznie w naszym kraju pojawiają się salony iSpot czy Samsung Brand Store. Jak oceniają Państwo swoją konkurencję na polskim rynku?
iSpot to taki sam APR jak my. A Samsung Brand Store to zupełnie inna sieć, oparta o silną technologiczną markę. Owszem konkurencja, ale jeszcze na trochę innym etapie rynkowej ewolucji, więc podchodzimy do niej spokojnie.
W którym kierunku Pana zdaniem rozwija się branża ze sprzętem elektronicznym w Polsce? Czy jest w niej jeszcze miejsce na nowe sieci handlowe?
Branża (producenci) coraz wyraźniej zmierza w kierunku sklepów mono-brandowych, co można zauważyć chociażby w strategii Samsunga czy Sony. Z drugiej strony, nadal silną pozycję mają elektro-markety i sieci specjalistyczne. W perspektywie najbliższych lat oba te modele zapewne będą się nadal rozwijały i dopełniały.
Pierwsze sklep iTerra w naszym kraju został ulokowany w centrum handlowym. Czy podczas poszukiwań odpowiedniej lokalizacji salonów w grę wchodzą tylko centra handlowe czy także ulice handlowe?
W Polsce de facto, nie ma w Polsce ulic handlowych, które generowałyby taki traffic jak najlepsze centrum handlowe w danym mieście, więc nasz wybór był oczywisty.
Czy na zagranicznych rynkach handlowych spotkali się Państwo z marką, od której czerpią Państwo inspiracje?
Nie było potrzeby szukania takich inspiracji, bo prowadzimy sklepy według wytycznych Apple, to obowiązujący nas i przede wszystkim sprawdzony oraz skuteczny model.
Jakie są Państwa plany rozwoju na rok 2014? Czy iTerra pojawi się w kolejnych krajach?
W 2014 roku planujemy otworzyć jeszcze, co najmniej dwa nowe salony, w kolejnych miastach. W chwili obecnej pracujemy nad detalami naszych planów na najbliższą przyszłość.
Tagi:
Oceń artykuł:

Bogumił Kuś, iTerra: Nasz kraj to świetne miejsce dla pasji i biznesu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.