Beata Kokeli, CBRE: Odpowiednia ekspozycja towaru to ważny czynnik marketingowy firm odzieżowych

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-12-29 | 09:00
Jaka wielkość powierzchni najczęściej jest przeznaczana pod sklep odzieżowy? Na jakiej zasadzie dobierana jest lokalizacja tego rodzaju sklepów? Czy najemca indywidualnie prowadzący sklep odzieżowy jest mniej interesującym najemcą niż sieć znanej marki? Na te i inne pytania odpowiada Beata Kokeli, senior dyrektor - Dział Zarządzania Nieruchomościami, CBRE.

Pod względem wielkości powierzchni handlowej, można wyróżnić kilka rodzajów sklepów odzieżowych w centrach handlowych:butiki jedno i wielomarkowe (oferujące po kilka egzemplarzy ubrań z danej kolekcji) z reguły do 60 mkw., sklepy o średniej wielkości tzw. medium size units do 250 mkw. (ale też i większe w zależności od marki) – są to często monobrandy np. Esprit, Mexx, bardzo często oferujące modę typu casual, duże salony powyżej 1000 mkw. – często dwupoziomowe; są to głównie salony pojedynczych znanych sieci np. Zara, H&M, Reserved lub salony wielomarkowe np. Van Graaf, Peek & Cloppenburg.
Sklepy odzieżowe przede wszystkim muszą mieć zapewnioną witrynę, w której wstawione będą manekiny z ubraniami z bieżących kolekcji. Odpowiednia ekspozycja towaru to bardzo ważny czynnik marketingowy firm odzieżowych, dlatego ich sklepy raczej nie są narożne – muszą mieć zapewnione więcej niż 2 ściany, aby zmieściły się półki i szafy na ubrania (butiki tak – mogą być narożne).
Salony z branży modowej lokalizuje się w jednej, głównej części regularnego centrum handlowego, gdyż sklepy odzieżowe są kluczowymi najemcami. Nie umieszcza się tych najemców w sąsiedztwie sklepów spożywczych (jest to lokalizacja głównie dla punktów usługowych np. pralnia, szewc, usługi fotograficzne, kiosk).
Przyszły najemca ma swobodę wyboru, ale tylko w przypadku dostępności więcej niż jednej lokalizacji o wymaganej wielkości powierzchni w danym centrum handlowym. Najemca tematyczny, którego działalnością jest np. restauracja, nie będzie miał swobody wyboru lokalizacji w dowolnym miejscu, gdyż strefy food court są usytuowane w wyznaczonych częściach centrum handlowego, wymagają specyficznych instalacji, w które wyposażone są określone lokale.
Wysokość czynszu zależna jest od wielu czynników, ale najważniejszym jest pozycjonowanie centrum handlowego – im wyższe pozycjonowanie (np. centra wysokiej mody w atrakcyjnej lokalizacji w dużych miastach), tym marże i czynsze są wyższe. W przypadku centrów ekonomicznych stawki czynszu są proporcjonalnie niższe. Na wysokość czynszu wpływ ma również wielkość wynajmowanej powierzchni – z reguły im większa, tym niższy czynsz.
Znane sieci mają oczywiście łatwiej ze względu na rozpoznawalność marki i stałych klientów, ale najemca indywidualnie prowadzący sklep odzieżowy może również odnieść sukces w centrum handlowym. Wszystko zależy od dobrego towaru, dobrze wykwalifikowanego personelu odpowiedniej ekspozycji kolekcji.
Tagi:
Oceń artykuł:

Beata Kokeli, CBRE: Odpowiednia ekspozycja towaru to ważny czynnik marketingowy firm odzieżowych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.