Dlaczego zdecydowali się Państwo na zorganizowanie międzynarodowego castingu LG FashionTV Model Search w Galerii Askana?
Na decyzję o podjęciu współpracy z Fashion TV miało wpływ wiele elementów. Przede wszystkim, sprzyjał temu czas, w którym organizowany był casting. Zbiegając się z czasem okresem kampanii promującej nowe jesienne kolekcje jesienne dawał szanse na dodatkowe wsparcie promocyjne i jednocześnie wzrost sprzedaży. Ponadto dostrzegaliśmy wartość wizerunkową wydarzenia organizowanego wspólnie przez Fashion TV oraz Galerię Askana. Ostatecznie ciekawa była też sama formuła castingu, sposób komunikacji i scenariusz eventu. Decydując się na organizację konkretnych wydarzeń w galerii stawiamy sobie konkretne cele, w przypadku FashionTV Model Search była to mieszanka przyczyn wizerunkowych oraz w dalszej perspektywie – prosprzedażowych.
Jakim zainteresowaniem ze strony klientów cieszą się wydarzenia, które często są kolejnym „przystankiem” w międzynarodowym tourne’e?
Bycie częścią ogólnopolskiego lub międzynarodowego „road show” na pewno przekłada się na budowanie pozytywnego wizerunku Galerii. Zwłaszcza, jeśli takie wydarzenie odbywa się w danym mieście po raz pierwszy i daje okazję do uczestnictwa w nim szerokiej publiczności. W przypadku naszego obiektu w Gorzowie Wielkopolskim, śmiało mogę powiedzieć, że jesteśmy pionierami w tego typu wydarzeniach. Innowacyjne podejście do działań promocyjnych pozwoliło na zdobycie i powiększenie przewagi konkurencyjnej w regionie.
Czy można pokusić się o stwierdzenie, że prestiż i rozpoznawalność wydarzenia przyciąga więcej klientów?
Idealnie jeśli może w tym wydarzeniu uczestniczyć bezpośrednio jak najwięcej osób, ale nie jest to warunek konieczny. Każdy z nas przecież potrafi wyrobić sobie opinię na dany temat nie tylko na podstawie własnych doświadczeń ale też przekonań czy pozytywnych skojarzeń. To jest właśnie siła i „magia” wydarzeń o charakterze wizerunkowym. Oczywiście idealnie, jeśli oprócz efektu długofalowego – istotnego dla image galerii - możemy zapewnić wzrost liczby klientów czy sprzedaży już podczas samego wydarzenia. Dlatego właśnie działania wizerunkowe wzbogacamy o dodatkowe elementy, stymulujące obroty naszych najemców.
Jakie różnice dostrzegają Państwo w organizowaniu oraz przebiegu wydarzenia o zasięgu ogólnoświatowym, a eventami odbywającymi się jedynie w naszym kraju?
Galeria Askana była i jest miejscem wydarzeń międzynarodowych i organizowanych przez firmy z zagranicy przy czym były to wydarzenia o bardzo różnym charakterze. Był to zarówno koncert Chrisa de Burgh na otwarcie Galerii w 2007 roku (realizowany przez ekipę z Niemiec) jak też m in. wystawy „Dzieciaki na księżycu” – rodem z Portugalii czy „Wynalazki Leonardo da Vinci”, która była przygotowana przez firmę z Węgier. Zestawiając je z wydarzeniami organizowanymi przez firmy z Polski takie jak np. koncert zespołu Myslovitz czy wystawy: „W krainie Smoków” i „Tajemnice Podwodnego Świata”, z całym przekonaniem mogę stwierdzić, że kraj pochodzenia eventu nie jest czynnikiem, który w jakikolwiek sposób pozwala na znalezienie między nimi różnic. Odnosząc się bezpośrednio do przykładu współpracy z Fashion TV pamiętajmy, że był on realizowany właśnie przez ekipę z Polski. Jako zarządcę, interesuje nasz treść, pomysł i wartość dodana do obiektu, a nie kraj pochodzenia danej akcji/kampanii.
Jakie warunki musi spełnić centrum handlowe, aby zorganizować tego typu wydarzenie?
W przypadku wydarzeń organizowanych na licencji jej cena nie jest najczęściej wyszczególniona w kosztorysie choć z pewnością stanowi składową część ceny oferowanej. Wartość licencji ma przede wszystkim znaczenie dla firmy, która licencję kupuje i zamierza się nią posługiwać. Dla Galerii większe znaczenie ma to jaki dana marka może przynieść efekt.
Z jakimi stowarzyszeniami, organizacjami, fundacjami, firmami współpracowali Państwo przy organizacji wydarzenia?
Lista wszystkich podmiotów z jakimi mieliśmy kontakt jest bardzo długa począwszy od organizatora a skończywszy na mediach jednak sam casting był przygotowany przez Fashion TV wg jego pomysłu i realizacji.
Czy podczas castingu galeria współpracowała z najemcami z określonych branż (np. sklepy z odzieżą, kosmetykami)?
Przy okazji każdego wydarzenia współpracujemy z najemcami. Jednak w przypadku wydarzeń typu fashion, zwłaszcza, jeśli ich częścią jest pokaz mody, staramy się zapewnić współpracę pomiędzy specjalistami – w tym przypadku pomiędzy Fashion TV, a najemcami z wymienionych przez Panią branż. To gwarantuje profesjonalną współpracę na poziomie doboru kolekcji, przymiarek czy też wypożyczenia i zwrotu kolekcji po pokazie. Naszą rolą jest zbudowanie pozytywnego i owocnego dialogu pomiędzy najemcami, a organizatorem oraz koordynacja takiej współpracy. To my jesteśmy odpowiedzialni za satysfakcję tak klientów indywidualnych centrum, co jak i najemców.
Jakie nośniki reklamowe zostały wykorzystane przy promocji wydarzenia?
W przypadku promocji tej kampanii wizerunkowej zdecydowaliśmy się na skorzystanie z nośników wykorzystujących obraz. W tym przypadku czarno – białe zdjęcie twarzy modelki oraz towarzyszące jej wyraźne logo FTV i Galerii Askana. Oprócz wcześniej zamówionych nośników dodaliśmy też nośniki wielkoformatowe i reklamę prasową a całość kampanii uzupełniliśmy reklamą radiową i internetową, które miała za zadanie przede wszystkim informować o dacie castingu.
Czy wydarzenia o zasięgu międzynarodowym na stałe wpisały się w kalendarz działań marketingowych Galeria Askana?
Najbardziej rozpoznawalne brandy, funkcjonujące w tzw. kulturze masowej są najczęściej brandami globalnymi, po które wszyscy chętnie sięgamy, bo dobrze nam się kojarzą. Dwa lata temu przy okazji premiery filmu Auta 2 zdecydowaliśmy się na organizację Dnia Dziecka z Disney′em i był to niewątpliwie jeden z najlepszych Dni Dziecka jakie zorganizowaliśmy.
Czy w najbliższym czasie planują Państwo podobne wydarzenia promujące światowe marki lub osobowości?
W tym roku postanowiliśmy promować Dni Dziecka wspólnie z Barbie i Hot Wheels, a wiedząc jak wiele radości zabawki spod znaku tych marek sprawiają najmłodszym wiemy, że będą to dwa dni świetnej zabawy.
Tagi: