Bartłomiej Bujnowski, Galeria Askana: Działania wizerunkowe stymulują również obroty naszych najemców

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-06-13 | 08:12
Działania marketingowe w centrum handlowym mają na celu przede wszystkim przyciągnąć większą ilość klientów. Oprócz okolicznościowych wydarzeń z okazji, np. Dnia Dziecka lub Mikołajek zarządcy z roku na rok szukają coraz bardziej oryginalnych i nietypowych wydarzeń. Wydarzeniami, które zasługują na szczególną uwagę są wszelkiego typu eventu o zasięgu międzynarodowym, mające niekiedy w Polsce kolejny "przystanek" w światowym tourne′e. O tego typu wydarzeniach w polskich galeriach handlowych i ich wpływie na postrzeganie wizerunku obiektu opowiedział Bartłomiej Bujnowski, manager ds. marketingu Galerii Askana.

Dlaczego zdecydowali się Państwo na zorganizowanie międzynarodowego castingu LG FashionTV Model Search w Galerii Askana?
Na decyzję o podjęciu współpracy z Fashion TV miało wpływ wiele elementów. Przede wszystkim, sprzyjał temu czas, w którym organizowany był casting. Zbiegając się z czasem okresem kampanii promującej nowe jesienne kolekcje jesienne dawał szanse na dodatkowe wsparcie promocyjne i jednocześnie wzrost sprzedaży. Ponadto dostrzegaliśmy wartość wizerunkową wydarzenia organizowanego wspólnie przez Fashion TV oraz Galerię Askana. Ostatecznie ciekawa była też sama formuła castingu, sposób komunikacji i scenariusz eventu. Decydując się na organizację konkretnych wydarzeń w galerii stawiamy sobie konkretne cele, w przypadku FashionTV Model Search była to mieszanka przyczyn wizerunkowych oraz w dalszej perspektywie – prosprzedażowych.
Jakim zainteresowaniem ze strony klientów cieszą się wydarzenia, które często są kolejnym „przystankiem” w międzynarodowym tourne’e?
Bycie częścią ogólnopolskiego lub międzynarodowego „road show” na pewno przekłada się na budowanie pozytywnego wizerunku Galerii. Zwłaszcza, jeśli takie wydarzenie odbywa się w danym mieście po raz pierwszy i daje okazję do uczestnictwa w nim szerokiej publiczności. W przypadku naszego obiektu w Gorzowie Wielkopolskim, śmiało mogę powiedzieć, że jesteśmy pionierami w tego typu wydarzeniach. Innowacyjne podejście do działań promocyjnych pozwoliło na zdobycie i powiększenie przewagi konkurencyjnej w regionie.
Czy można pokusić się o stwierdzenie, że prestiż i rozpoznawalność wydarzenia przyciąga więcej klientów?
Idealnie jeśli może w tym wydarzeniu uczestniczyć bezpośrednio jak najwięcej osób, ale nie jest to warunek konieczny. Każdy z nas przecież potrafi wyrobić sobie opinię na dany temat nie tylko na podstawie własnych doświadczeń ale też przekonań czy pozytywnych skojarzeń. To jest właśnie siła i „magia” wydarzeń o charakterze wizerunkowym. Oczywiście idealnie, jeśli oprócz efektu długofalowego – istotnego dla image galerii - możemy zapewnić wzrost liczby klientów czy sprzedaży już podczas samego wydarzenia. Dlatego właśnie działania wizerunkowe wzbogacamy o dodatkowe elementy, stymulujące obroty naszych najemców.
Jakie różnice dostrzegają Państwo w organizowaniu oraz przebiegu wydarzenia o zasięgu ogólnoświatowym, a eventami odbywającymi się jedynie w naszym kraju?
Galeria Askana była i jest miejscem wydarzeń międzynarodowych i organizowanych przez firmy z zagranicy przy czym były to wydarzenia o bardzo różnym charakterze. Był to zarówno koncert Chrisa de Burgh na otwarcie Galerii w 2007 roku (realizowany przez ekipę z Niemiec) jak też m in. wystawy „Dzieciaki na księżycu” – rodem z Portugalii czy „Wynalazki Leonardo da Vinci”, która była przygotowana przez firmę z Węgier. Zestawiając je z wydarzeniami organizowanymi przez firmy z Polski takie jak np. koncert zespołu Myslovitz czy wystawy: „W krainie Smoków” i „Tajemnice Podwodnego Świata”, z całym przekonaniem mogę stwierdzić, że kraj pochodzenia eventu nie jest czynnikiem, który w jakikolwiek sposób pozwala na znalezienie między nimi różnic. Odnosząc się bezpośrednio do przykładu współpracy z Fashion TV pamiętajmy, że był on realizowany właśnie przez ekipę z Polski. Jako zarządcę, interesuje nasz treść, pomysł i wartość dodana do obiektu, a nie kraj pochodzenia danej akcji/kampanii.
Jakie warunki musi spełnić centrum handlowe, aby zorganizować tego typu wydarzenie?
W przypadku wydarzeń organizowanych na licencji jej cena nie jest najczęściej wyszczególniona w kosztorysie choć z pewnością stanowi składową część ceny oferowanej. Wartość licencji ma przede wszystkim znaczenie dla firmy, która licencję kupuje i zamierza się nią posługiwać. Dla Galerii większe znaczenie ma to jaki dana marka może przynieść efekt.
Z jakimi stowarzyszeniami, organizacjami, fundacjami, firmami współpracowali Państwo przy organizacji wydarzenia?
Lista wszystkich podmiotów z jakimi mieliśmy kontakt jest bardzo długa począwszy od organizatora a skończywszy na mediach jednak sam casting był przygotowany przez Fashion TV wg jego pomysłu i realizacji.
Czy podczas castingu galeria współpracowała z najemcami z określonych branż (np. sklepy z odzieżą, kosmetykami)?
Przy okazji każdego wydarzenia współpracujemy z najemcami. Jednak w przypadku wydarzeń typu fashion, zwłaszcza, jeśli ich częścią jest pokaz mody, staramy się zapewnić współpracę pomiędzy specjalistami – w tym przypadku pomiędzy Fashion TV, a najemcami z wymienionych przez Panią branż. To gwarantuje profesjonalną współpracę na poziomie doboru kolekcji, przymiarek czy też wypożyczenia i zwrotu kolekcji po pokazie. Naszą rolą jest zbudowanie pozytywnego i owocnego dialogu pomiędzy najemcami, a organizatorem oraz koordynacja takiej współpracy. To my jesteśmy odpowiedzialni za satysfakcję tak klientów indywidualnych centrum, co jak i najemców.
Jakie nośniki reklamowe zostały wykorzystane przy promocji wydarzenia?
W przypadku promocji tej kampanii wizerunkowej zdecydowaliśmy się na skorzystanie z nośników wykorzystujących obraz. W tym przypadku czarno – białe zdjęcie twarzy modelki oraz towarzyszące jej wyraźne logo FTV i Galerii Askana. Oprócz wcześniej zamówionych nośników dodaliśmy też nośniki wielkoformatowe i reklamę prasową a całość kampanii uzupełniliśmy reklamą radiową i internetową, które miała za zadanie przede wszystkim informować o dacie castingu.
Czy wydarzenia o zasięgu międzynarodowym na stałe wpisały się w kalendarz działań marketingowych Galeria Askana?
Najbardziej rozpoznawalne brandy, funkcjonujące w tzw. kulturze masowej są najczęściej brandami globalnymi, po które wszyscy chętnie sięgamy, bo dobrze nam się kojarzą. Dwa lata temu przy okazji premiery filmu Auta 2 zdecydowaliśmy się na organizację Dnia Dziecka z Disney′em i był to niewątpliwie jeden z najlepszych Dni Dziecka jakie zorganizowaliśmy.
Czy w najbliższym czasie planują Państwo podobne wydarzenia promujące światowe marki lub osobowości?
W tym roku postanowiliśmy promować Dni Dziecka wspólnie z Barbie i Hot Wheels, a wiedząc jak wiele radości zabawki spod znaku tych marek sprawiają najmłodszym wiemy, że będą to dwa dni świetnej zabawy.
Tagi:
Oceń artykuł:

Bartłomiej Bujnowski, Galeria Askana: Działania wizerunkowe stymulują również obroty naszych najemców

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.