Balbina Wołongiewicz, Drogerie Natura: Każdy jest u nas traktowany indywidualnie

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-04-13 | 09:00
Jakie elementy strategii marketingowej/filozofii zarządzania wyróżniają sieć Drogerie Natura na tle konkurencji? Jakie kluczowe działania zadecydowały o sukcesie firmy? O tym opowiada Balbina Wołongiewicz, PR manager.

Drogerie Natura, od ponad 15 lat, tworzą przestrzeń dla ludzi, których dobre poczucie idzie w parze z możliwością pielęgnacji własnego wizerunku, w tym ciała i urody, również troszczących się o wygląd i zdrowie swoich najbliższych – rodzin i dzieci. Dlatego nasza strategia, ukierunkowana na wsparcie Klienta w realizacji jego potrzeb, zasadza się na fundamentalnych wartościach, takich jak zaufanie, odpowiedzialność i rzetelność. Zależy nam, aby marka Drogerie Natura była kojarzona z wyjątkowym podejściem – każdy jest u nas traktowany indywidualnie. To ludzie, którzy rozwijają sieć, będąc jednocześnie jej częścią, decydują o wyjątkowości sklepów. Przykładamy zatem ogromną wagę do tego, aby byli to profesjonaliści, którzy poprzez pracę mogą realizować własne pasje i przyczyniać się do satysfakcji Klientów drogerii. Nasze zaangażowanie znalazło uznanie w opinii konsumentów, którzy trzykrotnie przyznali sieci nagrodę „Jakość obsługi” w 2009, 2010 i 2011. Nieprzerwanie prowadzimy dialog z naszymi klientami i w odpowiedzi na ich oczekiwania rozwijamy nowe sposoby komunikacji: portal społecznościowy, Klub Natura czy fanpage Drogerii Natura na Facebook’u.
Rok 2011 to przede wszystkim sfinalizowanie transakcji zakupu firmy Pobita, właściciela sieci Drogerie Natura, przez gdyńską Grupę Interchem. W wyniku tej transakcji doszło do połączenia sieci Drogerie Natura i Drogerii Aster, których jest dziś łącznie blisko 400. Dzięki temu zajmujemy silną pozycje wicelidera na rynku usług kosmetyczno – drogeryjnych w Polsce. Wymiana dotychczasowych doświadczeń dwóch marek stworzy nowe możliwości rozwoju sieci w oparciu o wspólnie wypracowane standardy w zakresie sprzedaży i obsługi klientów, nowe kanały dystrybucji i powiększony asortyment. Ponadto, w minionym roku konsekwentnie rozwijaliśmy strategię komunikacji internetowej sieci poprzez skupienie społeczności wokół serwisu www.drogerienatura.pl oraz funpagu na portalu społecznościowym Facebook. Portal www.drogerienatura.pl i profil Drogerie Natura na Facebook’u skupiają łącznie ponad 50 tys. użytkowników. Komunikacja poprzez Facebook’a daje nam możliwość informowania o akcjach prowadzonych w poszczególnych drogeriach, bieżącej ofercie, aktualnych promocjach. Dzięki komunikacji internetowej mamy szansę na swobodny dialog z klientami – internautami, a także szybsze przekazywanie treści oraz pozyskiwanie informacji niezbędnych do rozwoju firmy bezpośrednio od konsumentów.
W wyniku połączenia sieci Drogerie Natura i Drogerie Aster, posiadamy prawie 400 sklepów. W najbliższym czasie planujemy sukcesywnie zwiększać liczbę otwarć drogerii nawet o kilkadziesiąt sklepów rocznie. W ciągu najbliższych dwóch lat utrzymamy obecne proporcje sieci pod względem lokalizacji w miejscowościach o różnej liczbie mieszkańców. Zintensyfikujemy również mocno otwarcia nowych drogerii w dużych miastach takich jak: Warszawa, Kraków, Poznań, Trójmiasto. Niewątpliwie kluczowym wyzwaniem będzie pozyskiwanie dobrych lokalizacji oraz stworzenie atrakcyjnej oferty dla niezależnych operatów sklepów drogeryjno-kosmetycznych szukających możliwości dalszego rozwoju w ramach dobrze zorganizowanej sieci.
Rynek drogeryjny w Polsce będzie ulegał konsolidacji w coraz większym stopniu. Ten kierunek będzie się z pewnością utrzymywał przez najbliższe lata.Ze względów ekonomicznych ta droga rozwoju w ogóle nas nie dziwi. Centralne zarządzanie siecią jest bowiem dużo bardziej opłacalne. Wspólna logistyka, polityka handlowa i administracja, a przede wszystkim wspólna wizja rozwoju pozwalają na realizację założonych celów sprawniej i efektywniej. Dlatego też w ramach grupy Interchem będziemy również rozwijać format franczyzowy pod marką A’propos. Jeśli chodzi o ofertę, każda z sieci będzie dążyła do ciągłego urozmaicania asortymentu w nowe kategorie produktów. Natomiast w najbliższym czasie możemy spodziewać się dużej aktywności w zakresie promowania marek własnych poszczególnych sieci, czego efekty są już dziś coraz bardziej dostrzegalne.
Tagi:
Oceń artykuł:

Balbina Wołongiewicz, Drogerie Natura: Każdy jest u nas traktowany indywidualnie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.