Drogerie Natura, od ponad 15 lat, tworzą przestrzeń dla ludzi, których dobre poczucie idzie w parze z możliwością pielęgnacji własnego wizerunku, w tym ciała i urody, również troszczących się o wygląd i zdrowie swoich najbliższych – rodzin i dzieci. Dlatego nasza strategia, ukierunkowana na wsparcie Klienta w realizacji jego potrzeb, zasadza się na fundamentalnych wartościach, takich jak zaufanie, odpowiedzialność i rzetelność. Zależy nam, aby marka Drogerie Natura była kojarzona z wyjątkowym podejściem – każdy jest u nas traktowany indywidualnie. To ludzie, którzy rozwijają sieć, będąc jednocześnie jej częścią, decydują o wyjątkowości sklepów. Przykładamy zatem ogromną wagę do tego, aby byli to profesjonaliści, którzy poprzez pracę mogą realizować własne pasje i przyczyniać się do satysfakcji Klientów drogerii. Nasze zaangażowanie znalazło uznanie w opinii konsumentów, którzy trzykrotnie przyznali sieci nagrodę „Jakość obsługi” w 2009, 2010 i 2011. Nieprzerwanie prowadzimy dialog z naszymi klientami i w odpowiedzi na ich oczekiwania rozwijamy nowe sposoby komunikacji: portal społecznościowy, Klub Natura czy fanpage Drogerii Natura na Facebook’u.
Rok 2011 to przede wszystkim sfinalizowanie transakcji zakupu firmy Pobita, właściciela sieci Drogerie Natura, przez gdyńską Grupę Interchem. W wyniku tej transakcji doszło do połączenia sieci Drogerie Natura i Drogerii Aster, których jest dziś łącznie blisko 400. Dzięki temu zajmujemy silną pozycje wicelidera na rynku usług kosmetyczno – drogeryjnych w Polsce. Wymiana dotychczasowych doświadczeń dwóch marek stworzy nowe możliwości rozwoju sieci w oparciu o wspólnie wypracowane standardy w zakresie sprzedaży i obsługi klientów, nowe kanały dystrybucji i powiększony asortyment. Ponadto, w minionym roku konsekwentnie rozwijaliśmy strategię komunikacji internetowej sieci poprzez skupienie społeczności wokół serwisu www.drogerienatura.pl oraz funpagu na portalu społecznościowym Facebook. Portal www.drogerienatura.pl i profil Drogerie Natura na Facebook’u skupiają łącznie ponad 50 tys. użytkowników. Komunikacja poprzez Facebook’a daje nam możliwość informowania o akcjach prowadzonych w poszczególnych drogeriach, bieżącej ofercie, aktualnych promocjach. Dzięki komunikacji internetowej mamy szansę na swobodny dialog z klientami – internautami, a także szybsze przekazywanie treści oraz pozyskiwanie informacji niezbędnych do rozwoju firmy bezpośrednio od konsumentów.
W wyniku połączenia sieci Drogerie Natura i Drogerie Aster, posiadamy prawie 400 sklepów. W najbliższym czasie planujemy sukcesywnie zwiększać liczbę otwarć drogerii nawet o kilkadziesiąt sklepów rocznie. W ciągu najbliższych dwóch lat utrzymamy obecne proporcje sieci pod względem lokalizacji w miejscowościach o różnej liczbie mieszkańców. Zintensyfikujemy również mocno otwarcia nowych drogerii w dużych miastach takich jak: Warszawa, Kraków, Poznań, Trójmiasto. Niewątpliwie kluczowym wyzwaniem będzie pozyskiwanie dobrych lokalizacji oraz stworzenie atrakcyjnej oferty dla niezależnych operatów sklepów drogeryjno-kosmetycznych szukających możliwości dalszego rozwoju w ramach dobrze zorganizowanej sieci.
Rynek drogeryjny w Polsce będzie ulegał konsolidacji w coraz większym stopniu. Ten kierunek będzie się z pewnością utrzymywał przez najbliższe lata.Ze względów ekonomicznych ta droga rozwoju w ogóle nas nie dziwi. Centralne zarządzanie siecią jest bowiem dużo bardziej opłacalne. Wspólna logistyka, polityka handlowa i administracja, a przede wszystkim wspólna wizja rozwoju pozwalają na realizację założonych celów sprawniej i efektywniej. Dlatego też w ramach grupy Interchem będziemy również rozwijać format franczyzowy pod marką A’propos.
Jeśli chodzi o ofertę, każda z sieci będzie dążyła do ciągłego urozmaicania asortymentu w nowe kategorie produktów. Natomiast w najbliższym czasie możemy spodziewać się dużej aktywności w zakresie promowania marek własnych poszczególnych sieci, czego efekty są już dziś coraz bardziej dostrzegalne.
Tagi: