Polski rynek franczyzy w branży gastronomicznej rozwija się bardzo dynamicznie. Co roku przybywa sieci, które zainteresowanym osobom oferują prowadzenie kawiarni, bądź restauracji. I chociaż koszty prowadzenia biznesu pod cudzym brandem nie należą do najniższych, to franczyza pozostaje częstym wyborem wielu restauratorów. O systemie franczyzowym oferowanym przez Carte d′Or opowiedział Artur Czoska, dyrektor ds. rozwoju sieci.
Od kiedy oferują Państwo możliwość przystąpienia do systemu franczyzowego i dlaczego zdecydowali się Państwo na ten rodzaj współpracy?
Firma CD CAFE, partner firmy Unilever, oferuje system franczyzowy na rynku polskim od 2012r. Zdecydowaliśmy się akurat na to rozwiązanie, ponieważ znana na całym świecie marka lodów Carte d’Or, wsparcie firmy Unilever poparte naszym wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu lodziarni a także chęć stworzenia nowej, silnej sieci na Polskim rynku, który jak do tej pory był bardzo skromny w segmencie premium pozwala nam na stały dynamiczny rozwój oraz prowadzi naszych franczyzobiorców do sukcesu w biznesie.
Ile aktualnie placówek (na dzień 1 maja 2013 r.) liczy sieć sklepów prowadzonych pod Państwa marką w systemie franczyzy?
W tym roku w naszej sieci przybyły już 4 nowe lokalizacje i na chwilę obecną posiadamy 35 lokali franczyzowych z czego 6 to lokale własne.
Czy w Państwa branży istnieje sezonowość sprzedaży i czy w związku z tym można określić najbardziej właściwy czas dla rozpoczęcia działalności franczyzobiorcy?
Oczywiście sezonowość występuje choć nie jest ona już tak duża jak była kilka lat temu – Polacy nauczyli się również zimą odwiedzać lodziarnie. Wydaje się, że najlepszym okresem na otwarcie Carte d’Or Cafe jest okres wiosenny jeżeli są to lokale wolnostojące lub też typowo sezonowe, ale jeżeli mówimy o galeriach handlowych to tu cały rok jest dobry na rozpoczęcie biznesu lodowego, bo jak wiadomo są one odwiedzane cały czas.
Jakie koszty inwestycji zobowiązany jest ponieść franczyzobiorca i w jakich przedziałach kwotowych one się kształtują?
Koszt inwestycji zależy od wielu czynników takich jak np.: wielkość powierzchni, miejsce, wymagania właściciela lokalu itp. Zawiera się w przedziale od 120 tys. do ponad 300 tys.
W jakim czasie przewidywany jest zwrot kosztów z poniesionej inwestycji?
Przewidywany zwrot z inwestycji
zakładamy od 18 miesięcy wzwyż bo tu także wpływa mają różne czynniki,
które go kształtują. My oczywiście partycypujemy w kosztach powstania
naszych lokali i jest to ustalane indywidualnie.
Jakie wymagania stawiają Państwo franczyzobiorcy?
Odnośnie lokalizacji nie narzucamy nic konkretnego tzn. mamy na tyle elastyczny koncept, który potrafimy dopasować do różnych lokali oraz lokalizacji od 30 mkw. do ponad 100 mkw. od lokali wolnostojących przez centra handlowe aż po punkty sezonowe. Nasza firma jest w stanie pomóc w pozyskaniu powierzchni handlowych dla naszych potencjalnych franczyzobiorców jeżeli tylko występuje taka potrzeba. Każdą lokalizację weryfikują nasi specjaliści.
Jakie korzyści z przystąpienia do umowy wynikają dla franczyzobiorcy?
Podstawową korzyścią przystąpienia do naszego konceptu jest to, iż nasza marka, Carte d’Or rozpoznawalna jest praktycznie na całym świecie, a system „know how”, który przekazujemy naszym franczyzobiorcom był tworzony na bazie wieloletniego doświadczenia naszego zespołu.
Czy zapewniają Państwo w ramach współpracy również przeprowadzenie działań marketingowych?
Działania marketingowe – oczywiście we
współpracy z firmą Unilever przeprowadzamy różnego rodzaju działania
marketingowe prowadzone na różnych płaszczyznach wśród których są:
Facebook, lodoweinspiracje.pl, reklama telewizyjna aż po konkretne
promocje w naszych lokalach. CD Cafe oferuje swoim franczyzobiorcom
również pełne wsparcie mające na celu ułatwienie startu biznesu i
zapewnienie stałego i zrównoważonego przychodu: pomoc w znalezieniu
lokalizacji, udostępnienie usług architekta, który pomoże zaprojektować
lokal, wyposażenie lokalu w cały sprzęt chłodniczy oraz możliwość
pozyskania profesjonalnego ekspresu do kawy, kompleksowy program
szkoleniowy dla personelu, możliwość nadzoru nad pracą nowego punktu w
pierwszych miesiącach funkcjonowania, zaopatrzenie we wszystkie produkty
oferowane w sieci oraz uruchomienie kredytu kupieckiego. Głównym naszym
założeniem jest sukces Franczyzobiorców.
Jakie zagrożenia dla franczyzodawcy wynikają ze współpracy z franczyzobiorcą?
Nasza umowa franczyzowa reguluje wszystkie działania, które nasz franczyzobiorca może wykonywać we własnym zakresie co gwarantuje nam zabezpieczenie wobec takiej sytuacji, więc jak do tej pory nie mieliśmy żadnego przypadku mogącego wywołać negatywne skutki wobec nas. Ewentualne zagrożenia jakie mogłyby powstać to nietrzymanie standardów, jakie narzucamy naszym franczyzobiorcom, ale na tę chwilę nie mamy z tym problemów.
Tagi: