Antonio Di Vincenzo, Original Marines: Rocznie odwiedza nas 12 mln klientów. Połowa z nich dokonuje zakupów

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-06-16 | 08:12
W 2013 roku polski rynek wzbogacił się o kolejną markę odzieżową. Original Marines proponuje szeroki wybór odzieży dla dzieci oraz całej rodziny. Włoskie korzenie marki dosięgły nie tylko Polski, bowiem na swoje 30 urodziny marka planuje międzynarodowy rozwój w całej Europie, a o szczegółach opowiedział Antonio Di Vincenzo, zastępca prezesa IMAP Export, właścicieela marki Original Marines

Jak wyglądały początki marki Original Marines?
Marka została założona w 1983 roku. Wtedy zajmowała się głównie importem odzieży codziennej. Zaczęto od zwykłych białych koszulek, takich, jakie noszą żołnierze oddziałów piechoty morskiej- Marines. Stąd wzięła się nazwa marki. W latach 1983 do 1992 sprzedaliśmy ich 25 mln.
W których krajach możemy znaleźć sklepy Original Marines?
Marka działa obecnie na rynkach Europy, Afryki oraz Azji. Plan rozwoju międzynarodowego rozpoczął się w 2012 roku. Jego głównym założeniem jest wsparcie rozwoju struktur marki na rynkach europejskich.
Jak wygląda proces wchodzenia marki Original Marines na zagraniczne rynki?
Żeby dobrze rozwijać się na rynkach zagranicznych musimy przede wszystkim dopasować się do wymagań związanych z lokalną kulturą. Tylko wtedy będziemy mogli naprawdę docenić różnorodność lokalnych gustów oraz trendów. Dlatego też zawsze szukamy partnerów „na miejscu”. Ich pomoc jest bardzo cenna w procesie integracyjnym na danym rynku. W tej chwili koncentrujemy się na obszarach Europy północnej i wschodniej. Otwarcie sklepu w Warszawie było już 86. poza granicami Włoch. Do tej grupy, do końca 2013 roku dołączy kolejne 13 zagranicznych sklepów. Każdy z nich proponuje ten sam asortyment, co inne placówki.
Jakie są dochody roczne Państwa firmy?
Rok 2012 zakończył się dla nas wynikiem 224 mln euro, co daje wzrost na poziomie 6,8%. Jesteśmy w bardzo bliskim kontakcie z całą siecią sprzedaży. Każdy sklep traktujemy równo i dokładamy wszelkich starań, by wszystkie placówki pracowały równie dobrze oraz miały wysokie dochody. Każdego roku odwiedza nas ponad 12 mln klientów, a zakupów dokonuje około połowa z nich.
Czy wspomagają Państwo rozpoznawalność marki kampaniami promocyjnymi?
Nasz produkt, czyli odzież dla całej rodziny, w szczególności dla dzieci, charakteryzuje się świetną jakością za najlepszą cenę. Nasze kampanie muszą więc odzwierciedlać nasz wizerunek, w który bardzo dużo inwestujemy. Kampania jest nieodłączną częścią naszej działalności, dlatego są one bardzo oryginalne. Są też wizualną gratką, dzięki czemu jesteśmy laureatami wielu nagród. W 2005 roku nasza telewizyjna reklama „The Rules” otrzymała nagrodę Key Award w kategorii Moda&Piękno. W 2010 roku otrzymaliśmy nagrodę za najlepszą strategię komunikacyjną i strategię zrównoważonego rozwoju na gali Campania Awards. W kolejnym roku zostaliśmy laureatem Disney Quality Product Awards w kategorii komunikacji i marketingu. Na nasze 30 urodziny w tym roku dostaliśmy wyróżnienie Premio Mondadori oraz kolejny raz Disney Quality Product Award za rozwiązania ekologiczne i wpierające środowisko. Jeśli chodzi o nasze zaangażowanie w sprawy społeczne, Original Marines bierze udział w wielu inicjatywach we włoskim regionie Kampanii.
Jak może Pan podsumować 30 letnią działalność Original Marines?
Faktycznie, w 2013 roku świętujemy nasze 30 urodziny. Na przestrzeni lat nasza marka dojrzewała i rozwijała się. Zdolność zmiany była zdecydowanie jednym z kluczowych elementów naszego sukcesu i tak długiej popularności marki. Zmieniliśmy nasze logo, mamy też nową stronę internetową oraz świetną kolekcję. Tak Original Marines świętuje swoje urodziny.
Jaka jest pozycja Polski w strategii rozwojowej Państwa firmy?
Polska jest dla nas bardzo ważnym rynkiem. Uważamy, że ten kraj bardzo dobrze przyjmie nasz produkt i stanie się dużym rynkiem rozwojowym w Europie wschodniej.
Tagi:
Oceń artykuł:

Antonio Di Vincenzo, Original Marines: Rocznie odwiedza nas 12 mln klientów. Połowa z nich dokonuje zakupów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.