W 2013 roku polski rynek wzbogacił się o kolejną markę odzieżową. Original Marines proponuje szeroki wybór odzieży dla dzieci oraz całej rodziny. Włoskie korzenie marki dosięgły nie tylko Polski, bowiem na swoje 30 urodziny marka planuje międzynarodowy rozwój w całej Europie, a o szczegółach opowiedział Antonio Di Vincenzo, zastępca prezesa IMAP Export, właścicieela marki Original Marines
Jak wyglądały początki marki Original Marines?
Marka została założona w 1983 roku. Wtedy zajmowała się głównie importem odzieży codziennej. Zaczęto od zwykłych białych koszulek, takich, jakie noszą żołnierze oddziałów piechoty morskiej- Marines. Stąd wzięła się nazwa marki. W latach 1983 do 1992 sprzedaliśmy ich 25 mln.
W których krajach możemy znaleźć sklepy Original Marines?
Marka działa obecnie na rynkach Europy, Afryki oraz Azji. Plan rozwoju międzynarodowego rozpoczął się w 2012 roku. Jego głównym założeniem jest wsparcie rozwoju struktur marki na rynkach europejskich.
Jak wygląda proces wchodzenia marki Original Marines na zagraniczne rynki?
Żeby dobrze rozwijać się na rynkach zagranicznych musimy przede wszystkim dopasować się do wymagań związanych z lokalną kulturą. Tylko wtedy będziemy mogli naprawdę docenić różnorodność lokalnych gustów oraz trendów. Dlatego też zawsze szukamy partnerów „na miejscu”. Ich pomoc jest bardzo cenna w procesie integracyjnym na danym rynku. W tej chwili koncentrujemy się na obszarach Europy północnej i wschodniej. Otwarcie sklepu w Warszawie było już 86. poza granicami Włoch. Do tej grupy, do końca 2013 roku dołączy kolejne 13 zagranicznych sklepów. Każdy z nich proponuje ten sam asortyment, co inne placówki.
Jakie są dochody roczne Państwa firmy?
Rok 2012 zakończył się dla nas wynikiem 224 mln euro, co daje wzrost na poziomie 6,8%. Jesteśmy w bardzo bliskim kontakcie z całą siecią sprzedaży. Każdy sklep traktujemy równo i dokładamy wszelkich starań, by wszystkie placówki pracowały równie dobrze oraz miały wysokie dochody. Każdego roku odwiedza nas ponad 12 mln klientów, a zakupów dokonuje około połowa z nich.
Czy wspomagają Państwo rozpoznawalność marki kampaniami promocyjnymi?
Nasz produkt, czyli odzież dla całej rodziny, w szczególności dla dzieci, charakteryzuje się świetną jakością za najlepszą cenę. Nasze kampanie muszą więc odzwierciedlać nasz wizerunek, w który bardzo dużo inwestujemy. Kampania jest nieodłączną częścią naszej działalności, dlatego są one bardzo oryginalne. Są też wizualną gratką, dzięki czemu jesteśmy laureatami wielu nagród. W 2005 roku nasza telewizyjna reklama „The Rules” otrzymała nagrodę Key Award w kategorii Moda&Piękno. W 2010 roku otrzymaliśmy nagrodę za najlepszą strategię komunikacyjną i strategię zrównoważonego rozwoju na gali Campania Awards. W kolejnym roku zostaliśmy laureatem Disney Quality Product Awards w kategorii komunikacji i marketingu. Na nasze 30 urodziny w tym roku dostaliśmy wyróżnienie Premio Mondadori oraz kolejny raz Disney Quality Product Award za rozwiązania ekologiczne i wpierające środowisko. Jeśli chodzi o nasze zaangażowanie w sprawy społeczne, Original Marines bierze udział w wielu inicjatywach we włoskim regionie Kampanii.
Jak może Pan podsumować 30 letnią działalność Original Marines?
Faktycznie, w 2013 roku świętujemy nasze 30 urodziny. Na przestrzeni lat nasza marka dojrzewała i rozwijała się. Zdolność zmiany była zdecydowanie jednym z kluczowych elementów naszego sukcesu i tak długiej popularności marki. Zmieniliśmy nasze logo, mamy też nową stronę internetową oraz świetną kolekcję. Tak Original Marines świętuje swoje urodziny.
Jaka jest pozycja Polski w strategii rozwojowej Państwa firmy?
Polska jest dla nas bardzo ważnym rynkiem. Uważamy, że ten kraj bardzo dobrze przyjmie nasz produkt i stanie się dużym rynkiem rozwojowym w Europie wschodniej.
Tagi: