Anthony Rose, House of Rose: Zdecydowanie szybciej rozwija się e-commerce niż tradycyjny handel

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-11-04 | 09:35
Coraz częściej mówi się, że jednym z największych wyzwań dla branży retail stają się dzisiaj nie nowe technologie czy innowacyjne rozwiązania, ale wykwalifikowani i zaangażowani pracownicy. Wraz z szybkim rozwojem branży na znaczeniu zyskuje rywalizacja o najlepszych. O tym jak istotny jest czynnik ludzki w rozwoju firmy opowiada Anthony Rose, Chairman i CEO House of Rose Professional, który doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w Walmart Asia.

Jak rozwija się obecnie azjatycka branża retail?

Sposób rozwoju rynku można określi jako ostrożny optymizm. W 2015 roku zauważyć można, że zdecydowanie szybciej rozwija się e-commerce niż tradycyjny handel. Osobiście uważam, że kraje takie jak Chiny czy Indie wciąż mają duży potencjał dla rozwoju sektora handlowego. Rosnąć będzie popyt na zróżnicowaną ofertę, ale w rozsądnej cenie. Globalny klient jest dzisiaj znacznie bardziej rozważny niż kiedykolwiek wcześniej.

W jakich obszarach stawiają Państwo obecnie na rozwój swojej firmy?

Stawiamy na rozwój w dziedzinie PR, a także HR, czyli ludzi, ponieważ walka o wykwalifikowanych i utalentowanych pracowników w branży retail zyskuje na znaczeniu. Koncentrujemy się zatem na rekrutacji i szkoleniu najlepszych osób z myślą o zatrudnianiu ich w dużych przedsiębiorstwach. Branża musi się również koncentrować na budowaniu firm tak, aby mogły w zrównoważony sposób rozwijać się na dynamicznych rynkach takich jak Chiny i Indie.

A jeśli chodzi o inne wyzwania? Z czym muszą się mierzyć deweloperzy i sieci handlowe?

Jeśli chodzi o zasoby ludzkie, pracowników, to zdecydowanie jednym z wyzwań jest zdolność do odpowiedniego ich wynagradzania, ale również inwestowania w rozwój ich zdolności. Pracując w różnych działach handlu np. FMCG, widziałem bardzo różne podejście do tego problemu i myślę, że w tym zakresie branża retail jest jeszcze w tyle za innymi sektorami. Wciąż jest dużo do zrobienia.

Tagi:
Oceń artykuł:

Anthony Rose, House of Rose: Zdecydowanie szybciej rozwija się e-commerce niż tradycyjny handel

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.