Anna Owczarek, Solo Pizza: Staramy się działać zgodnie z ideą Slow Food

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-08-25 | 08:00
Solo Pizza to łódzka sieć pizzerii z tradycjami - firma istnieje na polskim rynku już od 20-stu lat. Przez ten czas marka zdążyła się rozwinąć, zdobyć grono stałych klientów i wypracować odpowiednie procedury i standardy prowadzenia lokalu gastronomicznego. O tym jak dobierane są lokalizacje dla nowych punktów, jak wyglądały początki działalności firmy oraz o modzie na zdrowe odżywianie opowiada Anna Owczarek, PR&Marketing Manager Solo Pizza, Członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Slow Food i Manager Technologii Smaku.

Jak wyglądały początki działalności sieci Solo Pizza?
Pierwszym lokalem, jaki powstał i istnieje do dziś jest pizzeria na ulicy Piotrkowskiej - centrum wieczornej rozrywki Łodzian. Ulicy, która po przeprowadzonym remoncie znów cieszy się taką popularnością jak „za dawnych lat”. Kolejne lokale mieszczą się w centrach handlowych w Łodzi przy ul. Drewnowskiej i Pabianickiej i C.H. Galeria Łódzka - te lokale są własnością sieci Solo Pizzeria. Mamy również 5 lokali franczyzowych poza granicami Łodzi: w Piotrkowie Trybunalskim w C.H. Focus Mall, galerii w Płocku przy ul. Wyszogrodzkiej, w Bytomiu w C.H. Agora, w Krakowie w Galerii Kazimierz oraz Holiday Solo Pizza – Niechorze.
Dziś sieci gastronomicznych na polskim rynku ciągle przybywa. Czym wśród konkurencji wyróżnia się Solo Pizza?
Solo Pizza to sieć lokali gastronomicznych, które wyróżnia przede wszystkim doskonały smak i jakość. To łódzka sieć pizzerii, która specjalizuje się w przygotowywaniu pizzy, makaronów, sałatek oraz sałat wg własnej kompozycji.
Sukces pizzy tkwi w naturalnych produktach, bez ulepszaczy, czy spulchniaczy. Sałatki zaś oraz Sałaty wg Własnej Kompozycji cieszą się ogromnym powodzeniem, ponieważ przygotowywane są codziennie ze świeżych warzyw. Zawsze ręcznie krojone, barwne, kolorowe, które kuszą apetycznym wyglądem.
Poszczególne pozycje z menu przygotowywane są przez nas z produktów, które osobiście selekcjonujemy. Sosy również przygotowujemy sami z wybranych składników tj. oliwy z oliwek, naturalnego miodu czy jogurtu. Wierzymy, że to jakość poszczególnych składników stanowi o sukcesie ostatecznego wyrobu.
W Państwa przypadku znaczenie ma pewnie również wiedza i doświadczenie.
To prawda. Niemal dwudziestoletnia obecność na rynku gastronomicznym pozwoliła nam zdobyć wiedzę i doświadczenie, a także wypracować procedury i standardy prowadzenia pizzerii, z których obecnie mogą korzystać nasi Franczyzobiorcy. Nasza wiedza, a co za tym idzie sukces Solo oparty jest na doświadczeniu z pozostałych lokali gastronomicznych. Oprócz pizzerii prowadzimy działalność gastronomiczną w restauracjach tj.: Restauracja Orfeusz, Restauracja Dworek, Restauracja Green’ski oraz klubach i pubach tj.: Cafe Wolność czy Piotrkowska Klub 97. 
Ale nazwa sieci może być chyba nieco myląca. W końcu Solo Pizza to nie tylko pizza.
Oprócz pizzy, w ofercie Solo można znaleźć makarony i szeroką ofertę sałatek. Solo Pizza zaprasza również do spróbowania sałat, które można samemu komponować. Klienci mogą spróbować sałatek przyrządzonych według własnej kompozycji. Każda pozycja przygotowywana jest na bazie sałaty mix. Następnie wybieramy spośród poszczególnych grup produktów tj.: makaron, soja, soczewica, cieciorka. Kolejny etap to warzywa: fasola szparagowa, cebula, szpinak, brokuły, kukurydza, oliwki zielone i czarne, pieczarki, papryka, pomidor, ogórek, jajko. Następnie mamy możliwość wyboru poszczególnych składników z kolejnych grup produktów, a są to sery oraz świeżo pieczone mięsa w piecu do pizzy tj.: gyros drobiowy, gyros wieprzowy oraz kurczak, tuńczyk, łosoś oraz krewetki (w każdy piątek), anchois. Ostatni krok to sos i posypka. Sosy przygotowywane są osobiście przez wykwalifikowany zespół w poszczególnych lokalach na miejscu.
W dzisiejszych czasach oprócz bogatej i ciekawej oferty znaczenie ma także odpowiednia komunikacja z klientami. Na jakie kanały kontaktu Państwo stawiają?
Wizerunek firmy jest dla nas bardzo istotny. Solo Pizza wchodząc do galerii handlowych zmieniła swój wizerunek. Teraz jesteśmy w trakcie kolejnych zmian związanych z odświeżeniem i unowocześnieniem wizerunku Solo. Nowy kierunek, bardziej nowoczesny już od jakiegoś czasu można zobaczyć chociażby w Krakowie, czy w Łodzi w Galerii Łódzkiej. Do nowego wizerunku dostosowujemy również nową stronę www sieci Pizzeria Solo, która będzie niebawem działała pod znanym już adresem. Strona oparta jest na obecnych trendach, przyjemna w odbiorze, prosta, czytelna ze szczególnym wyróżnieniem menu.
Istniejemy również od niedawna na Facebooku, gdzie zamieszczamy najświeższe informacja o naszych lokalach, a przede wszystkim o działaniach sieci Solo.
Czy w drugiej połowie 2014 roku planują Państwo otworzyć kolejne punkty?
 
W 2014 roku planujemy jedynie odświeżenie wizerunku we wszystkich lokalach Solo w centrach handlowych.
A jakie rodzaje lokalizacji Państwa zdaniem najlepiej się sprawdzają?
Stawiamy teraz na centra handlowe, bo to doskonała lokalizacja dla małej gastronomii, do której należą nasze pizzerie. Nie zależy nam jednak na ilości, a przede wszystkim na jakości. Chcemy rozwijać się spokojnie i rozważnie, bez nerwowych ruchów, a każdą nową lokalizację dokładnie analizujemy. Poszukujemy lokalizacji na terenie całego kraju, głównie w miastach powyżej 300 tys. mieszkańców. 
W pierwszej kolejności sprawdzamy, czy dane centrum handlowe ma kino i innego rodzaju rozrywki, czy miejsca związane ze sportem (fitness, kręgle itd.). Place zabaw dla dzieci stanowią również o atrakcyjności danego obiektu. Naturalnie nie zapominamy o znaczących markach w branży odzieżowej i kosmetycznej, których nie może zabraknąć.
Jednym z popularnych w branży gastronomicznej trendów jest ostatnio tzw. „slow food” oraz moda na zdrowe jedzenie. W jakim kierunku Państwa zdaniem będzie się rozwijała branża gastronomiczna? Czy zauważają Państwo zmiany w podejściu klientów do odżywiania?
Jest coraz więcej osób, które zwracają uwagę na to co jedzą. Coraz częściej nasi Kliencie doceniają jakość produktów, które im polecamy. Dla większości prócz ceny bardzo ważne staje się pochodzenie, a co za tym idzie sezonowość, świeżość i jakość każdego składnika wchodzącego w skład  produktu finalnego.
Będąc niemalże 10 letnimi Członkami Międzynarodowego Stowarzyszenia Slow Food i założycielami Łódzkiego Convivium Slow Food, wiemy że podstawą każdego wartościowego i zdrowego produktu jest jakość i kontrola poszczególnych jej elementów. Staramy się działać zgodnie z ideą Slow Food, które w największym skrócie powstało, aby chronić prawo do smaku i zajmuje się szeroko rozumianą ochroną i wspieraniem dobrej jakości produktów i ogólnie żywności. Żywności zdrowej, tradycyjnej i lokalnej. Stała kontrola jakości, dobór w pełni naturalnych składników i tradycyjna receptura sprawiają, że opuszczające Solo produkty nie tylko spełniają oczekiwania naszych najbardziej wymagających Klientów, ale i niejednokrotnie ich zachwycają. Naszym zdaniem właśnie w tym kierunku będzie rozwijała się branża  gastronomiczna. Klienci coraz bardziej wyedukowani w kwestii żywności, będą poszukiwali tego co dla nich dobre, ale przede wszystkim tego co dla nich zdrowe.
Tagi:
Oceń artykuł:

Anna Owczarek, Solo Pizza: Staramy się działać zgodnie z ideą Slow Food

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.