Solo Pizza stawia na rozwój w centrach handlowych. Aktualnie tylko jeden z lokali sieci funkcjonuje poza obiektami wielkopowierzchniowymi na głównej ulicy handlowej. Anna Owczarek, PR & Marketing Manager Solo Pizza wyjaśnia skąd taka strategia i jakie są dalsze plany rozwoju firmy.
90% naszych lokali mieści się w strefach food court w centrach handlowych i tak naprawdę tylko 1 lokal mamy na głównej ulicy większego miasta, jakim jest Łódź. Ogólnie rzecz ujmując najważniejszym plusem lokalu przy głównych ulicach miasta są koszty, czynsz, opłaty, itd. jakie ponosimy w porównaniu do opłat w centrach handlowych. Koszty bieżące są znaczenie niższe. Jednakże jeżeli chodzi o liczbę Klientów, a co za tym idzie obroty, centra handlowe wygrywają z ulicą Piotrkowską. Nie mamy jednak skali porównawczej co do innych miast. W innych miastach mamy wszystkie lokale w centrach i galeriach handlowych.
Rok 2012 mimo kryzysu możemy uznać za udany, zamknęliśmy go z ilością 11 lokali, a na najbliższe lata zaplanowaliśmy rozwój sieci w food courtach w centrach handlowych w miastach powyżej 500 tysięcy mieszkańców, ponieważ jest to doskonała lokalizacja dla małej gastronomii.
W najbliższych dwóch latach planujemy otwarcie maksymalnie 2-3 lokali franczyzowych. Chcemy rozwijać się spokojnie, bez nerwowych ruchów, dokładnie wcześniej analizując każdą lokalizację w której ma powstać kolejny nowy lokal Solo Pizza. Najnowszy lokal został otwarty w strefie food court w Galerii Kazimierz 11 kwietnia.
Tagi: