W ostatni weekend, 1-2 października, Galeria Jurajska obchodziła swoje 2. urodziny. O podsumowanie dwuletniej działalności i ostatnich wydarzeń poprosiliśmy panią Annę Malcharek, Dyrektor Zarządzającą Centrami Handlowymi GTC S.A.
W 2011 roku Galeria Jurajska ugruntowała swoją pozycję na rynku handlowym w Częstochowie. Prowadzone regularnie badania socjologiczne wskazują, że mieszkańcy miasta i całego regionu coraz częściej korzystają z oferty centrum, które utrzymuje pozycję najlepiej rozpoznawalnego obiektu tego typu w regionie. To co cenią klienci Galerii Jurajskiej to przede wszystkim jej lokalizacja, a co za tym idzie - łatwy dojazd, duży wybór sklepów, dogodne godziny otwarcia oraz dostępność na miejscu części rozrywkowej i gastronomicznej.
Godne zauważenia są też statystyki odwiedzalności centrum. W okresie od stycznia do sierpnia 2011 roku, Galerię Jurajską odwiedziło ok. 4,5 miliona osób. Od początku działalności w październiku 2009 roku, centrum odwiedziło ok. 12,5 miliona osób. Średnio w miesiącu Galerię Jurajską odwiedza ok. 540 tysięcy osób. Miesiące o największej odwiedzalności w Galerii Jurajskiej to marzec, lipiec, sierpień, październik oraz tradycyjnie grudzień. Systematycznie rośnie liczba klientów-turystów oraz podróżujących trasą DK1 i traktujących Galerię Jurajską jako przystanek w podróży.
Galeria Jurajska to nie tylko miejsce zakupów. W 2011 roku galeria nawiązała i umocniła współpracę z wieloma instytucjami publicznymi i organizacjami pożytku publicznego, nie tylko z Częstochowy i regionu częstochowskiego. W galerii regularnie odbywały się wydarzenia o zróżnicowanej tematyce, adresowane do różnych grup wiekowych – od dzieci w wieku przedszkolnym po seniorów.
Rok rozpoczął się od wsparcia XIX-tego Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Na odbywającą się w Galerii Jurajskiej aukcję trafiły przedmioty przekazane m.in. przez znanych artystów i sportowców. Wśród licytowanych przedmiotów znalazła się np. łopata, której wbicie uroczyście rozpoczęło budowę Galerii Jurajskiej w lutym 2008 roku. Całkowity dochód z tegorocznej licytacji został przekazany na rzecz szpitalnych oddziałów urologii i nefrologii dziecięcej w całej Polsce.
W lutym w Galerii Jurajskiej zainaugurowany został tegoroczny cykl koncertów Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Częstochowskiej.
W marcu Galeria Jurajska gościła wyjątkowo prestiżowe wydarzenie taneczne – odbywające się po raz pierwszy w Polsce eliminacje do europejskiego konkursu tańca breakdance Floor Wars, w którym oprócz tancerzy z Polski, uczestniczyły też ekipy z Czech, Słowacji, Ukrainy i Białorusi.
Maj był miesiącem, w którym Galeria Jurajska skupiła się m.in. na działaniach edukacyjno-informacyjnych w zakresie ochrony zdrowia. Pierwszą okazją było wsparcie idei Dnia Bez Tytoniu. Również w maju, drugi rok z rzędu, otwarte zostały boiska do siatkówki plażowej. Turnieje i rozgrywki na położonych nad Wartą boiskach wpisały się na dobre w wiosenno-letni repertuar atrakcji sportowych w Częstochowie. Dwa profesjonalne boiska są zawsze ogólnodostępne (poza zaplanowanymi wydarzeniami sportowymi) i można z nich korzystać bez opłat.
W czerwcu do Galerii Jurajskiej zawitała po raz kolejny Jurajska Grupa Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratowniczego. Galeria Jurajska wspierała też 8. Noc Kultury w Częstochowie oraz inaugurujący ją Festiwal Balonów.
W ramach cieszącej się dużym zainteresowaniem sierpniowej akcji „Zadbaj o swoje serce” można było przejść podstawowe badania kardiologiczne i zasięgnąć konsultacji lekarskiej i porad dietetyka.
Planujemy obecnie kolejne wydarzenia o charakterze edukacyjnym i kulturalnym. Informacje o nich będą dostępne na bieżąco.
Tagi: